grudnia 2011
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Golden Geek Awards Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Najważniejszą informację jaką poznaliśmy w grudniu Adrian już Wam przekazał, ale z kronikarskiego obowiązku przypominam, że na początku miesiąca Bethesda podała orientacyjną datę premiery Creation Kit - ma się pojawić w styczniu. Choć chciałoby się wierzyć, że już za kilka dni będziemy mogli zasiąść do prawdziwego moddowania gry, praktyka sugeruje, że dobrze będzie uzbroić się w cierpliwość...

Alephtar Games to mało znane w Polsce wydawnictwo, odpowiedzialne za sporo quasi historycznych settingów do RuneQuesta, HeroQuesta i przede wszystkim BRP.
Paolo Guccione z tej firmy opublikował wczoraj wpis z zapowiedziami na rok przyszły.

Okładka settingu Rome
Najbardziej znanym opracowaniem tego wydawnictwa jest chyba Rome: Life and Death of the Republic (Imperium Romanum, czyli suplement do Basic Role Playing nagrodzony Silver Ennie w 2010 roku). Kolejne settingi łączące historię z magią to np. The Celestial Empire (chińskie Imperium), Stupor Mundi (czasy rządów Fryderyka II Hohenstaufa), Merrie England (średniowieczna Anglia z Robin Hoodem etc. - kilka dni temu pojawiła się wersja rozszerzona i poprawiona), Crusaders of the Amber Coast (Ryga, Litwini, Prusy XII-XIII w. - szeroko omawiał ten setting Smartfox na swoim blogu: Lisia Nora).
Alephatar Games są też twórcami takich pozycji takich jak Aegis (czerpie inspiracje z jRPG), Namelles Streets (urban fantasy), Dragon Lines i innych.

Plany dotyczące rozwoju wydawnictwa napawają optymizmem, bowiem wszystkie pozycje jakie ukażą się w roku 2012 będą do wykorzystania w Fantasy Grounds.
Cieszy fakt, że firma szuka możliwości rozwoju pośród nowych platform i technologii i urządzeń przenośnych. Mnie osobiście martwi (bom opurtunista!) dominująca rola Fantasy Grounds na rynku gier fabularnych i marginalna podobnych programów open source.
Lista gier dostępnych w Fantasy Grounds 

Takie są prawa rynku, a Alephatar Games podobnie jak Chaosium  ma jasno określone cele, czyli planują przenosić wszystkie swoje produkty do wersji elektronicznych (o czym Guccione obszernie wspomina w zapowiedziach na rok 2012).
Nadchodzą czasy eRPGowo e-wykluczonych?

Wydaje mi się, że dzięki tym zapowiedziom wyłania się dosyć ciekawy model sprzedaży produktów na najbliższe lata.

Oto co pojawi się w wersjach dla Fantasy Grounds i w formatach elektronicznych w nadchodzących miesiącach:
  • Styczeń 2012 - Veni, Vidi, Vici 
  • Luty 2012 - Kidnapping in al-Halisa 
  • Marzec 2012 - Aegis 
  • Marzec lub kwiecień 2012 - Crusaders of Amber Coast 
  • Kwiecień lub maj 2012 - Whitlingthorpe Campaign

Zupełnie nowym produktem zapowiedzianym na czerwiec przyszłego roku ma być Zone - postapokaliptyczny setting do BRP, zaś na Boże Narodzenie pojawi się inna nowość - Mecha BRP.
Źródło: Alephatar Games


Znany publicysta Greg Tito opublikował na łamach The Escapist dwa artykuły pod wspólnym tematem The State of D&D. Oba teksty są godne polecenia, bowiem niewiele w nich wróżenia z fusów, mnóstwo ciekawych faktów z historii Dungeons & Dragons, sporo wypowiedzi osób powiązanych z grą - cytowany jest tam między innymi: Chris Pramas, Erik Mona, Andy Collins czy Ed Stark.

Niekonwencjonalną formę przedsprzedaży wybrało wydawnictwo Troll Lord Games. W preorderach zamawiać możemy Winter Runes w zróżnicowanej cenie od 10 do 175  dolarów. Zależnie od wpłaconej kwoty otrzymamy ciekawszy pakiet (za 10 $ otrzymamy podręcznik w wersji elektronicznej i inne, za 25 $ podręcznik w miękkiej okładce+bonusy).
Brzmi raczej znajomo i schematycznie, niż niekonwencjonalnie?
Tak.

Niezależne, ukraińskie studio Flying Cafe For Semianimals zapowiedziało na wiosnę tego roku science-fiction FPP pod tytułem Cradle. Gra powstaje na PC, wykorzystując silnik Unigine, choć w planach są także wersje na Mac i Linux. Gra przygodowa wyróżniać ma się otwartym światem, elementami odnoszącymi się do różnych kultur i epok, sporą ilością unikalnych interaktywnych obiektów zapewniających dodatkowe wątki czy bonusy dla gracza. Nie braknie alternatywnych zakończeń gry.

Russell Morrissey na stronie EN World zamieścił zamieścił interaktywną mapę stron społeczności RPG.
1 hex oznacza tysiąc użytkowników konkretnej strony/ forum lub innego rodzaju społeczności internetowej. Wystarczy jako zakładkę ustawić sobie stronę z forum EN World na którym znajduje się mapa i można swobodnie serfować po stronach. Mapa została stworzona za pomocą programu Hexographer.
Zaiste dziwne, iż nie znalazła się tam popularna polska strona z 180.000 unikalnych użytkowników i 40.000 użytkowników forum...

Kolejna dziesiątka fanów, twórców, wydawców gier fabularnych podsumowuje dla Was upływający rok pod kątem RPG: Krzysztof 'Khaki' Baranowski, 'Tomakon', Marcin 'Seji' Segit, Michał 'Furiath' Markowski, Andrzej 'Enc' Stój, Mikołaj Kołyszko, Piotr Gnyp, Sławomir 'Zuhar' Wrzesień, Piotr Koryś i Ignacy Trzewiczek.
Jeśli przegapiłeś wczoraj, możesz to nadrobić: część pierwsza.
To nie wszyscy, oczywiście.

Przyglądając się wpisom zamieszczanym tutaj na gryfabularne.blogspot.com z wielu jestem naprawdę usatysfakcjonowany. Ta satysfakcja jest jeszcze większa, kiedy to ludzie związani z polskimi grami fabularnymi, dzielą się swoimi opiniami z Czytelnikami mojego bloga na temat upływającego roku.
Od szeregu lat.
Rok w rok.
To najbardziej  znane osoby w polskiej branży RPG.

Przeczytajcie proszę co do powiedzenia ma pierwsza dziesiątka tych osób, czyli:  Wojciech Hardy, Mateusz 'Darcane' Nowak, Michał 'ment' Miętkiewicz, Marcin 'ajfel' Zawiślak, Piotr 'Neurocide' Haraszczak, Maciej 'lucek' Sabat, Marcin 'Ellentir' Kuczyński, Adam Waśkiewicz, Tomasz 'Raziel' Seweryn i Marcin 'Paladyn' Roszkowski.
Jak zwykle kolejność jest zupełnie przypadkowa.
Jutro ciąg dalszy.

Po wielu perypetiach w końcu ukazał się w końcu Morrowind - Overhaul w wersji 2.0.
Jak widać gry z serii TES żyją własnym życiem i pomimo iż upłynęło dziesięć lat od wydania trzeciej częśc, to nadal powstają mody zupełnie zmieniające tę grę. Wystarczy wspomnieć Morrowind Rebirth, Morrooblivion czy Morrowind 2011. Jak wygląda Morrowind - Overhaul w wersji 2.0, możecie zobaczyć na poniższym filmie. A najlepiej oczywiście pobrać i zainstalować.

Film po renowacji
Podróż na Księżyc (fr. Le voyage dans la Lune), niemy film z 1902 roku zostanie restaurowany. To pierwszy film science fiction (1902 r.), luźno  oparty o książki Z Ziemi na Księżyc Juliusza Verne oraz Pierwsi ludzie na księżycu H. G. Wellsa.
Pracowali nad tym przez 12 lat archiwiści z Lobster Films, the Groupama Gan Foundation for Cinema i Technicolor Foundation for Cinema Heritage. Za muzykę odpowiadać ma francuska grupa  Air.
Film informujący o pracach zamieściła stacja BBC News.


Film zaczyna się wyborem sześciu astronomów, którzy mają wziąć udział w ekspedycji na Księżyc. Po wyborze dochodzi do budowy pocisku i armaty. Zbudowawszy urządzenie, grupa naukowców zostaje wystrzelona w kosmos. Trafiają na powierzchnię Księżyca, a dokładniej – w oko satelity. Po wyjściu z pojazdu astronomowie zaczynają wiwatować na widok pozostałej w tyle Ziemi. Nad Księżycem przelatuje kometa. Naukowców obserwują inne planety i gwiazdy, mające ludzkie twarze. Burza śnieżna zmusza naukowców do skrycia się pod powierzchnią, gdzie znajdują dziwne rośliny. Następnie pojawiają się mieszkańcy Księżyca i biorą Ziemian w niewolę, zaprowadzając ich przed oblicze króla. Jeden z uczonych dotyka jednego z kosmitów czubkiem parasola, co powoduje wybuch i śmierć kosmity. Naukowcy uciekają ścigani przez tubylców. Jeden z nich upada i zostaje dogoniony, ale dotyka parasolem napastnika i dołącza do swoich kolegów. Naukowcy wskakują do rakiety w ostatniej chwili. Ostatni z naukowców, który nie zdążył dostać się do maszyny, własnoręcznie, za pomocą liny, przeciąga ja poza skraj księżycowego urwiska. Rakieta odbija się od Księżyca uciekając z satelity, żegnana przez wściekłe okrzyki mieszkańców Księżyca. Wkrótce pocisk woduje na Ziemi, na oceanie i zostaje wyłowiony przez statek.
Przed renowacją
Po renowacji
Przed renowacją
Źródło: TOR

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget