listopada 2011
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Dla wszystkich fanów serii The Elder Scrolls data 11.11.11 była zdecydowanie najważniejszym dniem roku - po długim oczekiwaniu doczekaliśmy się wreszcie premiery Skyrim!
Towarzyszył jej istny wysyp recenzji, które - co było do przewidzenia - były niezwykle pozytywne. Największym z wyróżnień była bez wątpienia idealna nota (40/40) wystawiona przez japoński magazyn Famitsu - jest to pierwszy przypadek w wieloletniej historii pisma by ocenę taką uzyskała gra nie pochodząca z Kraju Kwitnącej Wiśni!
Czytaj Recenzje Skyrim

Z niecierpliwością czekam na Raport GIT 2011, dzięki któremu poznamy efekty badania internautów dotyczące grania, które przeprowadzono wspólnie z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych (Gemius SA). W analizie rynku gier AD 2011 przedstawione zostaną wyniki: ilu jest graczy wśród internautów, w jakie typy gier grają, jak długo grają, jaki posiadają sprzęt do grania, ile wydają miesięcznie na granie, w jakim regionie Polski graczy jest najwięcej i czy są istotne różnice w graniu dla różnych rejonów naszego kraju.
Ponadto w Raporcie znajdą się informacje na następujące tematy:

W 1981 roku, George MacDonald i Steve Peterson (autor gry  Zew Cthulhu) wydrukowali 1000 egzemplarzy 64 stronicowego podręcznika Champions, gry o superbohaterach. Gra sprzedawała się na tyle dobrze że utworzono spółkę Hero Games.
Później pojawiły się Danger International, Justice, Inc., Robot Warriors, Fantasy Hero i Star Hero. W ten sposób powstały również uniwersalne zasady o nazwie Hero System.
Po trzydziestu latach od powstania firmy i jednej z najbardziej rozpoznawalnych gier fabularnych w spółce pozostanie tylko szef  Jason Walters. Dwaj ostatni pracownicy odejdą z dniem drugiego grudnia zaś Walters rozważa wykorzystanie Kickstartera do kolejnych ich publikacji.


Hero Games has been around for 30 years with ups and downs. The economy's been pretty rough lately, as has the gaming market. With declining sales and fewer releases, Hero has reached the point where it's no longer possible to maintain a full time staff of three, so it's scaling back. Darren and Steve will be departing December 2nd, with our thanks for a decade of hard work that gave us 108 books, and best wishes for their future endeavors, which may include producing new books under a Hero System license. We'll keep you posted on that. Jason will remain to continue shipping books and handling day-to-day matters. Existing books will continue to be available for purchase, and the company will continue in business, just a bit more slowly. The online store remains open. Steve will continue to answer rules questions on the Hero boards as "the guy who wrote the rulebook." We're looking into doing a Kickstarter to print Book of the Empress, since it's complete and ready to go. For the near future Hero would appreciate your kind thoughts and your patience. Transition periods of this sort take time, and Jason has a lot of work cut out for him, so the support of our fans is much appreciated.
Jason Walters General Manager

Źródło: Examiner

Corehammer to projekt użytkownika Moniker z forum Strike to Stun który wywraca grę Warhammer Fantasy Role Play do góry nogami. Z wypowiedzi i previewów można wnioskować, iż będą to korzystne zmiany w tej skostniałej od lat jakby nie było mechanice.

The Organization of Gamers & Roleplaying Enthusiasts to organizacja skupiająca fanów gier fabularnych w 30 oddziałach na trzech kontynentach.
W tym roku po raz pierwszy rozdali nagrody OGGIES.
Z założenia nagroda ma podobne podstawowe założenia jak ENnies lub Origin Awards, jednak niekoniecznie odzwierciedla treści wydane w danym roku. Zamiast tego większość kategorii ukazuje ulubione elementy gier i wykorzystywane w ciągu roku.

Rozpoczęły się Targi Książki Historycznej. Punktualnie o godzinie dwunastej po raz pierwszy zostanie zaprezentowana gra Wargamer. Oprócz firmy Wargamer wśród wystawców pojawi się firma Polskie Gry Planszowe.

Dzisiejszy wywiad jest jednym z tych, które bardzo chciałem przeprowadzić. Zakładając www.gryfabularne.blogspot.com nigdy nie myślałem że takie persony jak Pan Tomasz Kołodziejczak będą wypowiadać się tutaj. Przeczytajcie proszę co twórca Dominium Solarnego powiedział o swoich grach: Strefie Śmierci, Rzeźbiarzach Pierścieni, komiksie i wielu innych interesujących rzeczach.

Absolutnie fenomenalny film lalkowy produkuje Heather Henson, reżyserem jest Kevin McTurk. Film utrzymany jest w klimacie gotyckiej grozy i dzieł takich twórców jak Edgar Allan Poe, H.P. Lovecraft, M.R. James i Algernon Blackwood. W filmie wykorzystuje się trzydziesto calowe lalki, zaś głos podłożyli tacy aktorzy jak Christopher Lloyd (Powrót do przyszłości) Chris Parnell, Lance Henrikson i inni. Kilka dni temu w sieci pojawił się oficjalny trailer nadchodzącej produkcji.
Film powstaje za sprawą grantu (2000 $) z Jim Henson Foundation.






The Narrative of Victor Karloch [Official Trailer] from Kevin McTurk on Vimeo.
The Narrative of Victor Karloch from Kevin McTurk on Vimeo.

50 Fathoms na powrót wróciło do sprzedaży. Podręcznik zawiera zaktualizowany tekst z oryginalnej, pierwszej wersji gry i Companion 50 Fathoms.
50 sążni jest obecnie zgodne z Savage Worlds Deluxe, autorami jest Shane Lacy Hensley i Cheyenne Wright, który jest również ilustratorem. Akcja gry rozgrywa się w fantastycznym świecie Caribdus zamieszkiwanym przez tak dziwne rasy takie jak: ryboludzie Kehana, skrzydlaci ludzie Atani itp. 50 Fathoms wzięło swoją nazwę od od klątwy trzech wiedźm, które zatopiły świat Caribdus właśnie na 50 sążni. Caribdus stał się w ten sposób wielkim archipelagiem, a mieszkańcy wysp utrzymują się z piractwa i handlu morskiego.

Wczoraj Grzegorz Marczak zapytał ile mamy subskrypcji i ile tekstów czytamy w Google Readerze. Sprawdziłem. Mam 912 supskrybcji. Czytam z tego niewiele w czytniku, podobnie na stronach. Czytam po łebkach, po akapitach - bo ileż razy można czytać Sto spotkań w mieście różniących się tylko nazewnictwem z tekstem 100 Spotkań losowych w aglomeracjach. Teksty te czyta się jakby wypadały z mieszarki synonimów. Mógłbym też wspomnieć o plagiatach (nawet mojego tekstu) jednak po co?

Sieć w 90% zawalona jest bzdetami i nie inaczej jest z blogosferą RPG. Czasem jednak można natknąć się na inspirujący, intrygujący i interesujący blog. Natrafiłem na taki raczkujący, który nazywa się HOW NOT TO RUN A GAME BUSINESS.

W wieku 85 lat w poniedziałek 21 listopada w swoim domu w Irlandii zmarła Anne McCaffrey, autorka wielu popularnych książek fantastycznych.
Anne Inez McCaffrey (ur. 1 kwietnia 1926, zm. 21 listopada 2011) – amerykańska pisarka science fiction oraz fantasy, najbardziej znana z cyklu Jeźdźcy Smoków z Pern. Anne McCaffrey urodziła się w Cambridge (stan Massachusetts), jej rodzicami byli George Herbert McCaffrey i Anne Dorothy McElroy McCaffrey. Studiowała filologię słowiańską w Radcliffe College. Wyszła za mąż w 1950 roku i ma trójkę dzieci: Alec Anthony (ur. 1952), Todd (ur. 1956) i Georgeanne (ur. 1959). Rozwiodła się w 1970 roku, po czym wyemigrowała do Irlandii. W roku 1968 napisała opowiadanie Weyr Search, inicjujące opowieść Jeźdźcy Smoków z Pern (tytuł oryg. Dragonriders of Pern), za którą otrzymała Nagrodę Hugo dla najlepszej powieści. To była pierwsza tego typu nagroda przyznana kobiecie za literaturę science fiction. Napisała również trylogię o śpiewaczce kryształu, Killashandrze Ree, członkini elitarnego związku zajmującego się wydobywaniem ballybrańskich kryształów. W tej serii ukazały się: Pieśń kryształu, Killashandra oraz Kryształowa więź. W 2005 roku, na uroczystości rozdania nagród Nebula, Anne McCaffrey została uznana za 22. Grand Master przez Stowarzyszenie Amerykańskich Pisarzy SF i Fantasy. W ostatnich latach życia mieszkała w County Wicklow w Irlandii.
Zdjęcie i info: Wikipedia

Z Jeźdźcami smoków zapoznałem się za sprawą powieści drukowanej w Fantastyce. Potem przeczytałem jeszcze kilka części, jednak już smoki nie rozbudzały już tak wyobraźni jak za małolata.
Młodszym Czytelnikom wyłuszczę jak wyglądały ówczesne powieści w Fantastyce. Otóż sam środek miesięcznika zadrukowany był w formacie A5, strony te usuwało się i potem zszywało. Na ostatniej stronie znajdowała się okładka, którą doszywało się do takiego Do It Yourself paperbooka i czytało.
Niestety Jeźdźcy Smoków, które w ten sposób przeczytałem nie zachowały się, mam Zelaznego, Norton i Wolfe'a jednak McCaffrey się nie uchowała. Przepadły pewnie za koble, resoraka lub zwrotnicę do H0.
Pierwsze kilka wyników z Google dotyczące RPG w świecie Pern:
PBM, zręby gier osadzonych w świecie Pern: www.pernrpg.com/ www.arolosweyr.co.uk/ http://argentumweyr.2ya.com/.


Machinist Games od kilku lat pracuje nad przeglądarkowym, steampunkowym MMORPG zatytułowanym City of Steam. Gra ukaże się początkiem przyszłego roku, jednak już dziś wzbudza spore zainteresowanie.
Rozgrywka toczyć ma się w świecie, którego trzon stanowią stale obracające się koła zębate. Jak to w steampunku, będzie mariaż magii z techniką. Cztery żywioły znane z naszego świata zastapione zostaną poprzez rdzę, węgiel, olej oraz parę.
Pomimo standardowych steampunkowych elementów, dosyć ciekawie zapowiadają się rasy występujące w grze. Przykładowo krasnoludy to istoty stworzone w olbrzymich podziemnych fabrykach, a ich ciała złożone są z metalu i żywej tkanki. Ich posiłek stanowi węgiel i olej, zaś ich mechanizm czyszczą mocnym alkoholem.

Istotnym novum w grach MMORPG może być inwencja i wkład w tworzenie gry przez samych graczy np. pisząc artykuły do gazet ze świata będziemy zarabiać walutę ze świata gry. Gra ma być darmowa, jednak model mikropłatności będzie pozwalał na zakup artefaktów i innych bonusów nader często spotykanych w tego typu grach. Prawda że brzmi zachęcająco?


Poznaliśmy zwycięzców corocznej nagrody Golden Geek Awards.  W interesującej nas kategorii gier fabularnych najlepszą grą okazało się Apocalypse World. W kategorii podcastów zwyciężył The Walking Eye Podcast, najlepszą grafikę miała gra Mouse Guard Roleplaying Game Box Set, natomiast najlepszym suplementem okazał się Bookhounds of London. Oto pozostali zwycięzcy:

Atlas Games wprowadziło do sprzedaży cyfrowej dodatek do gry Ars Magica pod tytułem Lords of Men.
Dodatek ten stanowi tło przygód i sag dla szlachty w Mitycznej Europie.

W dodatku znaleźć można omówienie konfliktów politycznych szlachty i jej kontakty z Zakonem Hermesa. Znajdziemy w nim również specjalne zasady walki, np. na turnieju lub w trakcie desperackiego oblężenia. Opisuje także twarde życie chłopów, ich pracę na rzecz szlachty.
Autorami dodatku są: Timothy Ferguson, Andrew Gronosky, Mark Lawford i Chris Jensen-Romer. Lords of Men liczy sobie 144, kosztuje 15$ i jest dostępny w formacie PDF.
Pierwsze sześć stron za darmo można pobrać z tego miejsca, cały dodatek można nabyć w sklepie E23.


Niespełna rok temu znalazłem na Interii tekst omawiający miejscowość Panna Maria w Teksasie z iście polskimi korzeniami i takim też konfliktem. Teraz zupełnie przypadkowo natknąłem się na tekst Ziemowita Szczerka (prowadzący stronę Ahistoria) jeszcze wcześniejszy, gdyż z maja ubiegłego roku. Tematyka podobna, jednak dotycząca ...rosyjskiej kolonii w Ameryce Północnej.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget