kwietnia 2011
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Ponoć do 2015 roku gamification będzie wykorzystywane w połowie firm i przedsiębiorstw, tymczasem grywalizacja już dotarła do londyńskiego metro. Podstawowym narzędziem do tej zabawy jest karta magnetyczna Oyster, dzięki której można podróżować środkami komunikacji miejskiej.
Konieczne jest też zalogowanie się na stronie Chromaroma i wybranie konkretnej grupy do której będziemy należeć.

Jonathan Tweet w 11 numerze RPG Review
Kilka lat temu byłem zaskoczony, że ktoś zaczyna wydawać pismo o grach fabularnych w Australii, dwa lata temu że udało się jemu wydać piąty numer RPG Review. Autor Review RPG też pewnie nie uwierzyłby w istnienie P.
Wczoraj ściągnąłem numer już jedenasty.

Dotychczas w ramach tytułu Pokażę Wam sztuczkę napisałem o: potencjale stron startowych, tworzeniu serwisu społecznościowego w minutęspersonalizowanych agregatorach wieści oraz o zarabianiu na tym co piszecie na temat gier fabularnych.

Pora na pomoc przy scenariuszach z wykorzystaniem dobrodziejstwa jakim jest internet. Smartfox, który prowadzi blog Lisia Nora, stworzyłkiedyś na swoje potrzeby  bardzo dużą Wiki o jego kampanii rozgrywającej się na terenach Sylvanii. Z kolei dzięki Jackowi, który prowadzi blog Web z pozycji 50-latka, natknąłem się na niezwykle ciekawą stronę o nazwie Speaking Image. Kompilując te obydwa pomysły, można naprawdę ułatwić sobie pracę. Wykorzystują go ludzie np. do oznaczania konkretnych historycznych map, opisów specjalistycznych narzędzi, labiryntów wewnątrz piramidy lub opisywania miejsca zabójstwa Kennedy'ego. Portal jest stosunkowo świeży, tak więc i materiałów dotychczas tam niewiele.

ANtY i pi1er z PIGAMES, nieco rozruszali swoją stronę poświęconą grom niezależnym. To właśnie dzięki nimi  natknąłem się na Terrarię nadchodzącą grę, która na pierwszy rzut oka przypominać może Minecraft w wersji 2D czy Lemmings.
Na pierwszy rzut, bowiem będzie to gra z elementami RPG i multiplayer PvP i PvE w losowo generowanym świecie, który oczywiście będziemy eksplorować, zdobywać i tworzyć nowe przedmioty, walczyć z potworami, budować, bronić itd. itd.


Kolejny grafik, którego chciałbym przedstawić jest ściśle związany z branżą RPG. Dave Allsop jest współzałożycielem wydawnictwa Nightfall Games i długoletnim współpracownikiem Wizard of the Coast. Nie jest on dla mnie na tym samym miejscu w hierarchi co np. Bonner, jednak Allsop radzi sobie z różnymi typami ilustracji i dlatego znalazł sobie tutaj miejsce.
Powiększ dowolną grafikę i zobacz siedem przykładowych jego prac.

Raczej wszyscy orientują się że Cyberpunk 2020 jest posse i kaczi, a jeśli się nie mylę kolejna jego edycja również się nie obroniła. Gra jest wiekowa, opisy technologiczne można porównać do prognoz z Młodego Technika. Jednak jeśli znajdzie się ktoś, kto chciały zakupić komplet wydanych po polsku podręczników (chyba wszystkich dziewięciu) do tej gry, musi przygotować się na wydatek ok. 250-280 PLN. Jeśli ktoś uważa że to zbyt duża kwota, może kupić sam podręcznik podstawowy i zapoznać się z nim już za 45 PLN. Nawet jeśli się uśmieje, może rzucić okiem na mechanikę Interlock.


Tytuł: Podręcznik Główny Cyberpunk 2020
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 45 PLN
Świat jest cholernie ponury... Ziemia przeżarta toksynami, oceany są ściekiem, a powietrzem na dobrą sprawę nie da się oddychać. Miejska dżungla stanowi dom dla resztek tego co pozostało z dwudziestowiecznego społeczeństwa Ameryki. Przemoc i pieniądze to jedyne rzeczy, które trafiają do ludzkiej świadomości. Zresztą ludzie nie są już do końca ludźmi...

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Chronić i służyć"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 21 PLN
Chronić i służyć” to kolejne rozszerzenie dla cyberpunkowych ról. Po solach przyszła kolej na opis pracy obrońców prawa. Dodatek przedstawia zasady na podstawie których funkcjonuje amerykańska policja w XXI w., ukazuje strukturę typowego komisariatu, zasady awansu i wynagradzania prostego gliniarza. Można też tu znaleźć charakterystyki broni i innego sprzętu będącego w na wyposażeniu policji. Bardzo przydatne są zawarte tutaj opisy policyjnych antagonistów (gangów, mafii i megakorporacji ) oraz pomysły na policyjną kampanię.

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Dzika strefa"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 28 PLN
„Dzika strefa” traktuje o życiu i interesach fixerów. Machinacje, nielegalny sprzęt, kontrabanda i narkotyki. Lecz to nie wszystko. Dodatek pozwala na rozwinięcie i uszczegółowienie zasad rządzących ulicą. Daje możliwość wcielenia się w jedną z 15 ról – specjalizacji cyberpunkowego kombinatora, począwszy od zwykłego drugdealera na finansowym rekinie szarej strefy kończąc. Stworzono także zasady pozwalające na zamianę zwykłej „7 na powiązania” na prawdziwe kontakty z ludźmi „z krwi i kości”.

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Kosmiczna otchłań"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 35 zł
I cóż, nie spodobały wam się cyberpunkowe miasta? Nie przypadły wam do gustu bezdroża? Na to też znajdzie się rada. Copernicus ma do zaproponowania ostateczny teatr rozgrywki. „Kosmiczna Otchłań” to suplement, który przenosi rzeczywistość gry wysoko ponad nasze głowy. Dodatek wybiega nieco w przyszłość w stosunku do oryginalnego podręcznika. Nie myślcie jednak, że autorzy serwują nam świat w stylu Aliena – statki kosmiczne przemierzające bezmiary wszechświata, obce rasy i walczący kosmiczni Marines.
Tutaj kosmos jest niezbadany. Technologia lotów kosmicznych nie odstaje drastycznie od tego co znamy dziś – lot na Marsa trwa rok. Dobrze skolonizowana jest tylko przestrzeń okołoziemska. Podręcznik daje nam możliwość poznania historii podboju wszechświata przez ludzkość, ujawnia bezwzględne zasady rządzące światem bez grawitacji oraz oczywiście opisuje technikę, dzięki której przeżycie w tym skrajnie nieprzyjaznym środowisku staje się możliwe. Wszystko to sprawia, że człowiek staje się bardzo mały wobec ogromu wszechświata.

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Maximum Metal"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 31 zł
Prawdziwą pewność siebie daje sprzęt opisany w dodatku „Maximum Metal”. Jest to coś dla tych, którzy lubią naprawdę „mocne” rzeczy. "Metal na maksa" zawiera rozszerzenie zasad dotyczących poruszania się i walki z użyciem ciężkiego sprzętu oraz pełny system projektowania pojazdów. Opancerzone czołgi, ryczące AV – ki, śmigłowce, samoloty, poduszkowce oraz pełen wachlarz uzbrojenia do tego. Druga część dodatku zawiera opis (oraz oczywiście zasady konstrukcji – czyli „zrób to sam”) bojowych pancerzy wspomaganych.

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Neo klany"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 28 zł
Gdy znudzi wam się granie w mrocznym, zatrutym smogiem i pełnym cyberpsycholi mieście warto pomyśleć o przeniesieniu akcji gry na „prowincję”. Obszary poza miejskie nie należą jednak do najprzyjemniejszych miejsc na Ziemi, właściwie są tak mało przyjemne jak amerykańskie miasta. W większości są to opustoszałe obszary zamieszkałe jedynie przez dzikie zwierzęta i (czasami jeszcze dziksze) społeczności nomadów. „Neo Klany” to dodatek przedstawiający historię, kulturę i podziały pośród tych wiecznych wędrowców. Daje on możliwość dokładniejszego wgryzienia się w postać nomada i przedstawia specyficzny ekwipunek używany na amerykańskich bezdrożach.

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Słuchajcie głąby!"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 31 zł
„Słuchajcie, Głąby!!!” to dodatek przeznaczony tylko i wyłącznie dla Mistrza Gry. Zawiera szereg sztuczek, sposobów i brudnych trików ułatwiających rozprawienie się ze zbyt „sprytnymi” graczami (np. w jaki sposób unieszkodliwić tak popularny wszczep jak splot skórny). Książka uczy w dość profesjonalny sposób jak prowadzić Cyberpunka – w końcu napisało ją kilku najpoważniejszych Mistrzów w branży. Całość jest niezwykle przydatna dla tych, którzy chcą być lepsi w tym co robią, choć oczywiście samo przeczytanie „głąbów” nie uczyni z nikogo boga cyberkultury.

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Chrome Book"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 21 zł
"Chromebook” – cyberpunkowy katalog sieciowy, w którym każdy znajdzie coś dla siebie – super wybór XXI wiecznego stuffu. Elektronika, pojazdy, broń i oprogramowanie. Chcesz siedzieć w sieci kilka dni? Z Life/Support™ to takie proste – żadnego jedzenia, picia i spania. Nie widziałeś prysznica od tygodnia? Slosh Bag to coś dla Ciebie! Nie masz gdzie mieszkać? Na sieci na pewno znajdziesz przytulne gniazdko – wystarczy odszukać odpowiednią stronę w ofercie „Chromebooka”.

Tytuł: Podręcznik dodatkowy, "Night City"
Seria: Cyberpunk 2020
cena: 47 zł
Ostatnim rozszerzeniem CP2020, które ukazało się na naszym rynku jest „Night City”. Jest to zdecydowanie najbardziej obszerny podręcznik – zawiera prawie200 stron skondensowanych informacji o mieście. Jest tu po prostu wszystko co jest potrzebne do poprowadzenia kampanii w Night City i nie tylko. Dziesiątki planów, map, opisów miejsc, gangów i gotowych postaci tworzy niesamowity klimat XXI – wiecznej metropolii.

A skoro jestem już w cyberpunkowym klimacie oto resztki Shadowruna, które nabyć możecie za równie śmieszne pieniądze. Znajdziecie je w sklepie BARDa


SHADOWRUN GRIMOIRE
Grimoire jest księgą sił magicznych dla świata Shadowrun. Wewnątrz, mistrz gry i gracze znajdą opisy magicznego świata oraz sposoby odgrywania magów. Zawiera ona w sobie reguły dotyczące czarów, odnajdywania i tworzenia grup magicznych, inicjacji na wyższe poziomy magii, czarostwa,
28,74 PLN

SHADOWRUN MISJE
Misje to cztery przygody, które pozwalają mistrzowi gry i graczom poeksperymentować z alternatywnymi pomysłami na przygody. W przygodach tycg gracze mogą się wcielic w oddział Wezwań Wysokiego Zagrożenia DocWagon, tajniaków z Samotnej Gwiazdy, agentów ochrony korporacyjnej, rządowych
26,94 PLN

Po raz kolejny polecam odwiedzić porównywarkę cen Nokaut
I po raz kolejny wspominam że nie polecam jej Wam dlatego, że spływa mi 1k5% od zysku z tytułu programu partnerskiego - zarobiłem dotychczas tam parę złotych, a w tym tempie wypłatę będę miał w okolicach EURO2012.
Sporo sklepów po prostu sprzedaje publikacje RPG, które wydrukowano w okolicach 2000 roku. Ówczesne ceny w zderzeniu z dzisiejszymi są nieporównywalnie śmieszne.
Przykładowo: zamiast płacić za Podręcznik Szeryfa do Deadlands 95 PLN ten sam podręcznik MG kupicie od 37.50 PLN. Najtańsza przygoda jaką znalazłem to 64-stronicowy Nocny Pociąg za 6 PLN. W MAGu obecnie 15 PLN.

Kartograficzne wydawnictwo Kalimedia ma w swojej ofercie niezwykle nietypowe atlasy i mapy. Nietypowe, bowiem miast obecnie funkcjonujących nazw pojawiły się ich etymologiczne znaczenia. Jeśli dodam, iż sporo w nich nieścisłości i pomyłek, okazać się może że Kalimedia zaoferowała nam genialne mapy alternatywnych światów przydane do wykorzystania w roleplaying games.

Coraz częściej organizacje pozarządowe zaczynają wykorzystywać gry do działań w obronie praw człowieka. I nie mam tu na myśli prostych quizówquizów online czy gier polegających na odnajdywaniu konkretnych słówek.
Powstaje i powstawało sporo prostych flashowych gier advergamingowych, przykładem może być tu March Against Domestic Violence. Co prawda nie grzeszą one takim rozmachem jak America 2049, o której to wspominałem przedwczoraj, jednak i to napawa to optymizmem.
W ostatnich dniach z okazji swojego pięćdziesięciolecia, międzynarodowa organizacja praw człowieka Amnesty International wydała grę przeznaczoną na iOS o nazwie Bulletproof.
Cel jest niezwykle prosty - zatrzymywać kule wystrzelone przez patrol egzekucyjny.
W iTunes gra kosztuje niecałego dolara.
 Strona gry Bulletproof


Amnesty International to jedno. People for the Ethical Treatment of Animals (Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt) robią również swoje gry:
Super Meat Boy, 'Tofu Boy' Square Off In PETA Dust-Up
PETA Parodies, Attacks Cooking Mama Series
Warto również zajrzeć na stronę Armchair Revolutionary, o której anonsowała w tamtym roku Gamasutra.
W kontekście kilku zamieszczonych tutaj aktualizacji w ostatnich dniach, zastanawia mnie tylko jedno: jak płytkie, miałkie są gry fabularne, skoro nikt nie może (nie chce) pokusić się podejmować w nich ważkich tematów.
Źródło: Gamasutra
Ilustracja: iTunes


Wydawnictwo Galmadrin wzbudziło spore zainteresowanie wsród fanów gier fabularnych. Dlatego też postanowiłem dowiedzieć się nieco więcej szczegółów bezpośrednio od wydawcy, dla zaspokojenia mojej i Waszej ciekawości.
Otrzymałem od wydawnictwa odpowiedź, która pozwoli rozwiać nieco wątpliwości dotyczących produktów z tej firmy.

Regularnie czytuję kolumnę Scotta Thorne'a na ICv2. Jego wczorajszy wpis dotyczący cen RPG, skłonił mnie do popełnienia poniższego wykresu. A zainteresował również i samą ofertą Troll Lords Games, czyli Castles & Crusades. Za 10$ - 15$ otrzymamy boxed set z podstawowymi zasad, pregenerowanymi bohaterami, krótkimi przygodami i mapami.
Wielce to uczciwe wobec fana, ale czy się sprawdzi?

Do internetowego sklepu Drive Thru trafiła gra Wooden  Wariors, stworzona przez Simona Washbourna, który ma na koncie kilkanaście produktów RPG. Są to między innymi Medieval Mysteries Role Playing Game czy Dogs Of W*A*R. Woodland warriors, bo tak nazywa się jego nowa gra, kosztuje 5 $, liczy sobie 114 stron i wykorzystuje mechanikę  Swords & Wizardry z niewielkimi zmianami.
Gracze wcielają się w borsuki, jeże, myszy, wiewiórki, krety itp. antropomorficzne zwierzaki. Dostępne klasy to Wojownik, Czarodziej, Zwiadowca i Brat (Złodziej dla NPCów).
Gdyby ktoś jednak chciał zapoznać się z wcześniejszą, darmową wersją tej gry może ja znaleźć na forum Pen&Paper Games.
Jest do pobrania z tego miejsca.
Na pierwszy rzut oka wydaje mi się pozbawiona tylko ilustracji.
Źródło: Ludology.org

CVG rozpoczęło kampanię W.R.O.N.G. (en. Witless and Ridiculous Opinions of Non-Gamers). 
Osoby wypowiadające się na temat gier w sposób głupi i śmieszny,  zostaną napiętnowane stosownym określeniem i logiem, zaś końcem roku CVG obiecuje podsumować ich błyskotliwe 12 miesięczne wypowiedzi.
Przypomina to nieco Palmy Plotera przyznawane przeze mnie w zamierzchłych czasach.
Więcej szczegółów na temat samej akcji znajdziecie w poniższych wpisach:

Hasbro odnotowało dwunastoprocentowy spadek w pierwszym kwartale według danych od sprzedawców hurtowych (do 200.4 milionów). Produkty Hasbro i WotC nadal broni gra karciana Magic: The Gathering. 
Warto wspomnieć, iż fani nie są zbytnio zadowoleni z poczynań WotC, o czym wspominałem tutaj. Czyżby D&D miało zamienić się z sztandarowym produktem Paizo miejscami w notowaniach następnego kwartału?
Szturm trwa i trwa mać.
Źródło: ICv2

Z miniaturowymi działkami ktoś mógł się już spotkać. Jednak film z 22 karatową mini kuszą (ostatni) pojawił się dopiero wczoraj na YouTube.
Mini smoka z Kislevu prawdopodobnie nie dałoby się tym ukatrupić.
Jednak można sprawić na makiecie że znikną "wybuchające beczki, wiszące drabinki, otwierające się drzwi"...

Jest tylko trzech superbohaterów których uwielbiam. Pierwszy z nich to bohater komedii Kondratiuka Pan AS. Kolejny to Captain Fantastic z serialu Proszę nie regulować odbiorników. Ostatni i trzeci jest pewnie szerzej znany, gdyż to on własnie zabił Supermana, to Superważniak, Pan Kurde bele, Pan Jak cię prasnę w czachę, Pan Loczek ci się przekręcił Superdupku itd.

Jako że Evernight wydawał mi się lepszym kąskiem, postanowilem odłożyć go sobie na później i przejść do lektury cieńszej pozycji czyli Almanachu Superbohaterów, które wydał GRAmel. Przeczytałem więc całą stustronicową książeczkę zaraz po Grojkonie, kiedy to otrzymałem ów podręcznik, dzięki uprzejmości Piotra Korysia. Poniższe słowa leżakowały sobie od tego czasu i mogę je swobodnie tutaj wrzucić.

Savage Worlds Line Editor, czyli Piotr Koryś z Pinnacle Entertainment Group (w Polsce GRAmel powiadomił, iż latem tego roku ukaże się nowa edycja Savage Worlds Deluxe. Wie chyba o tym każdy, kto interesuje się tym niezwykle popularnym w Polsce systemem. Ze strony Wydawnictwa Gramela, polskiego wydawcy  dowiedzieliśmy się, że równolegle pojawi się broszura z nowymi zasadami i materiałami.
W angielskojęzycznej blogosferze i na forach pojawia się nieco spekulacji i pobożnych życzeń odnośnie wersji deluxe np. Savage Worlds Deluxe - Top 5 Ways A Savage Worlds Core Book Could Be Better.

Rozpoczął się kolejny konkurs sygnowany przez Choasium. Tym razem dotyczy Basic Role Playing oraz Call of Cthulhu. Do 15 lipca 2011 r. do napisania jest 5.000 - 10.000 słów, oczywiście po angielsku. Nagrody podobne do tych co zwykle organizowane przez Chaosium, publikacja w formacie PDF i drukiem oraz 50 dolarów.

Więcej szczegółów w tym miejscu.
Źródło: Chaosium

ilustracja: Joanna Materek
Oto i obiecana druga cześć wywiadu z Marcinem i Katarzyną Kuczyńskimi. Z jego pierwszej części można było dowiedzieć się sporo informacji na temat ich nowej gry Armie Apokalipsy i tej poprzedniej - Poza Czasem, a także wspomnieli też o projektowaniu gier fabularnych.
[heh]Dziś przejdziemy do konkretów. Pojawi się zapowiadany BDSM na sesji. Czworokąty i Nimfomanki. Na własne oczy zobaczycie niepublikowane  dotychczas, ociekające erotyzmem ilustracje z podręcznika Armii Apokalipsy Joanny Materek, czyli gołe baby![/heh]
Wracając do rzeczy, zapraszam do drugiej części wywiadu. Autorzy opowiedzą o erotyce na sesji oraz pracy w branży gamedev. 
To już ostatnia część wywiadu, a szkoda bo to prawdziwi pasjonaci. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące ich gier zaglądnijcie na Armie Apokalipsy.

Przewrotny tytuł znanego ludologa Jesper Juula: Games are Getting Shorter (and that is Good), zainspirowany był artykułem The incredible shrinking game: the truth of game length in the modern industry na łamach Ars Techniki. Tekst mówi między innymi o czasie gry jaki oferują nam producenci obecnych gier video i relacji pomiędzy ukończeniem gry, czyli głównego wątku, a wątkami pobocznymi.
Skłania do zastanowienia.
Oto dwa wykresy zaczerpnięte ze strony Ars Technica i linki do samych tekstów, które to zachęcam przeczytać w odwrotnej kolejności niż ja, czyli:

  1. ArsTechnica
  2. Games are Getting Shorter (and that is Good)






Źródło: Ludology.org
Ilustracje pochodzą ze strony Ars Technica

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget