Skyrim: Echa Hrothgar # 6

Najważniejszą informację jaką poznaliśmy w grudniu Adrian już Wam przekazał, ale z kronikarskiego obowiązku przypominam, że na początku miesiąca Bethesda podała orientacyjną datę premiery Creation Kit - ma się pojawić w styczniu. Choć chciałoby się wierzyć, że już za kilka dni będziemy mogli zasiąść do prawdziwego moddowania gry, praktyka sugeruje, że dobrze będzie uzbroić się w cierpliwość...
Choć jeśli ktoś bardzo chce, może zacząć tworzyć już teraz - oczywiście nie ma co liczyć na to, że ukończymy jakiegoś rozbudowanego quest moda (ba, nawet o prostym nie ma co myśleć), ale zmiany w perkach, modyfikacje menu czy nowe opcje craftingu są na wyciągnięcie ręki. Gracze stworzyli już 3 programy dedykowane dla TES V, a ułatwiające pracę. Pierwszy to SkyEdit - w zamierzeniu alternatywa dla Creation Kit, na tę chwilę umożliwia zmiany w ograniczonym zakresie. Skyrim Script Extender (SKSE) i Script Dragon zwiększają możliwości tworzenia skryptów i ingerencji w samą grę - dzięki nim powstało już wiele interesujących i przydatnych dodatków.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tym wątku.

W przeciwieństwie do CK, data premiery pierwszych DLC nadal pozostaje tajemnicą. Dowiedzieliśmy się jednak, że w przeciwieństwie do poprzednich gier, przy Skyrim twórcy chcą skupić się na "usprawnianiu i ulepszaniu tego, co już jest - gra bowiem i tak jest ogromna." W tej chwili ekipa ma zastanawiać się nad tym, co i jak zrobić. I choć możemy spodziewać się wielu dodatków, nie ma co liczyć na to, że pojawią się bardzo szybko - ale dzięki temu mają dawać nam dużo rozrywki.

Przez ostatni miesiąc doczekaliśmy się też 3 oficjalnych łatek do gry. A w zasadzie łatki, łatki do łatki i łateczki. Dlaczego tak to określam? Cóż, patch 1.2 charakteryzował się tym, że dodawał do gry więcej bugów niż naprawiał. Jeden z ciekawszych przykładów zobaczycie na filmiku. Wersja 1.3 pozbawiona była takich niespodzianek (no i naprawiała to, co zepsuto w poprzedniej wersji), a największą zmianą w 1.3.10 było wprowadzenie obsługi 4gb ramu. Inna rzecz, że fani zadbali o to już w kilka dni po premierze gry... Z całej sytuacji płynie jedna nauka - jeśli tylko możemy, trzymajmy Steam w trybie offline, a wszelkie patche ściągajmy dopiero, gdy jesteśmy pewni tego, że nic nie zepsują. Dodajmy, że polski wydawca zaliczył tu lekką wpadkę i na kilka dni "cofnął" grę do wersji 1.2 - z całym dobrodziejstwem inwentarza. Powiedzieć, że gracze nie byli zachwyceni to nie powiedzieć nic.


Łatki łatkami, ale jedną z pięt achillesowych TES V jest płynność gry. Choć wiele osób zachwyca się nią, inni - a są wśród nich także posiadacze wypasionego sprzętu - narzekają na mocne spowolnienia i lagi. Jak z nimi walczyć? Dwa sposoby znajdziecie u nas, na forum, w tym wątku.

Grudzień sprzyja podsumowaniom i rozdawaniu nagród. Właśnie w tym miesiącu większość portali branżowych wręcza wyróżnienia dla najlepszych tytułów upływającego roku. Obecność Skyrim wśród nich była do przewidzenia. A jakie zaszczyty spłynęły na grę? Cóż, były to m.in:
- tytuł Gry Roku, RPG Roku i Nagroda Graczy od Machinimy,
- Gra Roku i RPG Roku od Spike TV (sama Bethesda została Studiem Roku),
- Gra Roku (ogółem), Gra Roku na PC, Gra Roku na Xboxa i RPG Roku od Gamespotu,
- Gra Roku na PC, Gra Roku na Xboxa i RPG Roku od IGN - tu trzeba zauważyć, iż wersja na PS3 zaklasyfikowana została jako jedna z "wpadek roku",
- drugie miejsce w rankingu Associated Press (zaraz za Portalem 2).
Oczywiście nie są to wszystkie zdobyte przez Skyrim nagrody i wyróżnienia, ale nawet ten wycinek pokazuje, jak gra została przyjęta.

Jeśli zaś jeszcze zastanawiacie się nad zakupem - nie wiedząc choćby, ile godzin rozrywki zapewni wam TES V, pomocna może być jedna z polskich stron, na której gracze dzielą się informacjami o tym, jaki czas spędzili nad danym tytułem i w jak dużej części go ukończyli. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by uzupełnić bazę o własne wyniki...

Przed samą Wigilią - bo 22 grudnia - w Warszawie miało miejsce niecodzienne spotkanie. W jednym z salonów sieci Empik fani mogli porozmawiać z Piotrem Fronczewskim i Henrykiem Talarem (obaj brali udział w polonizacji Skyrim). Aktorzy zajmowali się głównie składaniem autografów na pudełkach z grą i zdradzaniem tajników prac nad spolszczeniem. Dodatkową atrakcją była możliwość zdobycia skyrimowej koszulki lub plakatu (który też mógł zostać opatrzony autografem).

Skyrimowym skrytobójcom może się przydać solucja do wszystkich misji Mrocznego Bractwa opracowana przez Kaileayn. Natomiast jeśli ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z grą, opis możliwych do rozwinięcia atrybutów może ułatwić planowanie swojej postaci. Choć konsola stanowi zwykle narzędzie oszustów, w TESach bywa niezwykle pomocna przy tworzeniu ciekawych filmików i rozwiązywaniu stworzonych przez rozmaite bugi problemów - podstawy jej obsługi znajdziecie na naszej stronie. Kilka dodatkowych poradników nagrał TowarzyszaPablo - te obejrzeć możecie na naszym kanale youtube.




Posiadacze Kinecta oficjalnie nie mogą wykorzystać swojego sprzętu w Skyrim. I tak jest w istocie - jeśli ktoś posiada wyłącznie konsolę. Całkiem inaczej wygląda sytuacja właścicieli PC, którzy mogą podłączyć to urządzonko do swoich maszyn i dzięki kilku dodatkowym programom w pełni wykorzystać jego możliwości - choćby do aktywowania Smoczych Krzyków swoim własnym głosem. Jak wygląda to w praktyce możecie zobaczyć poniżej.


Posiadacze sprzętów firmy Apple mogą z kolei ściągnąć - całkowicie za darmo - aplikację Dragon Shout, w której będą mogli dodawać na mapie Skyrim różne znaczniki i opatrywać je odpowiednim komentarzem. Choć nie ma to bezpośredniej integracji z grą, może być całkiem przydatne - niezależnie od tego, czy oznaczymy miejsce ukrycia jakiegoś skarbu, czy wyjątkowo urokliwy zakątek. System Android doczekał się w tym czasie animowanej tapetki z motywami z gry - tej "oficjalności" dodaje fakt, iż przygotowała ją firma NVidia.

Skyrim stanowi stałe źródło inspiracji dla twórców rozmaitych filmików. Poniżej znajdziecie niewielką ich próbkę. Pierwszy pokazuje, jak mógłby wyglądać Skyrimowy LARP gdyby chcieć pozostać wiernym materiałowi źródłowemu. Drugi związany jest z jednym z najpowszechniejszych - i dla wielu najbardziej irytujących - memów jakie pojawiły się w sieci po premierze gry. Ostatni zaś to kolejne dzieło Harrego Partridge'a - szczególnie interesujące dla osób pamiętających kreskówkę Lochy i Smoki.




Na sam koniec zaś mamy jedno z najlepszych wykonań TESowych piosenek jakie dane było mi usłyszeć - ta dziewczyna naprawdę ma talent!


Zostało mi już tylko jedno - w imieniu całej redakcji Skyrim.pl chciałbym życzyć Wam wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2012 roku. Niechaj będzie on dla nas lepszy pod każdym względem niż ten miniony, a cRPG niechaj wrócą do korzeni, od których ostatnio coraz mocniej odchodzą.
Do siego Roku!
Autor: Karpik

Portal Clockwork City to społeczność graczy skupiona wokół gier z serii The Elder Scrolls. Jeśli jesteś zainteresowany którąkolwiek częścią tej serii, jej światem lub rozszerzeniami do tych gier koniecznie powinieneś odwiedzić Clockwork City.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget