Masz Wybór nr.5 - omówienie

Masz Wybór to bezpłatne pismo poświęcone interaktywnym, fabularnym gałęziom kultury. Udało mi się nawiązać kontakt z redakcją tego pisma, dzięki czemu otrzymałem darmowe, fizyczne, drukowane numery tego pisma, które są (były?) dostępne w sklepie Gnom w Bielsku - Białej. Mam również kilka egzemplarzy dla Was jednak o tym na końcu.
Nim przejdę do tego co znajdziecie w numerze, napiszę jakie jest moje pierwsze skojarzenie kiedy wyciągnąłem z paczki Masz Wybór.
Fanziny punkowe, HC i III obieg lat 90. Serio. Nie wiem jaka jest technologia druku (ksero lub drukarka), jednak cholernie przypomina mi to czasy tych pisemek.

Na pierwszych stronach znajduje się komiks, który przemilczę. Do komiksowej adaptacji filmu Jestem Bogiem daleko, a raczej ukazuje polskie oblicze pobudzania mózgu. Kreska dużo, dużo poniżej tragicznej.

Kolejne stronice zajmują wieści. Mam ambiwalentne odczucia co do zamieszczania newsów w zinie. Jeśli gamebooki są mniej popularne od RPG (nie mylę się chyba?) w Polsce to może ma i to sens.

W dziale recenzji znalazł się Hotel 626 i jeden z klasyków polskich gier paragrafowych Głowobójcy Tomasza Kołodziejczaka, potem Wodny Pająk, Incydent oraz Ring of Thieves.

Dział publicystyki otwiera tekst Beniamina KrowaQ muszyńskiego pt. Kanibalizm - historia ludożerstwa. Warto ściągnąć pisma, choćby dla tego tekstu - na pewno przydatny będzie miłośnikom gier fabularnych, którzy zechcą wpleść element ludożerstwa do swoich przygód. Tekst oczywiście nie wyczerpuje tematu, zaś jest wskazówką gdzie rozpoczynać poszukiwania. Poznajemy w skrócie historię ludożerstwa, jego rolę w różnorakich kulturach, "kanibalizm z wyższej konieczności", kiedy to ludzie zjadają siebie z wyższej konieczności.. Nie wiem tylko dlaczego autor wracał do statku Meduza sprzed dwóch wieków, a nie np. katastrofy lotu Fuerza Aérea Uruguaya 571 w Andach.
Po kolejnym tekście dotyczącym Cthulhu, następuje krótki acz wartościowy tekst pt. Idealna mechanika dla gier książkowych. Zaczyna się dosyć niefortunnie, stwierdzeniem że Dreszcz słabo odzwierciedla realia walki. Wszak my dziarscy erpegowcy o realiach walki wiemy najwięcej i realistycznie ją przedstawiamy... Warto jednak przyjrzeć się temu tekstowi bowiem odnosi się on do Fighting Fantasy czyli gry paragrafowej - matki od SJG. Kolejny ciekawy tekst dotyczy visual novel - jeśli nie wiesz czym jest połączenie gry paragrafowej, komputerowej i mangi to kolejny powód by pobrać ten numer.

1/3 numeru zajmuje gra paragrafowa Plaga. Tu proszę wybaczyć jednak nie miałem czasu by w nią pograć.

Reasumując Masz Wybór to doskonały przykład na to czego eRPGowcy zrobić "nie umieją". "Nie umieją" zebrać składu redakcyjnego, "nie umieją" wydrukować tanim sumptem swojego zine, "nie umieją" rozesłać go do sklepów po Polsce i w ten sposób dystrybuuować.
Masz Wybór to naprawdę spory prztyczek w kichawy zadufanych w sobie erpegowców, bawiących się w sztukę a nie jakieś tam paragrafowe historyjki.

Mam dla Was kilka drukowanych numerów Masz Wyboru - cena jest jak zwykle ta sama 3.90 za koszty przesyłki, zaś pismo jest dla Was za darmo. Wystarczy odezwać się do mnie na: borejko ta małpa.gmail.com.

Jeśli chcecie posiąść ten numer w formie PDF, wystarczy zajrzeć na stronę Masz Wybór, tam też znajdziecie zawsze aktualne informacje dotyczących interaktywnych gałęzi kultury.

Prześlij komentarz

Komiks jest rzeczywiście przenędzny...

Hmmmm.... zawsze mi się wydawało, że komiksy w zinach, które mają z tytułu wyjebane na komiksy raczej nie mają powalać na kolana, żeby się nad nimi spuszczać, a jedynie zarysować żart i rozluźnić atmosferę.

Swoją drogą brak oceny mini gry paragrafowej, która stanowi 1/3 numeru, zdawałoby się, że coś znacznie poważniejszego, jest poważnym błędem...

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget