Skyrim: Echa Hrothgar #3 & #4

Wieści dotyczące gry Skyrim

Najważniejszą informacją jaką - dodajmy, że po długim oczekiwaniu - poznaliśmy ostatnio było ujawnienie wymagań sprzętowych gry. Wiele osób odetchnęło z ulgą widząc, że nie są specjalnie wyśrubowane - przynajmniej te minimalne. By cieszyć się najwyższą jakością grafiki potrzebna będzie o wiele mocniejsza maszyna - choć tu akurat szczegóły pozostały tajemnicą. Potwierdzono również, że Skyrim - w wersji PC - będziemy mogli uruchomić tuż po tym, jak w naszej strefie czasowej wybije północ.
Tajemnicą nie są natomiast osiągnięcia, jakie będziemy mogli zdobyć w grze - znamy już bowiem pełną ich listę. Jak to zwykle bywa, są wśród nich i banalne, i takie, które wymagają nieco większego wysiłku - choć tak naprawdę nie ma tam niemal niczego, czego większość i tak nie osiągnęłaby w trakcie rozgrywki...
Wszyscy, którzy uważali, że Bethesda pokazała dotychczas za mało filmów prezentujących rozgrywkę, powinni uznać ten miesiąc za udany - trzy portale opublikowały bowiem zupełnie nowe gameplaye, pokazujące nie tylko kilka nowych smoczych zewów (tak bowiem wyglądać ma oficjalne tłumaczenie terminu "Dragon Shouts"), ale także i wygląd miast czy dokonywanie egzekucji na skazańcu. Za pewną ciekawostkę można zaś uznać trailer gry nagrany z udziałem żywych aktorów.
Nie tylko materiały oficjalne pojawiły się w sieci - jak można się było spodziewać, tuż po tym, jak redaktorzy różnych pism otrzymali grę do testów, w sieci pojawiły się pierwsze filmy prezentujące normalną rozgrywkę. Pewną niespodzianką było niedawne obniżenie sugerowanej ceny Edycji Kolekcjonerskiej gry - Cenega obniżyła ją z do 400 zł za wydanie konsolowe i 350 zł za wersję pecetową. Jednocześnie firma zapewnia, że postara się by wszystkie osoby, które zamówiły grę w ich sklepie dostały ją najpóźniej 10 listopada. Jeśli ktoś w tym momencie zaczął się zastanawiać nad zakupem tej wersji Skyrim, może dokładniej obejrzeć jej zawartość na poniższym filmiku i w naszej galerii.   Zaskoczeniem o wiele większym była jednak kwestia polonizacji gry. O ile bowiem od samego początku wiedzieliśmy, że w wersji angielskiej pojawią się nazwiska znane i głośne (jak Max von Sydow, Christopher Plummer czy Lynda Carter), o tyle kompletnym zaskoczeniem była informacja o pełnej polonizacji gry! I to jakiej polonizacji - wśród ujawnionych nazwisk osób użyczających swych głosów mamy Piotra Fronczewskiego, Henryka Talara czy Wiktora Zborowskiego. Pozostaje nam się cieszyć z tego, że w Skyrim raczej nie usłyszymy, że "Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę".  To były najważniejsze wydarzenia ostatnich tygodni - co jednak działo się wcześniej? Cóż, sierpień skończył się mocnymi kontrowersjami wokół TES V: Skyrim. Co było ich przyczyną? Istnienie możliwości zawarcia związku homoseksualnego. Wiele osób oburzyła i zirytowała ta informacja, a szum tym wywołany niemalże przykrył inne ujawnione w tym czasie informacje. Na szczęście, tylko "niemalże"...  Wspomniane emocje były jednak tylko preludium do tego, co wydarzyło się w połowie września - Bethesda wypuściła z dawna oczekiwany gameplay Skyrim w wersji HD. Oceny tego materiału bywają skrajnie różne, nie da się jednak przejść obok niego obojętnie. Dodatkowym elementem podgrzewającym atmosfery były przecieki z pokazów odbywających się na rozmaitych targach growych - były to zarówno filmiki, jak i zdjęcia.    Zza oceanu przypłynęła jeszcze jedna, ważna informacja - Entertainment Software Rating Board (ESRB), amerykańsko-kanadyjska organizacja oceniająca zawartość gier i wyznaczająca granice wiekowe ich dostępności przyznała Skyrim kategorię "Mature" (czyli 17+), dokładnie taką samą jak miał Oblivion. Osoby, liczące na "mocniejszą" zawartość - a co za tym idzie, kategorię "Adult only" srodze się zawiodły - choć ta sama kategoria nie oznacza wszak takiej samej zawartości - wiemy już np. że w Skyrim pojawią się dekapitacje i pojedynki sprawdzające, kto ma mocniejszą głowę. Nasza publicystyka zdecydowanie wzbogaciła się przez ostatnie miesiące - z Prasówek dowiedzieć możecie się m.in. o powrocie możliwości dołączenia do Cesarskiego Legionu, przez co przejść musi każdy potencjalny członek Mrocznego Bractwa oraz ocenić zmiany w sterowaniu i mechanice gry.
W rubryce Fakty ze Skyrim poznacie zaś korzyści płynące z budowania dobrych relacji z NPCami, poznacie odpowiedź na pytanie: jaką rasę będziemy mieli okazję zobaczyć w Skyrim po raz pierwszy? (w późniejszym tekście pojawi się zaś opis spotkania z tą rasą) oraz dowiecie się, czy w Skyrim grozi nam zarażenie likantropią. Na okrasę mamy zaś tłumaczenie wywiadu z Toddem Howardem, w którym mówi o przyczynach podejmowania takich a nie innych decyzji związanych z projektowaniem gier. Linki: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Publicystyka to wszakże nie wszystko - przygotowaliśmy także kilka artykułów podsumowujących znane nam już informacje. Pierwszy mówi o tworzeniu i rozwoju naszej postaci, w drugim znajdziecie krótkie opisy wszystkich znanych nam już potworów zamieszkujących Skyrim, a w trzecim dowiecie się, jakie premie będziemy mogli uzyskać dzięki perkom.
Doszliśmy niemal do końca skyrimowej części Ech - pozostały nam tylko rozmaite związane z grą ciekawostki. Zacznijmy od marketingowej. Wszyscy znamy kartonowe podobizny bohaterów różnych gier zdobiące sklepy. Bethesda poszła o krok dalej, i zamiast papieru postanowiła użyć... brązu. Oczy Was nie mylą - Skyrim promować będzie cała armia posągów Dovahkiina! Prócz tego, jak prezentują się w całej okazałości, zobaczyć możecie proces składania takiej figury po dostarczeniu do sklepu. Dla tych, którym oczy zaświeciły się na myśl o Dovahkiinie użytym w roli krasnala ogrodowego mamy smutną wiadomość - nie są one przeznaczone na sprzedaż. Wiele osób uwielbia podziwiać concept arty, nawet związane z grami, które same w sobie ich zbytnio nie interesują. To ich szczególnie powinna ucieszyć ostatni podcast Bethesdy. Rozmowie z grafikami towarzyszyła galeria kilkudziesięciu takich obrazów, okraszona filmem porównującym koncept i jego realizację. TES V to jednak nie jedyna gra z serii, wokół której coś ostatnio się działo - Daggerfall obchodził niedawno piętnaste urodziny, a Oblivion doczekał się specjalnej edycji na swoje pięciolecie. Zawiera ona (poza grą w wersji Game of the Year - czyli bez pomniejszych DLC) drukowaną mapę świata, płytę DVD "Making of Oblivion" i zapakowana jest w stalowe pudełko. Osoby, którym podobało się "Miasto w Przestworzach" - czyli pierwsza książka osadzona w świecie TES - musiały przełknąć słodko-gorzką pigułkę. Z okazji premiery jej kontynuacji - czyli "Władcy Dusz" - udostępniono fanom spory fragment tej książki. Gdzie tu gorycz? Cóż, na pewno nie zobaczymy jej polskiej wersji w tym roku...
Na koniec zaś coś z naszego podwórka - informowaliśmy Was na tym zacnym blogu o naszej wakacyjnej zabawie modderskiej - wraz z końcem wakacji (przynajmniej dla młodszej części graczy) nadszedł i jej finał, a co za tym idzie, ogłoszenie zwycięzców. Wszystkich, którzy pomimo upływu lat nadal grają w Morrowinda, gorąco zachęcamy do zapoznania się z końcowym efektem prac dziesiątki uczestników - zdecydowanie warto!

Autor: Karpik
Portal Clockwork City to społeczność graczy skupiona wokół gier z serii The Elder Scrolls. Jeśli jesteś zainteresowany którąkolwiek częścią tej serii, jej światem lub rozszerzeniami do tych gier koniecznie powinieneś odwiedzić Clockwork City.

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget