Alantar cz. 5: Tworzenie postaci

Pomimo przerwy w cotygodniowych publikacjach Alantaru (z mojej winy) okazuje się że Artur intensywnie pracuje nad swoją grą. Z pomocą Skryby oraz Avnara modyfikują niewygodne elementy, a efekty ich prac można śledzić na forum. Zmiany nie są kosmetyczne - wersja Alantaru przeskoczyła z cyferki 2.1 na 3.3. Jak pokaźne są to modyfikacje możecie przeczytać już dziś w pliku PDF, który przeznaczony jest w głównej mierze dla graczy - to drugi rozdział pt. Tworzenie bohatera. Liczy sobie 63 strony i zawiera wszystkie te informacje, które powinien posiadać gracz aby stworzyć swojego bohatera. Jako że autor podesłał mi sporo nowego materiału możecie spodziewać się, iż Alantar zagości częściej niż raz w tygodniu.


Poniżej fragment dotyczący podwalin Alantaru, oraz spis treści dzisiejszego PDF'a.
Książka, która trzymasz w rękach powstawała przez wiele lat, godziny prób, testów, niezapomniane burze mózgów oraz masa pomysłów zaowocowały aktualnym wyglądem Alantaru. Podczas procesów twórczych postawiłem na oryginalność (chociaż szczątkową) oraz niestandardowe rozwiązania. Klimat gry, w którą za niedługo będziesz się bawił ma być ciężki, ocierający się o dramat, a czasami nawet horror. Jak w przypadku każdej innej książki czy filmu Alantar również nie został wymyślony z niczego. I choć wzorców nie można mnożyć, warto o nich wspomnieć abyś wiedział co przyświecało podczas jego tworzenia. Oto kilka źródeł inspiracji z jakich czerpałem:
– Conan; książka Howarda, która stała się absolutnym punktem zwrotnym w dziedzinie literatury fantastycznej. Alantar pomimo wyższego poziomu cywilizacyjnego zawiera w sobie liczne elementy i wzorce wywodzące się z Howardowskiej prozy. Rozbicie na liczne księstwa i królestwa, wielobóstwo, brutalny i niemiłosierny świat oraz rodzące się lub powracające zło. W przeciwieństwie jednak do głównego bohatera, gracze Alantaru nie są niezniszczalnymi herosami. BG to ludzie jak najbardziej śmiertelni i przystanie im zmierzyć się z przerażającymi potwornościami oraz najgorszymi z ludzkich cech,
– Mitologia Germańska; bezlitosny świat wikingów, przepełniony potworami, okrutnymi istotami, olbrzymami, oraz odwieczną walką bogów. Pomiędzy tym wszystkim stoi człowiek, który hołduje tradycji i wierze ojców. Ciężkie życie wypełnione jest licznymi konfliktami i walką o przetrwanie.
– Krucjaty; jeden z najbardziej krwawych okresów średniowiecznego świata. Nienawiść, która zawładnęła sercami nawet najrozsądniejszych obywateli Europy, zaniosła ich do odległych krajów. Tam walczyli, umierali i wypełniali wolę bożą. Konflikt ten, czyli szeroko pojęte wojny religijne, będzie jednym z głównych motywów Alantaru.
– Gra o Tron; książka Martina,
– Czarna Kompania; słynny cykl dark fantasy Glena Cooka, jedna z pierwszych książek opowiadających o bohaterach, którzy nie są idealni. Wręcz przeciwnie, często dopuszczają się zbrodni, występku, a ich moralności jest wielce wątpliwa. Posiadają jednak jedną, niezmiernie ważną cechę – Honor, coś co może doprowadzić do ich całkowitego upadku.
– Krew i Ciało; (z Rutgerem Hauerem) film opowiadający o średniowiecznych najemnikach, ludziach odważnych, bezwzględnych, a zarazem honorowych, którym przyszło żyć w ciężkich czasach.
SPIS TREŚCI 
II Tworzenie Bohatera 
Parametry
Tabela Premii i Kar
Klątwy i Dary
Klasa Społeczna
Profesje
Pochodzenie
Ekwipunek 

Broń Zbroje i Tarcze
Płatnerstwo
Wyposażenie Dodatkowe
Umiejętności 
Umiejętności Łotrowskie
Umiejętności Żołnierskie
Umiejętności Ogólne
Umiejętności Uczonych
Umiejętności Specjalne
Punkty Życia
Wybór Magii
Religia
Charakter Bohatera
Wygląd i Opis Postaci


Pierwszą część Alantaru zawierającą aspekty mechaniczne oraz ogólne przedstawienie samej gry (w formie P19) znaleźć można w tym miejscu, druga część zawarła opis tytułowego Cesarstwa, zaś trzecia część dotyczyła magii w Alantarze. Czwarta omawiała kolejną krainę - Ziemie Sirtol. Jeśli macie ochotę podyskutować o Alantarze zapraszam na forum i wątki poświęcone tej grze, gdzie autor Artur Szymała odpowiada na pytania, na Facebooku możecie znaleźć również stronę oraz grupę poświęconą tej grze roleplaying.

Prześlij komentarz

A by Was tak ;]... wywołany do tablicy, będę musiał się wypowiedzieć nad naprawdę pokaźnym materiałem - plus na temat poprzedniego 'odcinka'. Tudzież na Twojego PMa... tak, 'dobrze jest wrócić', heh ;).

Pozdrawiam,
Skryba.

Pocieszę Ciebie Skryba. Ja miałem przyjrzeć się tekstowi Artura i w sobotę mu coś napisać. Jest poniedziałek.

Na szczęście pracuje nad tak przytłaczającą ilością zmian, że odnoszę wrażenie, iż powstaje nowa jakość - prostsza, bardziej przejrzysta.
Pracę rozpocząłem po kilku testowych sesjach, które były wielce pomocne.
Pod nóż poszły zbędne lub niepotrzebne rzeczy, zagadnienia, mechaniki i zasady.
Wydaje mi się, że zrobienie postaci jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek :) i może nie zajmuje więcej niż 2godzin....
Artur

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget