Bradley W. Schenck

Co łączy retrofuturyzm, gry na Amigę, C64 i Arduin ?
Nietuzinkowa postać Bradleya W. Schencka - amerykańskiego artysty i projektanta gier.
Debiutował w 1978 roku w wieku 14 lat ilustrując Welcome to Skull Tower (Arduin Grimoire Vol. II) - wszystkie grafiki były jego autorstwa poza kilkoma stworzonymi przez Erola Otusa. Już wtedy aktywnie uczestniczył w największej ówcześnie międzynarodowej grupie rekonstrukcji historycznych o nazwie Society for Creative Anachronism.
Z czasem doskonalił swój kunszt, a jego prace pojawiały się w innych publikacjach np. The Runestaff.

W 1982 roku zaczął używać Commodore VIC-20 do programowania komputerowych gier fabularnych. Stworzył grę, którą później przemianowano na RatQuest,  pojawiła się ona na wiele platform między innymi: C-64, Amigę, a jej ostatnią reedycję stworzono na Javę w 2002 roku.

Pierwszym dużym projektem, którym zabłysnął Schenck w połowie 1980 były ilustracje przedstawiające  fantastyczne stwory do utworów Kiplinga z muzyką Leslie Fish.
Na marginesie warto wspomnieć iż Mrs. Fish jest równie barwną postacią - anarchistka, fanka Star Treku, muzyczka filkowa (filk to społeczność związana z fandomem science fiction / fantasy i kultura muzyczna istniejąca już od początku 1950 roku).

Wracając do Schnecka. W latach 80 przerzucił się na wytarzanie i ozdabianie harf, a jego prace znane były z doskonałej jakości dźwięku i samych dekoracji.

Jego powrót nastąpił dopiero z nastaniem czasów komputera Amiga. W końcu Schneck mógł wyrazić się artystycznie. Przez trzy lata z rzędu wygrywał konkurs na demo o nazwie Amiga Killer Demo Contest.


W tym czasie też powstają najdziwaczniejsze gry, w których produkcję zaangażowany był Schneck .
Posiadacze Amig pamiętają zapewne grę przygodową o nazwie The Labirynth of Time. Zadaniem gracza, wspieranego przez Dedala jest eksploracja tytułowego labiryntu, w którym Minos zagina czasoprzestrzeń. Oniryczny charakter tego click'n'pointa był zasługą Schnecka - zajął się on ogólnym konceptem gry (game designer) i grafiką. Wspomagany był tylko dwoma programistami, a warto wspomnieć że były to czasy kiedy gry robiła jedna lub kilka osób, a nie korporacje notowane na giełdach papierów wartościowych. The Labyrinth of Time oryginalnie wydano w 1993 roku, a wznowiono powtórnie w roku 2004.


W późniejszych latach miał swój wkład w takie tytuły jak: Star Trek: Starfleet Command III, Halls of the Dead: Faery Tale Adventure II, Dinotopia, Return to Zork and Spirit of Excalibur.
O ile większość z tych tytułów może być znana, to wydany w 1995 roku I Have No Mouth, and I Must Scream jest grą naprawdę godną uwagi i wartą zainstalowania. Projektantem był znany fanom fantastyki Harlan Ellison, zaś  Schneck był współodpowiedzialny tylko za grafikę i muzykę. Gra zdobyła kilka prestiżowych nagród i niestety nie przyniosła żadnych zysków.
W grze tej spotkamy wszystko to czego dzisiaj można by szukać z świecą w ręku: dylematy, ludzkie lęki słabości, traumatyczne przeżycia. Grę porównywano do takich tytułów jak: Gabriel Knight, Fantasmagoria, czy Planescape: Torment. 

A czym zajmuje się dzisiaj człowiek który w wieku kilkunastu lat ilustrował obiekt pożądania retroludów?
Retrofantstyką. Odwiedzając stronę Thrilling Tales of the Downright Unusual, można zaobserwować jak ewoluował jego kunszt. Na stronie znaleźć można ilustrowane, interaktywne historie. Można je w dowolnym momencie przerwać i ponownie rozpocząć,  jest też generator tytułów pulp SF i wiele innych ciekawych rzeczy.

Dopiero kilka dni temu dowiedziałem się co łączy te wszystkie fenomenalne, intrygujące tytuły.
Właśnie postać Bradleya W. Schencka.















Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget