Improviso i inne edukacyjne gry

Powiększ 
Improviso to jedyna i niepowtarzalna w swoim rodzaju komputerowa gra fabularna wyprodukowana przez zespół z MIT GAMBIT Singapur-Game Lab. 
Jesteś reżyserem filmu klasy B, tak kiepskiego, że wszystko co znajduje się w studiu wykonane jest z kartonu. Rekwizyty, scenografia, a nawet kostiumy. Z innym graczem połączy Ciebie jedna z scenografii: zniszczony statek kosmiczny, znany chyba wszystkim teren Area 51 i obozowisko na pustyni. Głównymi bohaterami Improviso są: Ted Reporter, Agent Smith, Dr. Sara Stein, Katie the Little Girl, K-17, The Alien.
Improviso jest tak naprawdę spin-offem  wcześniejszego projektu o nazwie The Restaurant Game, gdzie 16.000 tysięcy osób odgrywało rolę klientów i kelnerek w wirtualnej restauracji.


Powiększ 
Twórca gry Jeff Orkin, badacz sztucznej inteligencji, powiedział że w jego gestii leży tworzenie nowych gatunków gier. I tu trzeba przyznać mu rację, czegoś takiego dotychczas jeszcze nie było - większość komputerowych gier fabularnych skłania graczy do odgrywania roli orka (WarcraftHammerze), podnoszenia poziomów i statystyk. W Improviso gracze podejmują rzeczywiste role: działają, improwizują. Gra ma też na celu zbadanie tego jak zwykli ludzie mogą zaangażować się w takim improwizowanym przedstawieniu dramtycznym. Każdą scenę łączą gracze: aktor i reżyser, który kontroluje cztery różne postacie.
Improviso to jednak nie wszystko.

Na stronie Gambitu znalazło się jeszcze kilka innych rekomendowanych gier i tych będących w fazie rozwoju (Improviso jest jedną z nich). Innowacyjność tych prototypów polega na nieeksplorowanych dotychczas pomysłach w grach jednocześnie połączonych z ich edukacyjnym charakterem.
PAX POX przedstawiajacy wybuch epidemii świńskiej grypy, może nie być najlepszym przykładem, jednak Tipping Point - gra na podstawie darmowej planszówki (pobierz sobie i stań się Panem Kierownikiem Projektu) o tym samym tytule ma jak najbardziej ma oświatowy charakter.
Powiększ
Gracze wcielają się w role wspomnianych kierowników projektu i współpracują w celu zakończenia danego planu przed deadline, czyli terminem ukończenia.

Z kolei Yet One Word czy Seer ocierają się o trylogię sofoklejską. Jest jeszcze Elude, gra w której opisie znajdujemy takie określenia jak: walka z narastającą falą depresji oraz poszukiwanie drogi do szczęścia. Remedium na wszechogarniającą beznadzieję stanowić mają empiryczne aspekty gry video, które mogą rozwinąć empatię wobec osób żyjących na co dzień z depresją.
Zaiste niespotykane pomysły. Nieprawdaż?

Praktycznie każdej z tych gier można by poświęcić osobny wpis - jeśli szukaliście gier edukacyjnych, strona GAMBIT jest miejscem które powinniście odwiedzić w pierwszej kolejności.
W tamtym roku zachwycałem się pomysłami zawartymi w Tibet RPG i Synapse.
Dziś podejrzewam że strona GAMBIT, będzie jedną z moich ulubionych AD 2011.


Źródło: Massachusetts institute of technology


Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget