Gamification aka grywalizacja!

Nie ma co się oszukiwać gamification robi zawrotną karierę. Dariusz Tkaczyk chyba jako pierwszy w Polsce użył określenia grywalizacja na gamification, co nie do końca oddaje pierwotne znaczenie tego słowa.
Chodziło o sens słów: game & modification, czyli idąc tropem jednego z komentujących (Dubaimisfita) najstosowniejszym z określeń byłoby gryfikacja.
Grywalizacja w tym czasie wsiąknęła jednak już na dobre do języka polskiego i pojawiła się w wielu publikacjach.
Pokrótce mówiąc grywalizacja to wprowadzenie mechaniki gry do produktu lub usługi, która angażuje gracza dążącego do realizacji określonego celu.
Grywalizacja zaczyna zataczać coraz szersze kręgi, bo nie chodzi tutaj już o zbieranie pokemonów, czy figurek żołnierzyków z neverlandu a np. o ekologiczną czy oszczędniejszą jazdę samochodem. Nawet jeśli nie mamy Hondy Insight można to sprawdzić w tej grze zamieszczonej na stronie modelu tego auta.

Foursquare.com to kolejny hit, który może zrewolucjonizować social media. Dzięki mechanizmowi geolokalizacji dzielimy się z innymi użytkownikami swoimi opiniami na temat odwiedzanych miejsc. Miejsca te możemy dodawać do serwisu i w ten sposób dzielić się z innymi użytkownikami. Ale i musimy też odwiedzać miejsca polecane przez innych. Wynagradzani za to jesteśmy punktami, odznakami i tytułami (np. Newbie, Adventurer, Explorer, Superstar)
Foursquare nie jest jedyny, nawet w Polsce mamy startup Popla.


Nieco prostszy może być Ribbon Hero - dodatek do popularnego pakietu Office, który wymiernie nagradza nas za postępy w nauce tego oprogramowania. Miłośnicy darmowego oprogramowania mogą uraczyć się Gnome Achievements.


Podobnych innowacji jest naprawdę sporo. Na tyle sporo, że New York Times zamieścił grywalizację na liście najbardziej innowacyjnych pomysłów roku 2010.
Warto zwrócić uwagę jakie słowa przewijają się wokół tego trendu: kolekcjonowanie, tabele wyników, cele i poziomy, wyzwania, osiągnięcia i nagrody.

Brzmi znajomo?

Gry fabularne nie umierają, one po prostu ewoluują!

Ja jak zwykle nie rozwijam tematu - daję wędkę. Pogrywalizujcie sobie kto więcej się dowie na temat grywalizacji.

Linkografia od której można zacząć: 
Paweł Tkaczyk: Grywalizacja
Interaktywnie: Chcesz zaangażować użytkownika? Wciągnij go w grę!
Polygamia: Co to w zasadzie jest ta grywalizacja?
Wikipedia: Gamification
Strona: Gamification (eng.)

PS.
"Gdy mam co chcę, wtedy więcej chcę" - Kazik

To jest tak, że gdy mam co chcę
Wtedy więcej chcę jeszcze
I ty też, gdy już masz co chcesz
Wtedy więcej chcesz niż zjesz


Wyścig szczurów - to polega na tym, tego się nie czuje
Że się ciągle i ciągle z innymi porównuję
Ten jest gorszy, ten jest lepszy, ja między nimi
Więc to czuję się lepiej albo gorzej, to zależy
Konkurencja i ambicja bita powoduje
Zeżarłem swoje dzieci - i dobrze się z tym czuję
Dół gdy jestem gorszy, gdy lepszy to wesoły
Do szkoły, chodźmy do szkoły!

To jest tak, że gdy mam co chcę
Wtedy więcej chcę jeszcze
I ty też, gdy już masz co chcesz
Wtedy więcej chcesz jeszcze

Prześlij komentarz

No to może jednak jest sens liczyć ile kto sesji miał w tym roku?
Może mi ktoś podać linka do tego posta na Polterze gdzie ktoś to sobie liczył.
Serio się zastanawiam - być może TO jest odpowiedź na pytanie: jak przekonać młodzież do grania w gry fabularne.

Ma taki sam sens jak porownywanie dlugosci penisa. Ale kazdemu jego porno.

Przekonywać młodzieży do grania nie trzeba. Ona gra, czego przykładem moze być grywalizacja. Tylko oni nawet ne wiedzą skąd te poziomy w Foursquare.
A jeśli szukasz "liczników" to w Polsce liczy tylko k4 osoby+1 z GoGoPlaj.

Może nie chodzi tu o liczenie długości a ilości.
I na ten przykład można liczyć i porównywać ilość stosunków seksualnych rocznie.
Amerykanka Lisa Sparxxx, spółkowała w ciągu jednej "sesji" z 919 mężczyznami!

Znam gościa, który przeleciał w tamtym roku ponad 1000 partnerek
Około 300 na Chat interia, 500 na chat roulketce i około 200 na Live Jasmin Cam.To niekwestionowany lider seksu w Polsce.
A największym idiotyzmem są właśnie czasówki.

-500 na chat rouletce

abstrahując od treści, autor chyba miał na myśli Pawła Tkaczyka, nie Dariusza?..

Nie chyba, lecz na pewno chodziło o Pawła.
I.G.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget