czerwca 2010
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Właśnie otrzymałem przesyłkę od Marcina 'Ellentira' Kuczyńskiego, współautora Poza Czasem darmowy egzemplarz pierwszej edycji Jego gry.
Poza Czasem to kolejna gra, którą podesłano mi zupełnie za darmo.

Fajna rzecz. Fajna rzecz - prezent gdy się go otrzymuje. Wiadomo, jest to uczucie znacznie lepsze niźli kupno nowej gierki.
Nie dlatego, że za free.
Dlatego, że to prezent - a tych się nigdy nie pozbywam (nawet egzemplarzy recenzenckich),  lubię też dedykacje od Szefa GRAmela itd. Pewnie mógłbym wymieniać w nieskończoność.
Przecież każdy lubi souveniry.

Gra sprzed sześciu lat, która okładką przypomniała mi  Kryształy Czasu (sam nie wiem czemu - może chodzi o układ). Gra przypomina mi też moje początki z grami fabularnymi, kiedy wertowałem czarną serię (Mitologie Świata), a właśnie "Mitologia celtycka" stanowiła spore źródło inspiracji. I wreszcie nazwa kontynentu Tir na Danu, przypomina mi gierkę Tir na Nog z czasów ZX Spectrum.

Ciekawie będzie sobie przeczytać wizję świata Celtów w RPG oczami Polaka.
Jeszcze ciekawiej będzie zaobserwować jak zmieni się gra, bowiem Marcin szykuje drugą edycję tej gry (o czum cały czas informuje na swoim blogu).

Czy sama gra jest fajna, nie wiem. Przyglądałem się jej kiedyś w sklepie, dawno, dawno temu. Ktoś wysuwał niezbyt pochlebne opinie o niej. Potem w czasach kolekcjonowania wszystkiego co się da, miałem PDF.
Nie czytałem żadnych recenzji i nie mam zamiaru przed tym jak coś o tej grze napiszę.
Skonfrontuję sobie moją opinię z wcześniejszymi, kiedy przeczytam i napiszę o Poza Czasem.

Przeczytałem właśnie pierwsze zdanie rozdziału Walka: "Nieodłącznym elementem wszystkich bodaj gier fabularnych jest walka".
Będzie więc bez taryfy ulgowej na 100%. Pomimo że to świetny prezent, za który
DZIĘKUJĘ ELLENTIR!!!




Jeśli ktoś jest zainteresowany relacją z rozdania nagród Origin Awards, może dzięki blogowi PurplePawn.com zobaczyć nagranie video (podzielone na 5 części). Całość trwa niecałą godzinę.

Tymczasem Critical-Hits.com zamieścił  tekst traktujący o seminarium Luke Crane i Jareda Sorensena. Luke Crane jest projektantem Burning Wheel i Mouse Guard RPG. Z kolei  Jared Sorensen jest projektantem gier fabularnych (np. InSpectres, które wyda Portal) jak również wielu projektów elektronicznych gier.
Edit: I jeszcze jeden tekst o Origin: View from the Game Store--Origins Game Fair 2010





























Źródła: PurplePawn.com

Role Playing Tips mam subskrybowany od momentu kiedy zetknąłem się z internetem. Z 10 - 11 lat... Jednak już o tym pisałem.
Niebawem pojawi się pięćsetny, jubileuszowy numer - możecie zajrzeć do archiwum by ściągnąć wybrane numery.
Campaign Mastery obwieścił w jaki sposób mają zamiar celebrować tą rocznicę.
Pomysł jest następujący. Z okazji RPT #500 opublikowane zostanie 500 losowych spotkań miejskich, które współtworzyć będą zainteresowane osoby.
Moim zdaniem to naprawdę świetna rzecz.
Spotkanie musi mieć konflikt, tak aby zainteresowało graczy, powinno zawierać się w kilku zdaniach. Każdy gatunek jest mile widziany, nie są wymagane zasady gry.
Za konkretne spotkania zostaną rozlosowane nagrody ufundowane przez NBOS software, Kobold Guide to Game Design, GM Mastery books a także powieść Left Hand of God.
 
Konkurs kończy się 20 lipca. Wielokrotne wpisy daje więcej szans na losową nagrodę.

1KM1KT jeden z największych zbiorów angielskojęzycznych, darmowych gier w sieci. Ostatnio opublikował większą niż dotychczas aktualizację w związku z konkursem CYBERPUNK REVIVAL PROJECT. Pojawiły się trzy gry: Last Res0rt, Technogrammaton, NANOPUNK.

Last Res0rt to PDF zawierający na 33 stronach grę Rachel Kaslensky. Last Res0rt bazuje na serii komiksów o tej samej nazwie, osadzona jest w cyberpunkowych realiach. Podobnie jak w komiksie w grze występują  antropomorficzni bohaterowie i nadprzyrodzone cechami osadzone w cyberpunkowym świecie 41 wieku.





Technogrammaton to gra z ciekawym pomysłem na alternatywną historię w której dominuje islam.  Agencja Kaabayeen stara się powstrzymać rozpad muzułmańskiego świata, zlikwidować terrorystów i zdrajców. Jednak pojawia się nowe zagrożenie - hebrajskie znaki mają olbrzymią moc. Pojawiają się herezje i poszukiwania "jedynego prawdziwego Boga". Świat roku 2010 nieco wyprzedza ten w którym obecnie żyjemy, bowiem zdominowany jest od czasów starego imperium islamskiego. Mechanika oparta jest o FATE. 
Moim zdaniem ten 17 - stronicowy pomysł najlepszy z całej trójki i wart  jest rozwinięcia.

Nanopunk to gra autorstwa Darth Math 42 (aka Kris Green), również oparta o FATE 3.0. 33 stronicowa gra jest mieszanką Illuminati i Paranoi osadzonej w świecie pełnym nanorobotów. W świecie gry obok nanotechnologii istotną rolę odgrywają również zmiany klimatyczne, które przekształcają obraz Ziemi jaką znamy dzisiaj. Autor posiłkuje się tu zestawem map do książki "An End to Global Warming" ukazującą wygląd naszej planety w sytuacji, gdyby morza i oceany podniosły się o 1, 3, 10, 30 lub 100 metrów. Sporo miejsca poświęcono generowaniu korporacji, a tym samym za mało miejsca poświęcono sekretom świata i nanotechnologii, lokacji, czy przykładowych postaci.







Pierwsza książka od Gnome Stew pt.  Eureka: 501 Adventure Plots to Inspire Game Masters jest dostępna już w przedsprzedaży w wersji drukowanej i PDF.
Jej autorami są weterani RPG: John Arcadian, Patrick Benson, Walt Ciechanowski, Scott Martin, Matthew Neagley, Martin Ralya, Kurt “Telas” Schneider, Troy Taylor, and Phil Vecchione.
Książka to zestaw 501 różnych fabuł, nadających się do różnych gier fabularnych. Przedmową opatrzył ją sam Monte Cook.
Próbki tej książki dostępne są w tym miejscu, jeśli czegoś nie pominąłem to za darmo można pobrać:

Źródło: Gnome Steve

Organizacja Independent Games Festival, kierowana przez nowego przewodniczącego Brandona Boyera zaanonsowała 2011 Independent Games Festival, który odbędzie się w San Francisco w marcu przyszłego roku.
Najstarszy festiwal niezależnych gier video będzie przyjmował zgłoszenia gier do jesieni br. (18 październik) zaś finalistów ogłosi w styczniu. Zgłoszone gry będą rywalizować o nagrody warte prawie 50.000 $ (w tym Nuovo Award Excellence in Design, Art, Best Student Game, Audience Award i 20.000 $ Seumas McNally Grand Prize. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w środę, 02 marca 2011, w Moscone Center w San Francisco.
W 13 edycji IGF pojawi się nieco zmian, zapowiedziano nowy system oceniania gier,  wprowadzono nową kategorię na najlepszą grę mobilną (Apple iPhone, Android Nintendo DS / DSi, PlayStation Portable i wszystkie inne urządzenia przenośne).

Najważniejsze daty dla 2011 Independent Game Festival:

June 28th, 2010 - Submissions are Open
October 18th, 2010 - Submission Deadline, Main Competition
November 1st, 2010 - Submission Deadline, Student Competition
January 3rd, 2011 - Finalists Announced, Main Competition
January 10, 2011 - Finalists Announced, Student Competition
February 28 - March 4, 2011 - Game Developers Conference 2011
February 28 - March 1, 2011 - Indie Games Summit @ GDC 2011
March 2 - March 4, 2011 - IGF Pavilion @ GDC 2011
March 2, 2011 - IGF Awards Ceremony (Winners Announced!)



Skończył się Origin, a tutaj kolejna niespodzianka. Planszowa gra Dixit zdobyła dzisiaj prestiżową nagrodę Spiel des Jahres. Prawdopodobnie to pierwsza gra planszowa z graczem - narratorem (zmieniającym się co turę), która zdobyła tą niemiecką nagrodę.
Gra określana jest również jako "słowna gra wyobraźni" - dotychczas jej nigdy nie widziałem, polecam więc recenzję Justyny Lendy na łamach Esensji.
Choć miłośnikiem planszówek nie jestem, to jutro zamierzam się jej przyjrzeć bliżej w sklepie. Ponad 100 PLN odstręcza za 84 kartoniki + pionki + zasady i pewnie spożytkuję je w innym zbożnym celu.
Gra dotychczas została obsypana wieloma nagrodami: Gra Roku 2009 w Francji, Gra roku w Hiszpanii 2009, Gra roku w Kanadzie 2009, Najlepsza gra Party Game w USA 2009, Gra roku w Portugalii 2009, Nagroda publiczności na festiwalu w Cordobie ( Hiszpania), 2009 Joker, 2009 zwycięzca kategorii - najlepsza gra rodzinna w Belgii.
Źródło i ilustracje: Spiellust

Co łączy ikonę amerykańskiej kontrkultury lat 60 z grami video?

Timothy Lear był inicjatorem ruchu hippisowskiego, psychologiem, pisarzem, profesorem Harvardu, zwolennikiem i orędownikiem środków psychodelicznych. Napisał między innymi książkę pt. Polityka ekstazy, zachęcającą do zerwania z uwarunkowanymi społecznymi ideami. W innym manifeście był zwolennikiem klonowania planet.
Po swojej śmierci w 1996 roku jego głowę zamrożono do czasów, kiedy technologia pozwoli zreplikować jego umysł, zaś jego skremowane ciało w 1997 poleciało w kosmos.
Jesli dobrze pamiętam zażywał ilości LSD kilkunastokrotnie przewyższające  powszechne dzisiaj kwasy, a psylocybina (którą zażyło sporo ludzi ówcześnie np. Lem, Burroughs) była jednym z jego największych przeżyć w życiu.

Cokolwiek nie napisałbym o Timothym Learym byłoby za mało. Informacji na jego temat jest multum, sporo też plotek, ja jednak nie zamierzam ich tutaj powielać.
Jeśli nie słyszałeś nigdy o jednej z najbarwniejszych postaci tamtego wieku, wypadałoby dowiedzieć się czegoś więcej. Można zacząć od jego oficjalnej strony lub tej. Polskojęzyczny internet jest również pełen informacji na jego temat np. sporo zawarto stronie Magivanga.

Wnikliwi Czytelnicy zapewne znają lub znajdą informacje na temat tego pana, ja odpowiem jednak na pytanie z pierwszego akapitu.

Otóż w 1985 roku Timothy Lear zaprojektował dla Electronic Arts grę pod tytułem Mind Mirror.
Tutaj znajduje się strona poświęcona tej grze.



Byłem naprawdę dzisiaj zaskoczony  gdy dowiedziałem się że Timothy Leary spreparował tą grę.
Gra jest darmowa i do pobrania z abadonware, uruchomić ją można pod DOS Boxem.
Recenzje tej gry określają ją jako unikatową, niespotykaną etc.  
Ponoć to gra koncentrująca się na rzeczywistych doświadczeniach z życia i rzeczywistych cechach. Zabieram się za ponowną instalację DOS Boxa.
Więcej informacji o samej grze najdziecie tutaj (download też tam jest).





Polygamia to jeden z serwisów poświęconych grom video w Polsce. Bacznie śledzę sobie i informacje i z Polygamii i te w TV na Hyperze.
Polygamia właśnie opublikowała mój tekst, w którym przyjrzałem się erpegowym wydarzeniom czerwca. Zachęcam więc do odwiedzenia tego tekstu "Czerwiec bez prądu", a przede wszystkim do wytknięcia mi błędów.
PS. Dzisiaj pojawił się tam też bardzo dobry tekst Pawła  Kopińskiego, dotyczący testerów gier video pt. Testowanie to nie zabawa? ukazujący prawdę o tej pracy (bo z siedzeniem i graniem to nie ma mało wspólnego - naprawdę, znam z autopsji)

W sieci pojawiły się już pierwsze relacje z tegorocznego Origin Game Fair, który  wczoraj się zakończył.
DaveTheGame ( Dave Chalker Red.Nacz Critical Hits i Szef RPG Bloggers) zamieścił dwa sety na Flickr.








Obydwa liczą sobie po kilkadziesiąt zdjęć, oto i one.
Dzień 2



Dzień 3


Pojawiają się również pierwsze relacje, zapewne ten tydzień będzie obfitował w raporty z tego dużego wydarzenia (jakby nie było) w świecie gier.
O Origin można poczytać już w tych miejscach:

Critical Hits:

Origins 2010: “Back to the Future the Card Game” and “Pirate Fluxx” by Looney Labs

Troll in the corner:  

  1. Origins Game Fair Day 4 – Advanced Dimens…
  2. Origins Game Fair Day 3 – To Green, or not to Green?
  3. Origins Game Fair – Day 2.57893 +3
  4. Origins Game Fair Day 1 – Cthulhutech and Fluxx
  5. Origins Game Fair Day 2 – It Got Busier- 
Pełną listę zwycięzców Origin Awards wymieniłem w tym miejscu. 
Szkoda, że w tym roku nie było polskiego akcentu.
Arkham Horror Dice Set z Q-Workshop przegrało z KotDT.
Dodatek Weird War II z P.E.G. (wydawnictwo w którym pracuje Piotr Koryś - szef polskiego GRAmela) również nie zdobył Origin Awards.


Chad Vader, Monster Man, theWeem  i  Portiernia
to jedne z moich ulubionych miejsc w sieci zapewniających beczkę śmiechu. Regularnie. I zawsze na najwyższym możliwym poziomie.













Monografia z Chaosium Parapsychologist's Handbook omawia świat nauki zjawisk paranormalnych, parapsychologii (historię i metody) oraz zawiera obszerne notatki na temat niektórych teorii i technik.
Podręcznik został zaprojektowany zarówno dla Strażników jak i Graczy - znajdziemy tam informacje jak odgrywać postać parapsychologa lub jak stworzyć kampanię dla łowców duchów (np. nie powiązaną z Mitami Cthulhu)itp.
Parapsychologist's Handbook liczy sobie 116 stron i kosztuje 14.25$.


Spis treści:
Parapsychology Exploring New Prontiers of Science
* Parapsychology
* Parapsychology in the Laboratory
* Generating a Parapsychologist Character
Phenomena
* Paradigms-Theories of the Unexplained
* Ghosts and Hauntings
* Investigating Poltergeists
* Spiritualism and Mediumship
* Psychical Research
Secrets Mankind Was Not Meant to Know
* Running a Parapsychological Campaign
* Ghosts: a Keeper's Guide
* The Poltergeist Scenario
* Mediumship Explored
* Psychics
* Cthulhu Rising: Cthulhu and the Psychic
Appendix A: Sinister Seeds
Appendix B: New D20 Cthulhu Psychic Feats
Appendix C: Parapsychological Literature, 1882-1930



Źródło: DriveThru RPG

W internetowym sklepie DriveThru pojawił się produkt Chaosium: Cthulhu for President: The Game.
Cthulhu for President to kompletna gra fabularna z zasadami tworzenie postaci, umiejętnościami, walką i magią w mrocznym, okultystycznym świecie polityki. Sekcja Campaign Manager zawiera zalążki przygód, przeciwników politycznych, tajemnice mistrza gry i gotowe do uruchomienia przygody.
Cthulhu for President liczy sobie 76 stron i kosztuje 8.21 $ lub 15 $ za wersję papierową.



_____




Poniżej spis treści:
Chapter One - Cthulhu for President! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3
Cthul-Who? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3
CTHULHU FOR PRESIDENT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
A Letter from the Elder Party . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
Dictionary! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
How to Beer and Pretzels Role-Play! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Chapter Two - Staffer Conceptualization . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Creating a Staffer! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
The Question of Race . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Abominables . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Bugs of Shangri-La . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Ghouls . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Humans . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Shallow Ones . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
The Four (4) STATS! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Form 107d, Schedule Q, Racial STAT Matrix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
The Four or Five Other ATTRIBUTES . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
The Handy Chart . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Racial Traits! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
SKILLS! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
GET A JOB! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
FORM 10-B Schedule 1 (Job Selection) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Job Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
SKILL DESCRIPTIONS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
VISION SKILLS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
OTHER SKILLS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
TOUGHNESS SKILLS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
ENTHUSIASM SKILLS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
HOBBIES! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Sub form H0B-B13S . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Hobby Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Personal Agendas! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Table AG3-NDA (Personal) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Personal Agenda Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
+Edges and -Bogies . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
+Edge Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
-Bogie Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
The Fears Catalogue . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Excerpt from Form 5H0P Schedule C1 - Appropriations Approximization Appendix 27
Equipment Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Random Crap Chart (2d6) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Equipment Traits . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29
Weapons . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29
Beat Down Chart . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29
NRA Chart . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30
Weapon Traits . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
file
The Necronomicon for Dummies . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
FORM ezN3CRO91C0N (Library Spell Election) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Spell Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
What Do They Call You? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35
Chapter Three - How to Play! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
TURNS! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Initiative . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
ACTIONS! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
HOW TO KILL THINGS! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
How ToHIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Damage . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Whoop-Ass! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Healing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Dying . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
HOW TO LOSE! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
P3RK Form - 1W0N (Capital Gains) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
PERK Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Chapter Four - House Rules . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
The STARS ARE RIGHT Rule! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
The START THE INSANITY Rule! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
The CITIZENS FOR CTHULHU Rule! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
The I WANT TO BREAK STUFF Rule! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
The NINE to FIVE Rule! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
The TALK LIKE AN EGYPTIAN Rule! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Chapter Five - Campaign ManagerTM Handbook . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
The Role of the Campaign MangerTM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Example Actions per STAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
The Simplicity of Setting DIFFICULTY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
BONUS and PENALTY DICE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
ENGINUS BEERUS ARCANUM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
FORBIDDEN LORE - Enemies and Upstart Gods . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Forbidden +Edges and -Bogies . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
The Opposition Party - Enemies of Cthulhu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
POLITICAL OPPONENTS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
SUMMONING FODDER . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
THESE ARE A FEW OF MY ELDER THINGS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
THE UPSTART GODS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .55
Chapter Six - Sample Adventure . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
First Day on the Job! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
Random Street Encounter Chart . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
Major Map Locations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .63
Other Map Locations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66
Chapter Seven - THE STARS ARE RIGHT! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68
How to Sacrifice Your Co-Workers for Personal Gain . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68
Form 7734 - The Stars are Right Sacrifice Effect . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69




PS. Nie sądzę aby obniżka związana była z dzisiejszą debatą dwóch kandydatów.


Rozdano Nagrody Locusa za rok 2010 - nagrodę literacką w dziedzinie fantastyki, przyznawana przez czytelników magazynu Locus. Locus to miesięcznik założony w 1968 roku, od 1971 przyznawane są nagrody - jedne z ważniejszych (obok Hugo) dla utworów z gatunku science-fiction i fantasy.


Best SF Novel:
Best Fantasy Novel:
Best First Novel:
Best Young Adult Book:
  • Leviathan, Scott Westerfeld (Simon Pulse; Simon & Schuster UK)
Best Novella:
Best Novelette:
Best Short Story:
Best Anthology:
Best Collection:
Best Non-Fiction Book/Art Book:
Best Artist:
  • Michael Whelan
Best Editor:
  • Ellen Datlow
Best Magazine:
Best Book Publisher:

Źródło: Locus Online




Ogłoszono wyniki za wybitne osiągnięcia w branży gier, czyli prestiżowe Origin Award.
Oto lista nagrodzonych:

Figurki do historycznych gier bitewnych

Zwycięzca: Wings of War: Albatross D.III

Nominowani: 

  • Wings of War Albatross D.III
  • 15mm Parachute Rifle Company
  • 15mm Ming Chinese
  • 28mm British Napoleonic Infantry
  • 28mm World War I: Great War in Africa


Dodatkowy podręcznik do historycznej gry bitewnej

Zwycięzca: Flames of War: North Africa

Nominowani: 

  • Flames of War: North Africa
  • Eternal Empire: The Ottomans at War
  • Battles of the Seven Years War: Austria vs. Prussia
  • Fields of Battle: Atacar es Vencer!
  • Commonwealth Skirmish Scenarios


Zasady do historycznej gry bitewnej


Zwycięzca: Wings of War, WWII Deluxe Edition

Nominowani: 

  • Flames of War: Open Fire
  • Wings of War: World War II, Deluxe Edition
  • Napoleon’s Battles, 3rd Edition
  • “La Salle” Napoleonic Tactical Wargame Rules
  • Warlord Games Black Power Rulebook


Dodatkowy podręcznik do historycznej gry planszowej

Zwycięzca: Conflict of Heroes: Storms of Steel

Nominowani:

  • The Hell of Stalingrad
  • Richard III: War of the Roses
  • Conflict of Heroes: Storms of Steel
  • D-Day at Omaha Beach
  • Unhappy King Charles


Książka powiązana z grami

Zwycięzca: BattleTech 25 Years of Art & Fiction 

Nominowani:

  • BattleTech: 25 Years of Art and Fiction
  • The Best of All Flesh
  • Cthulhu 101
  • Deluge
  • Legend of the Five Rings: Death at Koten



Akcesoria do gier

Zwycięzca: Knights of the Dinner Table 

Nominowani:

  • Arkham Horror Dice Set
  • d20Pro
  • Forsaken Lands Poster Map
  • Fortress of Redemption
  • Knights of the Dinner Table


Figurki do gier bitewnych lub linia figurek

Zwycięzca: Marvel Heroclix Hammer of Thor Expansion

Nominowani: 


  • Duke Rathat, Dragon Lord
  • Kings of War: Elves
  • Marvel HeroClix: Hammer of Thor Expansion
  • Monsterpocalypse Series 4
  • Warhammer Armies: Skaven


Podręcznik do gry bitewnej

Zwycięzca: BattleTech: Strategic Operations


Nominowani:

  • BattleTech: Strategic Operations
  • HAVOC: Tactical Miniatures Warfare
  • Larger Than Life
  • Warhammer 40k: Planetstrike
  • Warhammer Prime Mk II

Dodatek do gry fabularnej

Zwycięzca: Big Damn Heroes Handbook

Nominowani: 


  • Big Damn Heroes Handbook
  • The Day After Ragnarok
  • Seattle 2072
  • Warriors & Warlocks
  • Weird War II



Gra fabularna

Zwycięzca: Eclipse Phase

Nominowani:

  • Doctor Who: Adventures in Time and Space
  • Eclipse Phase
  • FantasyCraft
  • A Song of Ice and Fire
  • Supernatural Roleplaying Game

Dziecięca, Towarzyska lub "party game"

Zwycięzca: Are You the Traitor?

Nominowani:

  • Are You the Traitor?
  • Duck! Duck! SAFARI!
  • Pack and Stack
  • Ren Faire
  • Word on the Street

Tradycyjna gra karciana

Zwycięzca: Poo

Nominowani:

  • The Isle of Dr. Necreaux
  • Martian Fluxx
  • Poo
  • The Stars are Right
  • Thunderstone

Gra planszowa

Zwycięzca: Space Hulk

Nominowani:

  • Castle Panic
  • Endeavor
  • Small World
  • Space Hulk
  • Steam
Źródło: Critical Hits





    Bardzo interesujący dodatek do 4 edycji Dungeons & Dragons zaprezentowało Moongose Publishing. Dungeon Master's Token Set to drewniane pudełko podzielone na przegródki do przechowywania kości, żetonów i innych elementów. Pokrywa pudełka wewnątrz pokryta jest filcem, tym samym nadaje się idealnie do wykonywania rzutów kością. Całości dopełnia zestaw żetonów przedstawiających różnorakie efekty, skutki etc.
    Jedyną wadą jest ...cena. 20 funtów za pudełko z gadżetami to naprawdę sporo.
    Dungeon Master's Token Set to tak naprawdę początek całej linii pomocy do D&D. W najbliższych miesiącach Moongose wyda winylowe mapy spotkań itp. gadżety.
    Źródło: Moongose Publishing


    Co łączy Przewagi, Zawady, Blotki z SSV Normandia, komadorem Shepardem i rokiem 2183?
    Obsidian Portal.
    Internetowa platforma do prowadzenia i organizowania sesji RPG, wspierająca  mnóstwo gier i systemów, pozwala na założenie wspólnego bloga \ wiki, a także zintegrowane narzędzia do pomocy w trakcie gry. Łatwo i prosto. Logować się można za pomocą którejś z popularnych platform (Google, Twitter, Blogger, Facebook  etc.)
    Bez obaw. Na mapach Google znalazłem użytkowników z Polski.

    Akcja rozgrywa się w roku 2183, kiedy to ludzie, po odkryciu na Marsie. SSV Normandia odkrywa, że byłe Widmo, turianin imieniem Saren, rozpoczyna krwawą kampanię przeciw rasie ludzkiej i tylko młody komandor i jego doborowa załoga mogą przeszkodzić mu w realizacji planów. Jednak po dłuższej rozgrywce okazuje się, że to nie Saren jest wrogiem, lecz inteligentne maszyny zwane 'Żniwiarzami'.
    za Wikipedią
    Przez przypadek właśnie natknąłem się na tym portalu na znaną chyba wszystkim fabularną grę akcji Mass Effect na mechanice Savage Worlds. Starą, bo starą, ale rozbudowaną. Setting powstał chyba w oparciu o Mass Effect -Star Wars Saga Edition i jest dosyć spory. Wystarczy spojrzeć do wiki.

    New Rules
    Setting and Location



    Tylko do niedzieli będzie można pobierać za darmo Pnumadesi Player's Companion, nieoficjalny dodatek do Dungeons & Dragons. Pnumadesi Player's Companion przedstawia dwa kontynenty: tytułowy Pnumadesi i Pnumadeja. 
    W 82-stronicowym podręczniku wprowadzono 2 nowe rasy (Xendauni i Vedros), jak i również nowej klasy (Totemist). Autor Malcolm Northwinter zapowiada we wstępie, że w późniejszym czasie przedstawi pozostałe kontynenty świata, w którym elementale odgrywają niebagatelną rolę.


    Źródło: EnWorld

    White Wolf zamieścił na swojej stronie plan wydawniczy na najbliższe 12 miesięcy.

    Sierpień
    Return of Scarlet Empress (Exalted)
    Signs of Moon (Werewolf the Apocalypse)

    Wrzesień
    Glories of the Most High (Exalted)

    Październik
    New Wave Requiem (Vampire the Requiem)
    Danse Macabre (Vampire the Requiem)

    Listopad
    The Fear-Maker's Promise (Changeling SAS book: The Fear-Maker's Promise, The Rose-Bride's Plight. Ready-made Lost PCs)

    Grudzień
    Thousand Correct Actions (Exalted)

    Styczeń
    Block by Bloody Block (Hunter the Vigil)

    Luty
    Yazata: Gods of Persia (Scion)

    Marzec
    Testament of Longinus (Vampire the Requiem)

    Kwiecień
    The Harvesters (World of Darkness SAS book: Chicago Workings, The Harvesters. Ready-made WoD PCs)

    Maj
    The Patchwork Scroll (Exalted collection of: Debris from the Fallen Races, Splinters of the Wyld, Lost Arts of the Dead, and The Imperfect Lotus)

    Czerwiec
    Invite Only (Vampire the Requiem)


    Źródło: White Wolf

    Rafał Sadowski to autor darmowej pięcdziesięciostronicowej gry o śnieniu pt. Into Dreams. Gra wcześniej ukazała się w wersji angielskojęzycznej, obecnie jest dostępna do pobrania z tego miejsca.
    Into Dreams jest grą RPG, której tematem jest śnienie. Dosłownie. Gracze są Śniącymi – ludźmi dostrojonymi do tajemniczego Radia Śmierci, mogącymi śnić specjalne, unikalne Sny. Sny, które według nich, są ostatnią nadzieją ludzkości.
    Będą walczyć z czasem, z niewyobrażalnymi
    łamigłówkami a także z własnymi lękami. Będą także usiłowali odnaleźć Klucze, które ujawnią jeszcze głębsze poziomy ludzkiej podświadomości. Dopóki wszystkie nasze doczesne nadzieje
    będą rozproszone, dopóty nasza przyćmiona wyobraźnia będzie rozdarta i jedyną rzeczą jaka pozostanie, będzie Idea – jedyny powód, by przechodzić przez to noc w noc.   
    Idea.
    Panaceum na ponurą przyszłość ludzkości.

    Vuvuzele są wszędzie! Wśród goblinów, w kwaterze Adolfa Hitlera, Drużyna Pierścienia też ma problemy z plastikową trąbką. W Doomie to straszna broń. Ogniste vuvzele V1 mogłyby siać spustoszenie gorsze niźli V2. Vuvuzele są tak powszechne (dołączana jest do nich instrukcja obsługi), iż niektórzy wieszczą śmierć Mistrzostw Świata. Jeszcze inni tworzą generatory memów. Mylne jest jednak twierdzenie, że vuvuzele wywodzą się od góralskich trombit. Vuvuzele swój początek datują na rok 1660, choć historycy mają w tej kwestii podzielone zdania. Biblijny fragment dobitnie potwierdza istnienie vuvuzel w tamtejszych czasach.
    Lud wzniósł okrzyk wojenny i zagrano na trąbach. Skoro tylko usłyszał lud dźwięk trąb, wzniósł gromki okrzyk wojenny i mury rozpadły się na miejscu. A lud wpadł do miasta, każdy wprost przed siebie, i tak zajęli miasto.
    Joz 6 rozdział, a zwłaszcza 6,20

    Doodle Gods - boska gra jakby nie było, znaleziona dzisiaj na Facebooku Furiatha
    Zagraj jako stwórca wszechrzeczy i spraw, aby ziemia zapełniła się żyjącymi istotami. Prześledź ewolucję od czterech podstawowych żywiołów do najnowszych technologii człowieka.
    Remigames
    „303” to kolejna edukacyjna gra planszowa. Jeden z graczy dowodzi lotnictwem alianckim broniącym Wielkiej Brytanii (RAF) a drugi – lotnictwem niemieckim (Luftwaffe). Gra ukaże się we wrześniu tego roku na wystawie „Battle of Britain” w Parlamencie Europejskim w Brukseli. To kolejna gra wspierana przez Instytut Pamięci Narodowej... A niektórzy nadal zapatrzeni są w Norwegię i tamtejsze gry dofinansowywane przez budżet państwa. Instrukcja "303" w wersji beta do pobrania z tego miejsca.

    Weem jest odpowiedzialny za Muleonomicon (po lewej), niewidzialnego stalkera do D&D mini, informację o D&D 5ed., GTA: Drow City itp. Warto śledzić jego Twitter lub blog.



    Troll Lord Games opublikowało 22-stronicowy quickstart do Castles & Crusades.
    Gra czerpie garściami z mechaniki d20, OD & D i AD&D, eliminuje umiejętności, rozszerza liczbę klas postaci do 13 i 7 ras. W quickstarcie znajdziemy jednak tylko: Fightera, Rogue, Cleric'a i Wizarda oraz 4 rasy: Dwarf, Halfing, Elf, Human.
    Całości darmowego C&C dopełnia opis charakteru, ekwipunku, lista czarów, przygoda The Wizards Tower oraz predefiniowani bohaterowie.


    Edycja kolekcjonerskatej gry kosztuje 30$, a w jej skład wchodzą:





    Źródło: DriveThru RPG


    Kilka dni temu skończyło się astronomiczna wiosna, natomiast Bartoneus z Critical Hits przygląda się produktom, które pojawią się wiosną przyszłego roku nakładem  znanego wszem i wobec wydawnictwa Wizards of the Coast.
    Tydzień temu pisał o Player’s Option: Heroes of Shadow, która ma się ukazać w marcu 2011. Dziś przyjrzał się zapowiadanym na styczeń Caverns of Icewind Dale ; Deluxe Dungeon Master’s Screen do 4ed. oraz Gazetteer: The Nentir Vale, który ma ukazać się w lutym oraz Mordenkainen’s Magnificent Emporium (kwiecień).
    Dzisiejszy wpis znajduje się tutaj, natomiast ten z poprzedniego tygodnia pt. D&D 4e: The New Player’s Option, znaleźć można w tym miejscu.
    Źródło i ilustracje: Critical Hits


    Kolejny darmowy plik jaki pojawił się w sklepie DriveThru RPG to króciutki, ośmiostronicowy PDF: Story Bones Plus PDF. 
    Story Engine opublikowany został po raz pierwszy w 1999 i proponował rozgrywkę opartą o sceny.
    W 2001 pojawiła się edycja Story Engine Revised, zaś niebawem ma ukazać się wersja Story Engine Plus, aktualizująca mechanikę, dodająca nowe zasady etc.
    Precis Intermedia to niezbyt znana firma, mająca jednak na koncie szereg w miarę tanich gier: Ghoststories (Supernatural Mystery RPG), Coyote Trail (Wild West RPG) Hardnova II  (Space Action Adventures), Mean Streets (Classic Film Noir RPG) i wiele, wiele innych 
    W Drive Thru RPG znaleźć można prawie 80 stronicową bezkostkową grę z tego wydawnictwa: Active Exploit Diceless Roleplaying.

    Źródło: DriveThru RPG



    MKRdezign

    {facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

    Formularz kontaktowy

    Nazwa

    E-mail *

    Wiadomość *

    Obsługiwane przez usługę Blogger.
    Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget