Warhammer: Dom bankowy ING Schleisen bank

Lichwa w Starym Świecie jest akceptowana i nie wydaje się być obarczona piętnem jak to bywało u nas w średniowieczu (patrz cz. 1).  Świadczyć o tym może Pfandleiher i jego lombard usytuowany w Middenheim (MMBW) lub Szkarłatny Lombard Mistrza Lukasa (MiM 15).

Na początek:
  • Nic nie stoi na przeszkodzie, by MG wprowadził do Starego Świata powszechną dezaprobatę wobec lichwy. Mogło się tak stać na przykład za sprawą księgi Geistbuch z czasów Sigmara, w której mogłyby być zawarte takie same nauki jak te, które znamy z Księgi Mojżeszowej.
  • Przy okazji cennika CapnZappa wspominałem o barwnej kampanii jaką miałem przyjemność prowadzić. W jej tle była wymiana monety (wg. kursu 1:12). Zachęcam jeszcze raz do przyjrzenia się temu cennikowi i do stosowania go w trakcie sesji.
  • Mało kto pamięta o różnorodności monet w Starym Świecie. Każda prowincja ma swoje monety, przykładowo obok Złotych Koron, funkcjonują marki, pffeningi, a na terenie Kislevu ruble. Pewnikiem niektórzy baroni i lordowie biją swoje monety. Stwarza to sporo problemów, niekiedy karczmarz w Nuln może nie zechcieć przyjąć monet z mennicy szlachcica z okolic Talabheim. Właśnie w tym przypadku pomocą mogą służyć domy bankowe, złotnicy i lombardy, które biorą niewielką opłatę za wymianę pieniędzy (max. szyling, chyba że gracze posiadają naprawdę spooorą ilość różnorakiej gotówki, wtedy opłata jest negocjowana indywidualnie). Przypominają mi się tu słowa Pana Mochockiego, kiedy to pewna grupa szlachciców weszła w posiadanie monety 100 złotowej. Cóż z tego skoro nikt nie raczył jej przyjąć!
  • Zakładając, że Mistrz Lukas prowadzi lombard jako osoba prywatna i stosuje w nim horrendalny procent (1% za 1 dzień) w trakcie sesji możemy stosować zasady które przedstawiłem poniżej dotyczące krasnoludzkiego domu bankowego ING Schleisen Bank.

Dom bankowy ING Schleisen Bank
Dom bankowy Grimgraka można umiejscowić w dowolnym niewielkim mieście, w którym toczy się twoja kampania. Grimgrak służy nieocenioną pomocą BG, oferując typowe dla banków usługi.
Prowadzi filię większego domu bankowego o nazwie ING Schleisen Bank, który ma imponujące siedziby w każdym większym mieście Imperium (Middenheim, Nuln, Altdorf etc.). W mniejszych miasteczkach znajdują się budynki takie jak przedstawiono to poniżej.
Budynek jest dosyć nietypową budowlą jak na krasnoludzkie standardy, bardziej przypomina ludzkie domostwa. Obłożony jest deskami, które pokrywają fantazyjne wzory, co jest to cechą charakterystyczną  tych domów bankowych.

Chronią go solidne, okute, dębowe drzwi i takież okiennice. Mieszkańcy spekulują że jest to drzewo z Dębu Cesarskiego, który został wycięty w okolicy właśnie w tym samym czasie gdy budowano dom bankowy.

Lokacja 1 Sień
Pomieszczenie niczym nie wyróżnia się, jedyną jego charakterystyczną cechą jest duży masywny kandelabr stojący w kącie przy wejściu do lokacji 4.

Lokacja 2 Biuro
Niewielkie pomieszczenie zajmuje sporych rozmiarów fotel i biurko, na którym znajduje się kilka ksiąg handlowych, kałamarz i gęsie pióra. Procedura załatwiania spraw wygląda następująco: klient wchodzi załatwia interes, Grimgrak czeka, aż petent opuści biuro, zamyka drzwi do sieni i udaje się do magazynu. Jeśli w trakcie załatwiania interesu Grimgrak potrzebuje udać się do magazynu (np. po gotówkę) petent zostaje wyproszony.

Lokacja 3 Magazyn
Drzwi są magiczne i otwierają się na zaklęcie znane tylko i wyłącznie Grimgrakowi. Wewnątrz stoi sejf z wieloma magicznymi zabezpieczaniami. Jego  ew. zawartość pozostawiam w gestii MG.

Lokacja 4 Puste pomieszczenie
Początkowo miało służyć jako właściwa część banku, gdzie mieściło się biuro. Jednak w obliczu małej ilości klientów Grimgrak przeniósł się do mniejszego pomieszczenia (lok.2). Obecnie walają się po nim resztki, śmieci i rozrzucony bezładnie opał do kominka. Pomiędzy nim buszują nad wyraz wyrośnięte myszy, swoimi rozmiarami przypominające szczury. Tu warto zauważyć, że budynek jest nieogrzewany od szeregu lat, więc w czasie zimy Grimgrak obsługuje klientów poubierany „na cebulkę” opatulony w kożuchy. Nierzadko musi podgrzewać zamarznięty inkaust nad płomieniem świecy.

Tutaj też najczęściej przebywają Kurt i Hans, ochroniarze Grimgraka. Duża część mieszańców miasteczka zazdrości im tej pracy, praktycznie nic nie robiąc lub częściej pijąc (50% szans na to, że są trzeźwi) otrzymują godziwą zapłatę od ING Schleisen Bank.

Usługi domu bankowego ING Schleisen Bank

Lokata oprocentowana. Dom bankowy oferuje usługi oprocentowanych lokat pieniężnych. W dowolnej placówce banku można taką założyć i w dowolnej wypłacić. Oprocentowanie roczne takiej lokaty wynosi 1k5+3 % rocznie.

Przesyłka gotówki na terenie Imperium:  0,5 % wartości +1 Z.K. opłaty manipulacyjnej. Przykładowo wartość naszej przesyłki równa jest 250 Z.K.  (250 Z.K. * 0,5% = 1.25 Z.K. +1 Z.K.). ING Schleisen Bank ma podpisane umowy z wszystkimi większymi liniami przewozowymi (patrz WW), korzysta też ze swoich prywatnych gońców/kurierów. Najczęściej jednak wykorzystuje do przewozu pieniędzy Linię Kartaka i stąd niejednokrotnie pojawiają się opóźnienia w przesyłkach.

Pożyczka. Dom bankowy oferuje lichwę wyłącznie pod zastaw przedmiotów/ i lub nieruchomości. Pożyczka nie może przekroczyć 50% oszacowanej wartości przedmiotu. Długoterminowe pożyczki (np. rok) są oprocentowane  na 3+k10 %., te krótkoterminowe nieco wyżej (1k10+20%). Spłaty można dokonać w dowolnej filii.

Przy udzielaniu pożyczek należy pamiętać o tym, że duże kwoty pieniędzy pod zastaw np. nieruchomości wymagają rzetelnego jej oszacowania, gdyż sam akt własności może nie wystarczyć.
Gracze powinni dokumenty odpowiednio zabezpieczać, przechowując je np. w tubach, aby uchronić się przed ich utratą bądź zniszczeniem,

Uwaga! W Middenheim by zaciągnąć jakąkolwiek pożyczkę należy posiadać Zaświadczenie o Dobrym Prowadzeniu się (druk ZDP) od Czcigodnej Gildii Prawników oraz dokument PIT 31 z Biura Komisji Handlu i Podatków, świadczący o uregulowaniu wszelkich powinności wobec Miasta Białego Wilka w poprzedzającym roku. Znaleźć się na nim powinny przynajmniej pieczęci trzech osób z komitetu generalnego.
 ___________
Grimgrak Stonehead
Płeć: Mężczyzna Pochodzenie: Imperium Rasa: Krasnolu
Roztargnione spojrzenie, twarz poorana pionowymi głębokimi bliznami, szczególnie widoczne gdy się uśmiecha, podekscytowanie w trakcie wyceny przedmiotów
Wzrost: 5'1"
Waga: 150 lbs Włosy: popielate Oczy: jasno brązowe
Wiek: 45 years Miejsce urodzenia: Karaz-A-Karak  Rodzeństwo: 0 Znak gwiezdny: Dragomas the Drak

PD: 1500    Ścieżka Kariery: Żak - Kupiec

WW US K Odp Zr Int SW Ogd
Razem 69 31 26 36 29 43 43 36

A Żyw S Wt Sz Mag PO PP
Razem 1 21 2 3 3 0 0 0

Zbroja: H(0), A(0), B(0), L(0)
Bez zbroi

Wyposażenie: wg. uznania
Umiejętności:
Czytanie i pisanie - Reikspiel (Int), Leczenie (Int), Mocna głowa (Odp), Nauka (religia (Int), strategia/ taktyka (Int)), Plotkowanie (Ogd), Rzemiosło (górnictwo (K), kaligrafia (Zr)), Sekretny język - gildii (Int), Spostrzegawczość (Int), Wiedza - krasnoludy (Int), Znajomość języka (bretoński (Int), khazalid (Int), klasyczny (Int), Reikspiel (Int)Wycena

Zdolności:
Broń specjalna - palna, Charyzmatyczny, Geniusz matematyczny, Krasnoludzki fach, Krzepki, Odporność na magię, Odwaga, Poliglota, Widzenie w ciemnościach, Zapiekła nienawiść





Prześlij komentarz

hehehe. Dobre. A konto z Ungorem mogę sobie tam założyć?

Fajna rzecz, jeśli wrócę z Wanadii do Starego Świata na jakąś kampanię to najpewniej wykorzystam jako że moi gracze często wracają do Middenheim ;)

@Qball: Możesz Qball założyć nawet w mR Banku (mrocznych Rycerzy Banku).
@Raziel: To już zasiadłeś na stałe w Wanadii Raziel?

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget