Darmowa Coca Cola z rzeczywistości rozszerzonej

Niezupełnie jak w tytule, jednak reklama trafiła już do Augmented Reality. Niemiecka sieć restauracji Sausalitos w swoim magazynie zamieściła reklamę Coca Coli Zero. Gdy użyjemy kamery w telefonie pokaże się specjalny kod na ekranie, który uprawnia do odbioru darmowego napoju.

Pierwszy raz o tej fascynującej technologii wspomniałem kilka lat temu, nie tak dawno wykorzystywano technologie AR do gier w trakcie Indie Cade, użyto ją w magazynie Esquire.
Pierwszy raz jednak wykorzystano AR w reklamie.
Odnalazłem kopię Świata Nauki (6/2002) z artykułem o AR, muszę przyznać, że wiele z tego co napisane było w tym numerze, można uznać że się ziściło.
No może poza tym, że nie potrzebne są nam szybki, kilku dziesięciokilogramowe plecaki, czy komputery na biodrze.
Są telefony.
Rzeczywistość rozszerzona (ang. Augmented Reality) to system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D. Istnieją także zastosowania wspomagające jedynie dźwięk (jak aplikacja RjDj na iPhone)
Na przykład, użytkownik AR może przy pomocy półprzeźroczystych okularów obserwować życie toczące się na ulicach miasta jak również elementy wytworzone przez komputer nałożone na rzeczywisty świat.
za wikipedią
 
Źródło: PC Lab
Ilustracje: Świat Nauki 6/02
Tagi:

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget