RPG 15 lat temu #16: Magia i Miecz nr.1(13)95

Rok 1995 był to dziwny rok,w którym rozmaite znaki na niebie i ziemi zwiastowały jakoweś klęski i nadzwyczajne zdarzenia. Współcześni kronikarze wspominają, iż z wiosny szarańcza graczy w niesłychanej ilości wyroiła się w Polsce.
W styczniu pojawił się Classic Dungeons & Dragons, Cthulhupunk, Human Occupied Landfill i pewnie cała masa innych gier.

Pierwszy numer Magii i Miecza w 1995 roku poświęcony był cyberpunkowi. Gwoździem numeru była Strefa Śmierci, mini-system, który po dziś dzień wspominany jest z sentymentem przez fanów RPG w Polsce. Świadczyć może nawet wieść na Bagnie o stronie oraz podręczniku (na licencji Creative Commons). Po dziś dzień jest najpopularniejszym wpisem tego roku. Strefę Śmierci opracował Tomasz Kołodziejczak wraz z Jackiem Brzezińskim. O tym pierwszym Panu wspominałem w poprzednim poście, natomiast Jacek Brzeziński może być znany z Witchera (Lead Designer w CD Projekt Red), a starszym graczom z artykułów w MiMie np. o charakterze BG w RPG.

Na pierwszych stronach pojawiła się relacja A.Marciniaka z Gamesday'95, następnie dalsza cześć Tancerzy Wojny- opisu profesji, boga Adamnan-naBrionha i scenariusza. Drukarze i Milleniści to informacje o drukarni Ottona wraz z kilkoma pomysłami na przygody i opisem radykalnej grupy wywrotowców ("Nie są respektowane prawa osłów. Jest wielu ludzi - kapłanów, ale nigdy tego zaszczytu nie dostąpił żaden osioł").  Kolejny artykuł A.Marciniaka omawiał technikę w Starym Świecie.

I po dziale WFRP zaczyna się temat numeru, czyli Cyberliteratura- rzecz o lekturach, następnie Kuba Żurek omawia grę Shadowrun.
Na kolejnych stronach Michał Kreczmar przygląda się rzeczywistości wirtualnej, tak popularnej wtedy jak dziś AR. Nawiasem mówiąc, kiedy założyłem hełm w tamtych czasach i pograłem w Heretica, czułem jakbym miał betoniarkę na głowie - ważyło to ustrojstwo naprawdę sporo.
Krainę Goblinów - humorystyczny dział MiMa opanowały cybergobliny.
Drużyna na odwyku to artykuł w całości poświęcony narkotykom. Kolejny pt. Dynamika akcji starał się przybliżyć nam sposoby i techniki na szybką akcję i ciekawą grę. Cybermagia to tekst poświęcony wzajemnemu przenikaniu się konwencji cyberpunku z fantasy wraz z pomysłami jak takiego mariażu dokonać.
Wspomniana na początku Strefa śmierci to gra zawarta na 18 stronach (wraz sandboxowym scenariuszem), która będzie rozwijana w kolejnych numerach. O samym systemie sporo można dowiedzieć się więcej z tej strony. 
Radiokróliczek występujący w tym scenariuszu, to jedna z najbardziej przeraźliwych bestii, z jakimi spotkałem się w grach role playing. 

Od pierwszego odcinka komiksu o Thrudzie, MiM otwierało się oczywiście na tych stronach. Tego barbarzyńcy nie sposób nieznać. Komiks przeplata reklama systemu, którego głównym założeniem było maksymalne wcielenie się w postać, czyli RPG: Zły Cień.
Koniec numeru to dział KC, czyli kolejna część opisu wielkich smoków Orchii, w bestiariuszu pojawia się górski gryfon. Całości dopełnił Przypadek Czarnoksiężnika - przygoda do rozegrania tet'a tet. 







Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget