Puszka Pandory #3: Artefakt

Tym razem Puszka Pandory zawędrowała na mój blog. Zacna to inicjatywa, gdyż jak pisał jej inicjator Neurocide nastawiona jest na produkcję erpegowego mięsa.
To niezwykły atut Puszki Pandory, bijący pod tym względem na głowę KB RPG.
Przypomnę tylko co pisał Neurocide u zarania PP:
Mięcho to gotowe do użycia materiały przydatne mistrzom gry lub graczom takie jak: scenariusze, zahaczki, mapki, plany, tabelki spotkań losowych, opisy lokacji, postacie niezależne, potwory,  moduły, epizody, pomysły,  a nawet przekrojowe omówienia problematyczne.


Edycja Puszki Pandory trwa około miesiąca – w trakcie jej trwania publikujemy na swoich blogach materiały związane z aktualnym tematem Puszki. Osoba prowadząca zbiera linki i publikuje je w notce otwierającej. Po zakończeniu edycji przekazuje prowadzenie Puszki blogerowi, który wyrazi chęć kontynuowania inicjatywy, ten wymyśla temat i cała zabawy zaczyna się od początku. 
Termin zamknięcia tej edycji powinien upłynąć 17 czerwca, jednak biorąc pod uwagę dwie poprzednie edycje jest on płynny i może się przeciągnąć.
Zgłoszenia wpisów proszę zostawić w komentarzach pod tym wpisem lub słać na mój e-mail. To samo tyczy się osób, które zechciałyby poprowadzić kolejną edycję. Miło byłoby, aby chętni nadsyłali również propozycje tematów, choć nie jest to niezbędne.


Poprzednie odsłony Puszki Pandory:

Neurocide: #1 Speluna
Darken:  #2: Spotkanie na drodze

Czas więc obwieścić jakie materiały moglibyście zamieszczać w tej edycji PP.
Wydaje mi się że naturalną konsekwencją po lokacji (speluna), spotkaniu losowym (na drodze) mógłby być przedmiot. Ale nie taki zwykły przedmiot, jakich mnóstwo w światach naszych gier fabularnych.
Niech będzie to ARTEFAKT.
Chodzi o rzadki, trudny do zdobycia przedmiot o potężnych mocach.
W grach fantasy to przedmiot magiczny wyróżniający się na tle innych "zwykłych magicznych przedmiotów" (zależnie od konwencji low lub high fantasy). Mogą to być więc topór Zabójca Olbrzymów, ale i Żelazny Człowiek Rene de Muscadeta.
W systemach SF/ cyberpunk może to być wytwór obcej rasy o wysoce rozwiniętej cywilizacji np. Wulkan czy  szczepionka nad którą pracuje centrum medyczne  korporacji EBM w Night City.
W systemach grozy/ horroru sprawa jest równie prosta może to być zwykły proszek Ibn-Ghaziego, ale i krypteks i kilka stron z Necronomiconu.

Jedyne o co prosiłbym (choć to żaden wymóg), aby artefakty nie stawały się reliktami - są one tak potężne że mogłyby naruszać równowagę kampanii, sesji na których gramy.
A przecież chodzi o mięso erpegowe, które się nam przyda.

Z góry dziękuję za wpisy o swoim artefakcie, co więcej temat jest tak rozległy, że możecie zamieścić ich więcej.

Wpisy w ramach trzeciej edycji Puszki Pandory:

1. Bartosh
Blog: Bar pod Martwym Mutkiem
Artefakt. Unikatowy element panelu kontrolnego zabrany z dowództwa bazy Fort Sioux, mieszczącego się w podziemnym bunkrze. Prawdziwa gratka dla ekscentrycznych kolekcjonerów. Wart mnóstwo gambli.
2. Kornel
Blog: Hip o RPGach

Przejdźmy zatem do konkretów. Poszukiwanie K0707 może trwać latami, a co najważniejsze, nigdy nie wiadomo do końca, która opowieść jest prawdą, a która tylko bajką. Załóżmy jednak, że pewna grupa spryciarzy w jakiś sposób weszła w posiadanie tego cennego znaleziska.
3. Moja ultraskromna osoba
Blog: Gry fabularne
Hylerlrond to magiczny przedmiot dosyć często używany przez elfów - hipnotyzerów w Starym Świecie. Pozornie jest to zwykła szklana, przeźroczysta kula o jasnozielonym zabarwieniu z zatopionym wewnątrz kryształem górskim. Ich rozmiary są różne, choć najczęściej spotykanymi są te wielkości pięści, ale opisywano i takie które miały łokieć średnicy.
Elfia układanka - Hylerlrond
4. Kuglarz
Poniższy artefakt (choć liczba mnoga byłaby chyba bardziej adekwatna) można wprowadzić w dowolne uniwersum, które zakłada istnienie broni palnej z końca XIX wieku. Świetnie sprawdzi się jednak w settingach podobnych do świata z XX i XXI wieku (Zew Cthulhu, Cyberpunk, Shadowrun, Cold City, WoDy), postapokalipsie (Neuroshima, Fallout, Deadlands: Hell on Earth) lub steampunku (Wolsung, Castle Falkenstein, Space 1889).




Prześlij komentarz

Ja nadal chcę prowadzić kolejną edycję, mimo że (po części) rzuciłeś podobnym tematem :D Ale mam już pomysł na inny :)

Ten komentarz został usunięty przez autora. -

Czas na debiut:D Przesyłam link do tekstu na 3 edycję Puszki Pandory. Mam nadzieję, że spełnia założenia.

Zarys przygody: Czerwony Przycisk
Link:
http://martwymutek.blogspot.com/2010/05/czerwony-przycisk-przygoda.html

Wysyłam również info na mail.

Pozdrawiam

Cześć! Dziękuję bardzo! Zaraz zeedytuję i dołączę.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget