Little Wars i Floor Games za darmo

Wieść w sumie nieświeża, bowiem obydwie pozycje Herberta George'a Wellsa dostępne są od dłuższego czasu na stronie Project Gutenberg, ja jednak dowiedziałem się o nich dopiero dzisiaj za sprawą tego wątku na theRPGSite. W obydwu książkach (Floor Games i Little Wars), autor kanonicznych (bez wątpienia) powieści starał się zebrać reguły dotyczące gier figurkowych i wojennych.
Pełny tytuł tej pierwszej książeczki brzmi: Little Wars: A game for boys from twelve years of age to one hundred and fifty and for that more intelligent sort of girl who likes boys' games and books. Wydana została w 1913 roku i liczy sobie niespełna 50 stron. Można ją pobrać (lub czytać online) z tego miejsca
Z kolei Floor Games jest dostępne w tym miejscu.
Na krześle siedzi sędzia, zaś H.G.Wells mierzy sznurkiem odległość


Kiedy H.G. Wells opublikował Little Wars, wargaming stał się popularny wśród ludności cywilnej. Wcześniejsza gra Kriegspiel z 1811 symulowała wojnę francusko-pruską, była jednak elementem wyszkolenia oficerów pruskich, tym samym nie mając wiele wspólnego z rozrywką.
Wydanie Little Wars z roku 2004 opatrzone było przedmową samego Gary Gygaxa (R.I.P.).

PS. Poszperałem trochę w necie za Kriegspiel, niestety nie znalazłem zasad w wersji angielskiej poza fragmentami i książką za 10 funtów. Najprawdopodobniej będzie to kolejna pozycja, którą zamówię z Lądka Zdroju. Przynajmniej chciałbym ją mieć na półce.

Prześlij komentarz

No cóż...ja też dowiedziałem się dopiero teraz. Dzięki za informacje ;]

Cała przyjemność po mojej stronie, tylko za tym "Kriegspiele" muszę się rozejrzeć.
Powinno być też darmowe, bo prawa raczej wymarły.

Jedyny Kreigspiele, o jakim słyszałem w kontekście oficerów pruskich wyglądał tak:

Gracz 1 miał do dyspozycji planszę szachową i bierki białe.

Gracz 2 miał do dyspozycji planszę szachową i bierki czarne.

Gracze nie widzieli nawzajem swoich plansz i bierek. Wykonywali ruchy "w ciemno", a sędzia, obserwujący (z góry) obie plansze informował ich, które bierki mają usunąć.

Rozgrywka miała uczyć skutecznej taktyki wojskowej w epoce braku rozpoznania pola walki.


l.

Ciekawe zaiste rzeczy lucku prawisz, jednak chyba przy okazji wydam te 10 funtów kiedyś i kupię całą książeczkę.
A co!

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget