GDC: Gra w Dungeons & Dragons na Surfacescapes

Trudno prześledzić wszystkie wydarzenia związane GDC 2010, gdy dla eRPGowców pojawia się sporo ciekawych rzeczy. Kattan-Wright w trakcie tej konferencji zaprezentował  stół do gry w D&D, o którym hucznie było już w tamtym roku (zresztą ja sam wspominałem o nim tutaj). Multidotykowy stół, który początkowo miał się nazywać PlayTable nie zachęca do kupna (12-15 tys.$), zwłaszcza gdy czytałem o znacznie tańszych panelach dotykowych bazujących na Linuxie.
Eric Havir (Sr. Manager, Digital Communications at Microsoft/Surface) porównuje jednak sytuację do gier arcade w 1980 roku, kiedy funkcjonowały one w branży komercyjnej ( u nas zwanej Salonami Gier, znanej z powiedzonek "kopsnij dyszkę?" lub  "przejść ci level?" ), by koniec końców trafić do domów prywatnych.

Wright na GDC, jego team (po prawej) gra na Surfacescapes
Niewątpliwie gra w D&D na Surfacescapes przynosi nowy wymiar rozrywki - nie ogranicza graczy wyłącznie do wirtualnej interakcji, pozwala więc na spotkanie graczy w jednym miejscu. Przenosi nacisk na narracyjną część gry, bowiem większość aspektów mechanicznych załatwia za nas komputer. Pozostaje dyskretny urok turlanych kości i przesuwanych figurek, gracz widzi na bieżąco aktualizowane statystyki swojej postaci, a Mistrz Gry używając laptopa może wyświetlać sugestywne obrazy i mapy wprost na stole.
Surfacescapes z D&D pozwoli na jeszcze jedną rzecz - ułatwi początkującym graczom zabawę w RPG, czego przykład mogliśmy zaobserwować nawet u nas w Polsce kiedy komputerowe adaptacje D&D (serie: Baldurs Gate, czy Icewind Dale) przyciągały rzesze miłośników gier komputerowych do tradycyjnych papierowych gier fabularnych.
Wypada jednak pamiętać, że prezentacja jest prezentacją a rzeczywistość może wyglądać inaczej. Odwiedziłem forum projektu Surfacescapes, znalazłem kilkadziesiąt tematów i trzy razy tyle postów. To chyba niewiele, choć kilka dni temu ktoś zapytał o to czy na stole multitouch pojawią się starsze wersje D&D.
Tak czy owak warto śledzić mariaż nowej technologii z grami sprzed prawie 40 lat.
Źródło: Informationweek

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget