grudnia 2009
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER


Wszystkiego Najlepszego w Roku Fryderyka Chopina,South Africa Cup i upływającej kadencji Pana Prezydenta! Wszystkiego Najlepszego generującym własne, porządne materiały Redaktorom, którzy dysponują sprytną inaczej logiką! Wszystkiego Najlepszego Czytelnikom tym 60 Obserwującym, niespełna 200 eRSSującym i ponad setce śledzącej mój twitt. Wreszcie zdrowia, zdrowia i jeszcze raz pieniędzy

k20k10 
roku 
życzy
Kapitan T'Roll Neta Trollejko!

Dzisiaj wpis gościnny Kuglarza. 
Nie prowadzi swojego bloga, napisał do mnie maila o dziwnej wenie twórczej, która kazała Jemu popełnić tekst o "trudnym graczu" w ramach KB#7. W załączniku znajdował się ten tekst, posłałem go do poprawek (dziękuję Tomasz !) i tekst znalazł się na blogu.

Przeczytajcie proszę co napisał.
Borejko




Nie jestem Indie. Znacznie bliżej mi do erpegowego dinozaura. Nie rozumiem alternatywnych sposobów uprawiania gier fabularnych. Podział ról na Mistrza Gry (czy też „prowadzącego”, jak pisze Aureus) oraz Graczy jest dla mnie naturalny i intuicyjny. Dzięki temu tworzy się grupa o jasno zarysowanych zasadach. Ktoś prowadzi, ktoś uczestniczy. Z tej perspektywy piszę tą notkę.

Zazwyczaj prowadzę, co nie uchroniło mnie przed paradoksem o wiele częstszego przyjmowania roli gracza. Nie będę tutaj tego tłumaczył, ot, po prostu rozbieżność pomiędzy wyobrażeniem a matematyką. Gdy tworzy się grupa, zwracam uwagę przede wszystkim na wartości jakie do niej wnoszę. Zazwyczaj jest ich kilka, lecz zawsze występują co najmniej dwie, które potrafię bardzo precyzyjnie nazwać. To dobra zabawa i zaangażowanie. O ile to pierwsze jest bardzo złożonym stanem, warunkowanym wieloma czynnikami to druga wartość jest dość klarowna. Każdy z uczestników powinien poświęcić maksimum uwagi celom grupy. Mówię tutaj zarówno o tych fabularnych związanych ze scenariuszem jak i towarzyskich.

To zaangażowanie w proces budowania grupy jest fundamentem, na którym możemy zorganizować kilka wspaniale spędzonych godzin. Łatwo się mówi, trudno zrobić. Powyższe zdanie słyszę niejednokrotnie w pracy od managerów i szefów firm. Problemy z wciąganiem ludzi w grupę generuje sławne zjawisko nazywane „trudnym uczestnikiem” czy „trudnym graczem”. Uwielbiam to określenie. Po prostu idealna wymówka dla Misia Gry. „Sesja byłaby super, gdyby nie ten trudny gracz”. Moja tolerancja dla takich indywiduów wynosi minus pół. Wybijcie sobie z głowy raz na zawsze coś takiego jak trudny gracz. Tobie może brakować jeszcze umiejętności, aby wciągać w opowieść wymagających graczy. Nie jest to miejsce na opisywanie narzędzi, którymi neutralizuje się zachowania destruktywne w grupie. Nie o Mistrzach Gry, lecz Graczach miał być wpis.

Pozwól, że popełnię kilka akapitów na temat „trudnych uczestników”.

Zawsze intrygowało mnie, dlaczego pewni ludzie przychodzą na sesję tylko po to, żeby innym zepsuć zabawę. Nie ma to jak zadać totalnie nietrafione pytanie. Powinienem pytać siebie, dlaczego niektórych ludzi absolutnie nie kręci styl, w jaki prowadzę opowieść? Co robię nie tak? Jak generuję „trudnych graczy”? Poniżej kilka najpopularniejszych sposobów na podłożenie sobie miny:

  1. Dopuszczenie do sesji osób, które są skonfliktowane na linii towarzyskiej czy nie daj Boże zawodowej. Teksty o zostawianiu „reala” za drzwiami możecie sobie między bajki włożyć. Konflikt prędzej czy później wypłynie na sesji i masz po zabawie.
  2. Zignorowanie sygnałów gracza, któremu nie podoba się konwencja, w której prowadzisz. Nie ma to jak namówić na sesję fantasy gracza, który nie cierpi tej konwencji, a jego ulubioną zabawą jest nabijanie się z geeków, którzy przyklejają sobie elfie uszy.
  3. Ignorowanie tzw. „testów” czyli sytuacji, w których gracz sprawdza Twoje przygotowanie i umiejętności.
  4. Olanie tzw. „kontraktu” czyli ustalenia i instalacji zasad, jakimi będzie kierować się grupa.
  5. Wpuszczanie się w prowokacje, jakimi są konflikty na linii merytorycznej. Nie ma to jak popełnić błąd i nie potrafić się do niego przyznać. To jest tak nagminne, że woła o pomstę do nieba. Jeśli wchodzisz w konflikt, to najpierw upewnij się, że będziesz potrafił go rozładować.
  6. Zwracanie uwagi przede wszystkim na swoje potrzeby, a nie potrzeby grupy. Lubisz nadętych bufonów? Ja nienawidzę! Pamiętaj, że dobry lider, błyszczy odbitym światłem swojej grupy.



Znalazłbym jeszcze kilkanaście innych błędów w prowadzeniu gry, ale nie będę Cię już dziś terroryzował. To jest moja szkoła, moje podejście. Nie wiń gracza, wiń siebie, wyciągaj wnioski i koryguj zachowania. Gdy już wejdę na właściwą pętlę komunikacji, gdy wytworzy się swoista dwubiegunowość współpracy pozostaje już tylko grupa, ja i nieustanny feedback. Wbijam się w ten strumień informacji zwrotnej i nagle okazuje się, że „trudny gracz” okazał się najłatwiejszym, że synergia grupy generuje taką ilość wątków, że mam materiału na kolejne cztery sesje, że pięć godzin mija jak piętnaście minut, że, że, że. Znacie przecież ten stan?

W takich warunkach, każdy gracz potrafi w pełni zaangażować się w opowieść i czerpać przyjemność z gry, a w końcu to o nią chodzi. Bo przecież to tylko gra.


Czasami trzeba oderwać się od pełnoprawnych tekstów Redaktorów, których drażni wraża, destrukcyjna krytyka i zobaczyć co tam piszą zwykłe, staromodne pisma.

To moja najlepsza odtrutka na fundom, jaką znalazłem w tym roku. Wróciłem ponownie do kupowania i czytania Nowej Fantastyki. Znowu przeszła pewne zmiany, znowu podrożała.
Ale jak zawsze zaczynam lekturę od publicystyki i tym razem się nie zawiodłem.

Na pierwszych stronach znalazły się oczekiwania redaktorów i przyjaciół NF odnośnie nadchodzącego roku. Nie zabrakło wśród nich: Triconu, piątego tomu Pieśni Lodu i Ognia, czy nowej produkcji Burtona. Szczerze mówiąc zdziwiony byłem, czytając słowa Tomasza Kołodziejczaka, o tym że Star Trek, Babilon 5 i Gwiezdne wrota nie ukazały się jeszcze w polskiej wersji na DVD. Myślałem że ktoś już na tym robi $o$.
"Nie tylko Rosiński" to artykuł Pawła Deptucha, Leszka Kaczanowskiego i Karol Wiśniewskiego. Niestety nie znajdziemy tam słownictwa, jakim peroruje Szef Działu Komiksowego vortalu stojącego na najwyższym poziomie, ale znowu się zaskoczyłem. Dowiedziałem się bowiem, że Jerzy Skarżynski stworzył kilka nowelek opartych o Rękopis znaleziony w Saragossie - szperałem za nimi trochę w sieci, ale bez skutku. Znalazłem projekty scenograficzne, ale wspomnianych nowel komiksowych już nie. Szkoda, bo Janosik to jakoś do mnie nie trafia.
Francuskich komiksów publikowanych w Świecie Młodych (bez zgody i umów autorskich oczywiście!) nijak nie mogę sobie ich przypomnieć - w głowie utkwiły mi z tamtych lat tylko Kajki, Jonki i Tytusy.
Na kolejnych stronach Łukasz Żurek omawiając dorobek Terrego Gilliama bardzo trafnie porównuje rozwiązania fabularne animacji z Monty Pythona do Rolanda Topora, a wizualnie do Salvadora Dali. Następnie omawia każde z dzieł reżysera, by skończyć na jego niskiej obecnie formie i obawach o Parnassus.
Agnieszka Haska i Jerzy Stachowicz przypomnieli mi o fajnej biesiadzie, której to miałem okazję kiedyś starostować. Artykuł przybliża nam automaty na przestrzeni dziejów ( XVII-XIX w.), które tańczą, grają, śpiewają i myślą.
Patent z myśląca maszyną wykorzystałem kiedyś w Dzikich Polach (gdy jeszcze miałem w tą grę z kim grać...), gdzie Panowie Bracia musieli właśnie rozszyfrować tajemnice automatu - golema z Pragi. Automat okazał się mistyfikacją, zresztą jak większość znanych z historii jak np. Roboter z 1932 roku, o którym można sobie poczytać w sieci w tym miejscu.
Pozostały na potem opowiadania Doctorowa, Imielskiego, Kozak i Bury.
PS. Jakoś brakuje mi Grzędowicza.

Czas na podsumowanie gier, które wydano na Zachodzie. W pierwszej części alfabetycznie pierwsza pięćdziesiątka gier od A do M. Druga część niebaVem. Właśnie kiedy byłem w połowie wyszukiwania informacji o tych grach, przypomniałem sobie jak jest to czasochłonne i ile czasu na to poświęcałem co roku. Jednak dla nudzącego i świątecznie obżartego nic trudnego. Przy okazji zapoznałem się z całą masą gier, o których mi było niewiele wiadomo.

Update: 2011 luty - linki i ilustracje usunąłem. ze względu na to że strona "dokonuje ataków".



_____________________


100 % Fantasy

Autor: Scott J.Compton

4 cechy: Body, Mind, Sense i Spirit. 26 ras (Heritages) i tyle profesji (Trades). Mechanika oparta o k100. Poziomy trudności rozpisane od 20 do 200, MG określany jest jako Game Designer, a gracze posługują się kilkoma kartami.

Format: 151 stron darmowy PDF

Blog o tej grze.

Download



44: A Game of Automatic Fear

Autor: Matt Snyder

Format: PDF darmowy do pobrania z tego miejsca

Jest rok 1950, wiek rozwoju technologii. Najnowszy wynalazek, telewizja przynosi informacje o zbliżającej się zagładzie atomowej. Nawiązująca do filmu Inwazja porywaczy ciał.






A Song of Ice and Fire

Autor: Robert J. Schwalb

Format: 192 strony, pełny kolor, hardback, 34.95$

Gra na podstawie Pieśni Lodu i Ognia Gerge'a R. R. Martina, w której gracze wcielają się w kluczowych członków Noble House.

W tym roku ukazały się również: A Song of Ice and Fire Roleplaying Quick-Start (darmowy PDF) A Song of Ice and Fire Roleplaying [lub PDF], Song of Ice and Fire Roleplaying Narrator's Kit Wedding Knight (PDF), Peril at King's Landing [lub PDF], A Song of Ice and Fire Roleplaying Campaign Guide (w przygotowaniu).

Nagrody Ennie 2009:

Srebro dla Najlepszych Zasad, Złoto dla Najlepszego darmowego Produktu (SIFRP Quickstart), Nominacja dla Najlepszej gry, Nominacja do Najlepszego Produktu


Action Castle!

Autor: Jared A. Sorensen

Format: PDF

Symulacja starych gier tekstowych

Anima Prime ver. 1.2 (beta)

Autor: Christian Griffen

Format: 156 stron darmowy PDF

Gra inspirowana anime, w szczególności komputerową serią Final Fantasy.


Download




Arduin

Autor: David A. Hargrave

Format: box składa się z trzech 96 stronicowych książek. Jest to wznowienie - druga edycja trylogii: The Arduin Grimoire, Welcome to Skull Tower i The Runes of Doom.




BASH!

Autor: Chris Rutkowsky

Format 132 strony, PDF 15 $

BASH!: Basic Action Super Heroes, Ultimate Edition Basic Action Games to trzecia edycja gry z podtytułem Simple! Fast! Fun! (?) z gatunku superhero. W tym miejscu znajdują się darmowe materiały: numery magazynu BAM! (Basic Action Magazine!) oraz Dice Roll Chart.





Basic Role Playing

Autorzy: Steve Perrin, Steve Henderson i Ray Turney

Ukazała się nowa edycja Basic Role Playing, sztandarowego systemu Chaosium.

Basic Roleplaying Quick-Start Edition Chaosium: BRP 2 (darmowy PDF),

W tym roku pojawiły się również: Aces High Chaosium: BRP 2, In Search of the Trollslayer Chaosium: BRP 2 Chaosium: BRP 2, The River Terror and Other Adventures Chaosium: BRP2, Rome: The Life and Death of the Republic Alephtar Games: BRP 2, Veni, Vidi, Vici z Alephtar Games: BRP 2 ( PDF)





Cannibal Contagion

Autor: Nathaniel Philip Cole

Format: 208 stron, 10 $, PDF

Komediowy survival horror o zombie z Allitetrad Games (wydali dotychczas tylko ta jedną grę).






Castles & Crusades

Autorzy:Davis Chenoult, Mac Golden

Format: 2 podręczniki: zzz-Castles & Crusades Monsters and Treasure, Castles & Crusades Condensed. 26.90$

5 edycja gry obecnej na rynku od 2004 roku, w której pojawiły się dosyć istotne zmiany. Quickstart do pobrania z tego miejsca

W tym roku pojawiły się również: A5: The Shattered Horn; A6: Of Banishment & Blight; The Black Libram of Natarus, Castles & Crusades Monsters & Treasure; Castles & Crusades Players Handbook; CG1: Castellan's; Guide to Arms & Armor; The Cloud Giant's Tower; The Crusader V5# 19; The Crusader V5, #20; DB5: Dro Mandras II: The Conquered East; Encounters: Band of Orcs; Encounters: Unusual Road Side Encounters; Guide to the World of the Wilderlands; The Heart of Glass; The Lure of Delusion; MA4: Monsters of; Aihrde IV; Of Gods & Monsters; Tainted Lands; The Wizard's Tower


Chronica Feudalis

Autor: Jeremy Keller

Format 20$ drukowany podręcznik, 10$ PDF

Gra osadzona w feudalnej Europie w XII wieku. W tym miejscu można znaleźć preview tej gry.








Chrysalis

Autor W.J. MC Guffin

Format: darmowy PDF (do pobrania z tego miejsca)

Ciekawie zapowiadająca się gra SF osadzona w przyszłości XXVII wieku. Opiera się o talię kart.








Cinema Verite

Autor: Paul E. Holmes

Format: darmowy PDF 16 stron (do pobrania z tego miejsca)

RPG koncentrujący się na współtworzeniu opowieści. Postacie są określane przez trzy podstawowe atrybuty (ciało, umysł i duch) oraz dwie umiejętności, atrybuty (zawód i hobby), które mogą być oceniane in plus, zero lub minus.





CORE-7 System

Autorzy: Anthony Anderson, Frank Van Camp

Format: 102 strony, PDF, 13 $

Prosto, elastycznie, zabawnie.(?)








Cortex System: Supernatural

Autor: Jamie Chambers

Format: 184 strony 29.99$

Gra Margaret Weiss Productions na podstawie serialu o tym samym tytule.

W tym roku pojawił się też PDF: The Hunt Begins.







Dark Aeons: The Atlantean Chronicles

Autorzy: Stardust Publication

Dostępne są dwie wersje (hardback i zwykła). Dark Aeons: The Atlantean Chronicles to gra osadzona w świecie Lovecraftowskiej mitologii, mrocznych tajemnic starożytnych itp. Bezkostkowa, opiera się o zwykłą talię kart. Sporo darmowych materiałów znaleźć można na RPG Now w tym miejscu. W tym roku ukazał się również suplement pt. Book of Shadows: Dark Aeons Grimoire Volume #1.


Corporation

Autor: Mongoose Publishing / Brutal Games

Format: Hardcover i PDF, 256 stron, 24.95 $

W tym roku ukazały się również: The Eastern Bank

Grab the Cache, Machines of War

5 Korporacji rządzi miliardami istnień. Negocjacje, targowanie, szpiegowanie, sabotaże, morderstwa w służbie swojej Korporacji.






Dawg

Autor: Ashok Desai

Format: 18 stron (w magazynie KotDT) lub PDF 4.99$

Gra z ...psami, dostępny dodatek DawgFather 0,99 $ k









Diaspora

Autorzy: Brad Murray, CW Marshall, Tim Dyke i Byron Kerr

Format: 270 stron, 29.95$

Hard SF RPG: Diaspora, oparte o mechanikę FATE.









Dominion Rules

Autor:

Format: ok 200 stron PDF, darmowa do pobrania z tego miejsca

Dominium Rules to mechanika przeznaczona do settingów historycznych i fantasy. Gra swe początki datuje na rok 1999, a kilkanaście dni temu doczekała się wersji 3.1, tak więc powinna przez te lata mieć sporo betatestów za sobą.




Dragon Age

Autor: Chris Pramas

Format: Box: Pierwszy set: 2 książki po 96 stron, mapa, 17.50$ (PDF)

Każdy z podręczników liczy sobie 64 strony, w pierwszym z nich - Player's Guide znalazły się podstawowe informacje o świecie gry, magii, zasady tworzenia postaci itp.

Z kolei Gamemaster's Guide to podstawy prowadzenia gry, zaawansowane zasady oraz przygoda wprowadzającą graczy do świata Dragon Age.



Dr. Who

Autor: David F. Chapman et al

Format: 34.99 $, 262 strony

Podróże w czasie i przestrzeni na podstawie serialu o tym samym tytule (Remake gry FASY z 1985?).


Duty & Honour

Autor: Neil Gow

Format: 7½" x 10" (crown quarto), 10$

Marynistyczna gra w czasach napoleńskich, gracze wcielają się w oficerów i marynarzy jednego z okrętów Royal Navy.








Dungeonslayers

Autorzy: Markus Auer, Alexander Chirkoch, Eugene Jaworski, Christian Kennig, David Macauley, Fabian Mauruschat, Moritz Mehlem, Matthias Platzer, Thomas Trapp, Michael Wolf

Format: 20 stron, darmowa, dostępna z tego miejsca

W tym roku ukazały się również: The Brigands of Lyrkenfenn (PDF), Creature Works (PDF), DS-Gamemastershield (PDF), Dungeonslayers (PDF), Into the Breach (PDF), Monster Mash: Volume One (PDF)




Earthdawn 3 ed.

Autorzy:Mongoose Publishing / Redbrick Limited

Format: Hardcover 304 strony, 27.97 $

Gra znana w Polsce, wydana swego czasy przez MAGa. W tym roku ukazały się również: Ardanyan's Revenge, Earthdawn Gamemaster's Companion, Earthdawn Gamemaster's Guide Third Edition,Earthdawn Player's Companion Earthdawn, Earthdawn Player's Guide Third Editio,Kratas: City of Thieve, Shards Collection: Volume One



Eclipse Phase

Autorzy: Lars Blumenstein, Rob Boyle, Brian Cross, Jack Graham, John Snead

Format: hardcover 400 stron, 15 $

Quickstart i resources w tym miejscu.

Gra osadzona w realiach transhumanistycznych powieści s-f.


Ephemeris

Format: 17.95 $, 410 stron

SF RPG: Rok 2185, galaktyczny handel, podbój kosmosu.








Fantasy Craft

Autorzy: Alex Flagg, Scott Gearin, Patrick Kapera

Format: 400 stron, 29.95$

Uproszczona wersja zasad Spycraft, dostosowana do gatunku fantasy. W tym roku ukazały się również: The Darkest Hour (PDF), FantasyCraft (Hardcover), Gallant (PDF), Infernalist (PDF), Monster Slayer (PDF)




FreeMarket

Autorzy: Jared A. Sorensen, Luke Crane

Format: PDF tylko wersji beta, ograniczona do pierwszych 1000 abonentów na projectdonut.com.

Gra osadzona w realiach transhumanistycznych powieści s-f.





Funk Fists of Fu

Autor Sean Wills

Format: Jednostronicowa gra zainspirowana Raiders of the Unknown and Witches of N'Kai.

Download


Ganakagok

Autor: Bill White

Format: 10$ PDF, 6"x9" 15$, 52 karty tarota 15 $

Gracze są członkami eskimoskiego plemienia, zyjącego w całkowitych ciemnościach.

Gaterunner

Autorzy: Gregory B. Kent, Mary Kent, William Schramm

SF osadzony w 2350 roku

W tym roku ukazały się również: Gaterunner: The Diud'chi Bureaucracy, Gaterunner: The Human Resources, Gaterunner: The Vagarin Clans






Geist: The Sin-Eaters

Autorzy: Alan Alexander, Russell Bailey, Kelley Barnes-Hermann, Jason Bolte, John Chambers, Jess Hartley, Jess Heinig, Wood Ingham, Joseph Carriker Jr., Matthew McFarland, Aileen E. Miles, John Newman, Malcolm Sheppard, Christopher Simmons, Ethan Skemp, John Snead, Travis Stout, Richard Thomas, Aaron Voss, Zack Walers, Eddy Web, Chuck Wendig, Steward Wilson.

Format: 314 stron, 24.49$

Szósta gra osadzona w World of Darkness.

Geist: The Sin-Eaters Free Quickstart Rules



Geodesic Gnomes

Autor: Dyson Logos

Format: 25 stron PDF. Darmowa gra do pobrania z tego miejsca.

Inspirowane koncepcją cyberpunkową Williama Gibsona, a napisane na konkurs 1km1kt.net konkursu.






Hellcats and Hockeysticks

Autor: Andrew Perergrine

Format: 162 strony, PDF 12$

Szkoła St Erisian dla dziewczyn działa ponad sto lat. Przetrwała wojny, zarazy, głód, ataki demoniczne, dziwne eksplozje i liczne próby zamknięcia przez rząd. W grze odgrywamy rolę najgroźniejszych i niegodziwych stworzeń - Uczennic!

Hero System Basic Rules

Autor: Steven. s Lawn

Format PDF: 14.99$ 138 stron

W tym roku ukazały się również: Adventures into Darkness HERO 5 (PDF), Book of the Machine HERO 5, The Day After Ragnarok HERO 6, Foxbat for President HERO 5, Hero System 6th Edition: Character Creation HERO 6 (PDF), Hero System 6th Edition: Combat & Adventuring HERO 6 (PDF), Hero System Basic Rules HERO 6, Kamarathin: Kingdom of Tursh, Lucha Libre Hero HERO 5, Urban Fantasy Hero HERO 5, War of Worldcraft HERO 6


HeroQuest Glorantha

Autorzy: Robin D. Laws, Greg Stafford

Format:

4 edycja klasycznej gry wykorzystującej m.in świat Gloranthy

W tym roku ukazały się również: HeroQuest Moon, Sartar: Kingdom of Heroes, Tradetalk #17

Nagrody: Diana Jones (Nominee for Excellence in Gaming, 2004), Outie (Most Improved Retread, 2003), Pen & Paper (Best RPG Runner-Up, 2003)



Karry on Krawling

Kolejna jednokartkowa, darmowa gra fantasy Seana Willisa, do pobrania z tego miejsca


L&L

Autor: Joe J. Prince

Format: 86 stron, 6"x9", £10.00 print, £5.00 ($7.99) PDF.

Losowe labirynty, rotacyjny MG.







Labyrinth Lord

Autor: Daniel Proctor

Format 140 stron, 4.95$ wersja bez ilustracji darmowa. Do pobrania z tego miejsca.

Hex Spider, Idol of the Orcs, Iridia #87: The Freecity of Haldane, Iridia #88, Iridia #93, Iridia #94, Stonehell Dungeon, Stonehell Dungeon Supplement One: The Brigand Caves



Lady Blackbird

Autor: John Harper

Format: 15 stron, darmowy PDF do pobrania z tego miejsca.

Steampunkowa przygoda, wraz zasadami, gotowa do poprowadzenia.





Legacy: War of the Ages

Autorzy: Brandon & Susan Blackmoor

Format: PDF, 10$

2 edycja gry z 1993 roku, świat gry osadzony w niedalekiej przyszłości.


Little Fears Nightmare Edition

Autor: Jason l. Blair

Format: PDF 193 strony, $12.00

Nowa edycja Little Fears Nightmare Edition trafiła kilka dni temu do sprzedaży w RPGNow.

Little Fears Nightmare Edition to gra, której pierwsze wydanie ukazało się w 2001 roku. Gra, dosyć specyficzna, bowiem jej uczestnicy wcielają się w rolę dzieci. Dzieci, które spotykają się z potworami, ukrytymi w cieniu. Dzieci, które nie mogą liczyć na pomoc dorosłych, a jedynie znajomych w swoim wieku.



Mayhem Engine: The Penguin Harlequinade

Autorzy: Angus&Hugh Dingwall

Format: PDF 2 pliki napisane dla 1km1kt 18 i 17 stron. Obydwa darmowe do pobrania stąd: The brothers dnigwall the penguin harlequinade oraz Penguin Harlequinade booklet form

Gra fabularna oparta na komediach dell'Arte...


Micro-MechWarrior

Autor: Michael Shorten

Format: 8 stron, PDF darmowy do pobrania z tego miejsca.

To niezwykle uproszczone zasady MechWarriora.






Modern20

Autor: Charles Rice

Format: 125 stron 10 $ PDF, 29.95$ wersja drukowana

Modern20 WebBook RPGObjects: Modern20 1 ( PDF)

Shadow of the Zeppelin RPGObjects: Modern20 1 ( PDF)






Moirai

Autorzy: Adam & Gloria Weber

Format: 19 stron PDF, 2 $

Narratywistyczna gra z wykorzystaniem k20








Montsegur 1244

Autor: Frederick J. Jansen

Format: 64 strony czarno - białe, 14.30 euro

Gra opowiada o symbolicznym końcu kataryzmu w twierdzy Montségur, gdzie w 1243 - 1244 wojska papieskie oblegały kilkuset "doskonałych" .

Przed Katarami postawiono warunek: albo przejdą na wiarę katolicką albo zostaną spaleni żywcem.




Mutant Got Gunz?

Jednokartkowa gra oparta o SotU * Refired v3.


Mecha & Manga

Autor: Alejandro Melchor

Format: 160 pages, full color, softback

Gra oparta o Mutants&Masterminds, jak sama nazwa wskazuje duże roboty + kreskówki japońskie. W tym roku ukazały się również: All-In, Freedom City Atlas: Lantern Hill, In a Strange Land Green Ronin,

Little League, Mecha & Manga, Spells and Rituals, Pocket Ultimate Power

Warriors & Warlocks

Misspent Youth

Autor: Robert Bohl

Format: darmowy PDF, 34 strony. Do pobrania z tego miejsca.

Gra rozgrywająca się w przyszłości, dla zbuntowanych anarchistów w wieku 12-17 lat.


On Her Majesty's Arcane Service

Autor: Clash Bowley

Format: 234 strony, 10 $ PDF. PoD (około 22$)

Gracze działają w imieniu Jej Królewskiej Mości Elżbiety Królowej Anglii, sekretnej organizacji ustanowionej w 1560 roku.


Paranoia 25th Anniversary edition

Autor: Gareth Hanrahan

Format: Hardback, 208 pages, £30.00

Humorystyczna gra SF. Legenda, której nie trzeba przedstawiać.

W tym roku ukazały się również: Citizen's Guide to Surviving Alpha Complex (ed. 6), Mandatory Mission Pack (ed. 6), Paranoia: IntSec (ed. 7), War on (ed. 6)




Pathfinder

Autorzy: Jason Bulmahn, Brian Cortijo, Adam Daigle, Mike Ferguson, Joshua J. Frost, James Jacobs, Rob McCreary, Erik Mona, Sean K. Reynolds, F. Wesley Schneider, Lisa Stevens, James L. Sutter, Greg A. Vaughan

Format: hardcover 49.99$, PDF 9.99$

W tym roku ukazały się również: Abbey of the Golden Sparrow Tricky (PDF), Agate (PDF), Anumus Player Character Race (PDF), Assault on the Kingdom of the Impossible (PDF), Bestiary (Hardcover), Bestiary Preview (PDF), Bestiary Preview II (PDF), Blooded Noble Louis Porter Jr. (PDF), Boggle Player Character Race Alluria (PDF), Bonus Bestiary, The Book of Arcane Magic, The Book of Divine Magic, Carrion Hill , Cheliax: Empire of Devils, Cities of Golarion, Conversion Guide (PDF), The Core Races (PDF), Crypt of the Everflame, Darkness Without Form: Secrets of the Mimic (PDF), The Devil We Know Part I: Shipyard Rats (PDF), The Devil We Know Part II: Cassomir's Locker ( PDF), Drow of the Darklands Pyramid( PDF), Echoes of the Everwar Part I: The Prisoner of Skull Hill (PDF), Encounter at the Drowning Stones (PDF),Entobian Player Character Race Alluria (PDF), Feats 101, Fell Beasts, Volume One Adamant Entertainment (PDF), Fell Beasts, Volume Two Adamant Entertainment (PDF)

, GM's Aid VII: Condition Cards - Pathfinder Roleplaying Game Edition ( PDF), GM's Aid VIII: Monster Knowledge Cards - Pathfinder Roleplaying Game Edition (PDF), The Great City Player's Guide (Hardcover), Guide to Pathfinder Society Organized Play (PDF), The Hero's Bastard (PDF), Insanity Rules (PDF), Ironborn of Questhaven (PDF), Journey into Riddle Canyon Expeditious, The Knight Stardust (PDF), Kval Player Character Race (PDF), Mahrog Player Character Race (PDF),Mogogol Player Character Race (PDF), Muse Player Character Race (PDF), Numistan Player Character Race (PDF), Oakling Player Character Race (PDF), Obitu Player Character Race (PDF), One on One Adventures Compendium Expeditious (PDF), Pathfinder Roleplaying Game GM Screen, Princes of Darkness, Qadira, Gateway to the East, Race Creation Cookbook Louis Porter Jr., The Rare & Unique Races Stardust, Relluk Player Character Race Alluria, The Revised Fighter (PDF),The Revised Rogue (PDF), Seekers of Secrets, The Shaman OtherWorld, Sniper in the Deep (PDF), Sorcerer Bloodlines Reality (PDF), Squole Player Character Race (PDF), Taddol Player Character Race (PDF), Thief Acrobat Louis Porter Jr. (PDF), Thinking Races: Freeform Anthropomorphica Skortched Urf (PDF), The Tome of Secrets, Voice in the Void (PDF), The World of Avlis Brigand (PDF), Xax Player Character Race (PDF)


PDQ

Darmowe zasady PDQ przystosowane do zawadiackiego stylu rozgrywki można pobrać z tego miejsca.

Prostota, szybkość i elastyczność to główne cechy tej mechaniki.

Jaws of the Six Serpents

Autorzy: Tim Gray

Format: 132 str., 15.00 $







Swashbucklers of the 7 Skies

Autorzy: Chad Underkoffler

Format: 323 str., 15.00 $







Vox

Autorzy: Michael Fiegel, Chad Underkoffler, Jen Schoonover

Format: 200 str., 14.95 $





Penny for my Thoughts

Progressive Die

Mythweaver: The Reckoning Teddy Bear Press: Progressive Die 3 (PDF)


Raiders of the Unknown

Raiders of the Unknown Self-published: Raiders of the Unknown 1 (PDF)


Resolute / Microlite

Resolute, the Superhero RPG: Microlite Edition Self-published: Resolute / Microlite 1 ( PDF)


Risk System

MSG"! johnheronproject, UK: Risk System


Roaring Twilight

Roaring Twilight Cornucopia Studios: Roaring Twilight 1 ( Digest)


Rogue Trader

Forsaken Bounty Fantasy Flight Games: Rogue Trader 1

Rogue Trader Fantasy Flight Games: Rogue Trader 1 ( Hardcover)

Rogue Trader: The Game Master's Kit Fantasy Flight Games: Rogue Trader 1


RuneQuest Pocket Deluxe

Autor: Matthew Sprange

Forma: 352 strony, 15$

5 edycja kultowej gry Runequest. Preview do pobrania z tego miejsca

W tym roku ukazały się również: Cults of the Young Kingdoms, Dream Realms, Dwarfs: Guide to the Mostali, Fritz Leiber's Lankhmar, Fronela, Fulsgar, The Warriors' Guild, Glorantha: The Second Age Guilds, Factions & Cults, Hunters of Granbretan, Nehwon Mongoose, OpenQuest, Price of Honour, RuneQuest Pocket Deluxe, RuneQuest Empires, Shadows over Aralem, Slaine, The Survivor's Guide to the Age of Blood RuneQuest Version, A Trip to the Priory


Savage Worlds

2351-55 Update Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

Blade of Destiny Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

The Broken Seal Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

The Day After Ragnarok Atomic Overmind Press: Savage Worlds 2

Don't Drink The Water Pinnacle: Savage Worlds 2 ( PDF)

Egg of Seven Parts Triple Ace Games: Savage Worlds 2 ( PDF)

Fantasy Companion Explorer's Edition Pinnacle: Savage Worlds 2

The Flood Pinnacle: Savage Worlds 2 (Hardcover)

Hellfrost Bestiary Cubicle 7 Entertainment: Savage Worlds 2 (Hardcover)

Hellfrost Gazetteer Cubicle 7 Entertainment: Savage Worlds 2 (Hardcover)

Hellfrost Player's Guide Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (Hardcover)

Last Rites of the Black Guard 12 to Midnight: Savage Worlds 2

The Last Word Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

Legends of Steel - Savage Worlds Edition Evil DM Productions: Savage Worlds 1 (PDF)

Mars: A Savage Setting of Planetary Adventure Adamant Entertainment: Savage Worlds 2

N1: Lair of the Vermin Lord Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

N2: The Dark Seed Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

N3: Shadow of Darkness Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

N4: Pirates of the Crystalflow Triple Ace Games: Savage Worlds 2 (PDF)

Realms of Cthulhu Reality Blurs: Savage Worlds 2 ( Hardcover)

Rebels of Mars Adamant Entertainment: Savage Worlds 2 (PDF)

[Robin Hood] Sherwood: The Legend of Robin Hood Battlefield Press: Savage Worlds 1

Thrilling Tales Adamant Entertainment: Savage Worlds 2 (PDF)

Weird War II Studio 2 Publishing: Savage Worlds 2 (Hardcover)

Winterweir Phipps Studios: Savage Worlds 2

S/lay W/Me
Slasher Flick

Secrets and Lies

Science!

Science! Self-published: Science! 1 (PDF)


Searchers in SPAAAACE!!!

Searchers in SPAAAACE!!! Self-published: Searchers in SPAAAACE!!! 1 (PDF)


Searchers of the Unknown

Cyborg Samurai Are Go! Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

dirty rotten scoundrels Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

Mutant Scavengers of the Ruined Earth Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

[one page rules, vehicles] Sailing the Skies of Mars Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

[bugs, xone page rules] Scavengers & Spacewrecks Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

[dungeons, xone page rules] Searchers of the Unknown Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF) Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

Spellcasters of the Unknown Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

Swashbucklers of Mars Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

Wheelspins in the Wasteland Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)

Witches of N'Kai Self-published: Searchers of the Unknown 1 (PDF)


Searchers of the Unknown d20

Searchers of the Unknown D20 Style Self-published: Searchers of the Unknown d20 1 (PDF)


Sketch System

The 13th Year Farsight Games: Sketch System 1 (PDF)

Cosmic Quest Farsight Games: Sketch System 1 (PDF)

ECHOES Farsight Games: Sketch System 1 (PDF)

Highlander: There Can Be Only One Farsight Games: Sketch System 1 (PDF)

Stormland Farsight Games: Sketch System 1 (PDF)


SotU * Refired

SotU * Refired Self-published: SotU * Refired 1 ( PDF) Self-published: SotU * Refired 2 ( PDF) Self-published: SotU * Refired 2 ( PDF) Self-published: SotU * Refired 3 ( PDF)


Spellcraft & Swordplay

Combat and Conflict Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1

Monsters and Magic Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1

Monstrous Mayhem Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1 Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1 ( Hardcover) Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1

Spellcraft & Swordplay Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1 Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1 ( Hardcover) Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1 Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1 ( Box) Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.5 ( Hardcover) Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.5

Swordsmen & Spellslingers Elf Lair Games: Spellcraft & Swordplay 1.1



Spite: The Second Book of Pandemonium

Autor: Rafael Chandler

Format: (print 14.29 Euro, hardcover 21.44 Euro)


W tym roku ukazały się również: Crux: The Pandemonium Scriptures #2, Wake: The Second Creed of Pandemonium






Spycraft

Origin of the Species: Transmechs Crafty Games: Spycraft 2 ( PDF)

Shooter's Guide: Alternate Arms 93 Game Studio: Spycraft 2 ( PDF)

Shooter's Guide: Pistol Caliber Carbines 93 Game Studio: Spycraft 2 ( PDF)

Pocket Spycraft 2.0 Mongoose Publishing / Crafty Games: Spycraft 2


Star Frontiers

Star Frontiersman #11: Freighters, Destroyers and Scouts! Oh my! Self-published: Star Frontiers 2 ( PDF)


StarPool / OHMAS

On Her Majesty's Arcane Service Flying Mice: StarPool / OHMAS 1


Storytelling System

Armory Reloaded White Wolf Publishing: Storytelling System 1 ( Hardcover)

Immortals White Wolf Publishing: Storytelling System 1 ( Hardcover)

Inferno White Wolf Publishing: Storytelling System 1

Proverbial Monsters White Wolf Publishing: Storytelling System 1 ( PDF)

World of Darkness: Slasher White Wolf Publishing: Storytelling System 1


Summerland

Fallen Leaves Fire Ruby Studios: Summerland 1 ( PDF)


Swords & Wizardry

Eldritch Weirdness Compilation: Books Three to One Mythmere Games: Swords & Wizardry 1

Katsushiro's Castle Self-published: Swords & Wizardry 1 ( PDF)

Ruins & Ronin Self-published: Swords & Wizardry 1 ( PDF) Sword +1 Productions: Swords & Wizardry 1

The Spire of Iron and Crystal Mythmere Games: Swords & Wizardry 1

Supplement VI: The Majestic Wilderlands Bat in the Attic Games: Swords & Wizardry 1 ( Digest)

Swords & Wizardry White Box Version Mythmere Games: Swords & Wizardry 1

Swords & Wizardry Core Rules Reference Sheets Self-published: Swords & Wizardry 1 ( Digest)

Swords & Wizardry Core Rules: Referee Screen Charts Self-Published: Swords & Wizardry 1 ( PDF)

Swords & Wizardry Quick Start Self-published: Swords & Wizardry 1

Swords & Wizardry: Monster Book Mythmere Games: Swords & Wizardry 1 Mythmere Games: Swords & Wizardry 1 ( Hardcover)

Swashbucklers of the Seven Skies
SPITE: The Second Book of Pandemonium

Traveller

W tym roku ukazały się również następujące dodatki: ACS-1: Adventure Class Ships, Volume 1(PDF), ACS-2: Adventure Class Ships, Volume 2 (PDF), Alien Module 1: Aslan (Hardcover), Ants (PDF), Ares Dragon Class 800 ton Mercenary Cruiser (PDF), ACS-4: Adventure Class Ships, Volume 4 - Aslan Mercenary Ships (PDF), Bad Moon Rising, Career Book 2, Democracy Falls, Denizens I (PDF), Everyday Machines (PDF), Fiddler's Green (PDF), Frontier Report #1 (PDF),

Golden Age Starships 5: Archaic Small Craft and Space Stations (PDF), Golden Age Starships Compilation 1-5, Golden Age Starships 2: Corsair (PDF)

Golden Age Starships 3: LSP Modular Starship (PDF), Golden Age Starships 4: Sword Worlds Patrol Cruiser (PDF), Hammer's Slammers (Hardcover)

Ice Goliaths (PDF), Judge Dredd (Hardcover), Jump Angels and Jump Demons (PDF), Krakodarans (PDF), ACS-3: Adventure Class Ships, Volume 3 - Merchants ( PDF), Necro-Soldiers (PDF), Nemesis Class Pursuit Ship, Paskrin (PDF)

Patron Encounters (PDF),Project Steel, Reign of Discordia, Sand Cobras (PDF), Sitrep 1: Callia Mongoose Publishing / Avenger Enterprises: Traveller 5 (PDF)

Sitrep 2: Aster (PDF), Spaceport Tech 1(PDF), Spiders (PDF)

Spiked Scorpion (PDF), Spinward Savage LIC (PDF), ACS-5: Starport Module - Hotel Complex (PDF), Strontium Dog (Hardcover), Tarhhuf Riding Wolf (PDF)

Traveller Adventure 1: Beltstrike, Traveller Adventure 2: Prison, Traveller Book, 3: Scout, Traveller Book 4: Psion,Traveller Book 5: Agent Traveller Book 6: Scoundrel, Traveller Character Pack, Traveller Referee's Screen, Traveller Supplement 3: Fighting Ships, Traveller Supplement 4: Central Supply ( Hardcover), Traveller Supplement 5: Civilian Vehicle, Tripwire, The Trouble with Drazi, Twilight Sector Campaign Setting Sourcebook, Universe of Babylon 5, Vampire Skrillids, Warships of Babylon 5, The Windermann Incident (PDF)

Sign in Stranger

Shotgun Diaries

Tentacle City

The World Of Near

True20

Time and Temp

The Imperial Age: True20 Edition Adamant Entertainment: True20 2 (PDF)

The Lost Island Green Ronin Publishing: True20 2

Shadows of Cthulhu Reality Deviant Publications / Mongoose Publishing: True20 2


Two Worlds d20

Two Worlds Tabletop RPG RPGObjects: Two Worlds d20 1 (PDF)

Umlaut: Game Of Metal

Ubiquity

Hollow Earth Expedition Free RPG Day Adventure Exile Game Studio: Ubiquity 1

Mysteries of the Hollow Earth Exile Games Studio: Ubiquity 1 ( Hardcover)

Style Chips Exile Game Studio: Ubiquity 1 Exile Game Studio: Ubiquity 1


Warhammer Fantasy Roleplay

Shades of Empire Fantasy Flight Games: Warhammer Fantasy Roleplay 2

Warhammer Fantasy Roleplay Career Compendium Fantasy Flight Games: Warhammer Fantasy Roleplay 2

Warhammer Fantasy Roleplay Fantasy Flight Games: Warhammer Fantasy Roleplay 3 (Box)



Witch Girls Adventures

Autor: Malcolm Harris


Format: 192 strony (10 kolorowych), 16.99$












X-plorers

[23rd century, Earth, Mars, Venus] X-plorers Grey Area Games: X-plorers 1

Wordplay Core Edition

Autor: Graham Spering

Format: 148 stron, 11.40 euro


Zeb Fantasy Roleplaying System Revised and Expanded Edition

Autor: Artikid, The Good Assyrian, blu_sponge, Christopher V. Brady, Dave "Zeb" Cook, The Evil DM, DMAndrew, Drake2000, Harmast, hatheg-kla, hive_mind, Insect King, Mark Krawec, Marius, Max, MountZionRyan, Münch, Matt Slepin, E.T. Smith, Spinachcat, Vagabond, Jason Vey, Äkräs

Format: 60 stron, 12.00 $, 6 $ PDF.

Edycja trzecia, retro klon Conana z 1985.


Zombie Squad!

Autor: Tim Hartin

Format: PDF, 7 stron. Gra jest darmowa można pobrać ją z tego miejsca.

Survival horror oparty o Dungeon Squad i Alternate Dungeon Squad RPG.


PS. Przepraszam za wszystkie błędy - w takim natłoku gier, napewno nie dało się ich uniknąć. Sadzę jednak, że tak baza gier może stanowić inspirację do poszukiwań tekstów o grach, bądź samych gier które ukazały się w tym roku.

Odpisałbym koledze Neurocide bezpośrednio pod Jego tekstem, jednak obawiam się syndromu świąt jakiego mogli się nabawić Szanowni Redaktorzy Vortalu. Nie od dziś wiadomo, że studenci (a do takich przecież w głównej mierze zalicza się Szanowne Grono Redakcyjne) przymierają głodem, by dobrze się zabawić. Natłok pokarmów/ alkoholi w święta sprawiłby, że nadgorliwi moderatorzy komentarz pewnie usunęliby jak to mają w zwyczaju.
Zwłaszcza w tak tragicznym dla nich momencie gdy dział RPG0 upadł kilka miesięcy temu, co niedawno potwierdził jeden z byłych Szanownych Redaktorów.

Jako pierwszy (chyba) bloger piszący o grach fabularnych zainstalowałem reklamy AdTaily i przez cały ten okres współpracy mam zupełnie odmienne podejście od Neuro. Moim zdaniem AdTaily sprawdza się bardzo dobrze poza ostatnim spadkiem popularności tego serwisu, który zauważył już Paweł Wimmer, a więc człowiek zapewne bardziej kompetentny w tych sprawach ode mnie i Neurocide. Podobnie jak Paweł Wimmer jestem zwolennikiem płacenia za dobre treści (w granicach rozsądku ma się rozumieć oczywiście) i profesjonalizacji autorów.

Miałem w tym roku sporo propozycji reklamowych począwszy od arcyzabawnych: jak reklamowanie gier których nazwa nie przechodzi mi przez gardło, darmowych recenzenckich płytek na konsole, skończywszy na dziwnych ludziach, proponujących zainstalowanie mi Adsense - jak gdybym ja sam nie mógłbym  uruchomić reklam Google. Takich propozycji było sporo, a samymi reklamami zainteresowałem się w momencie gdy sprzedałem swoją pierwszą za tak marne pieniądze, że galerianki blogosfery przy mnie to luksusowe panie do towarzystwa, więc się nawet nie przyznam.

Wróćmy jednak do wpisu Neurocide. Traktuję i traktowałem AdTaily zupełnie na poważnie jako właściciel bloga, czyli reklamobiorca - zresztą gdyby było inaczej nie zamieszczałbym ich. Jako reklamodawca również bowiem AdTaily pozostawia mi furtkę w postaci kampanii własnych (właśnie zamierzam w ten sposób reklamować i Klanarchię i Wydawnictwo Gramel... bo mogę i chcę, choćby za gry które otrzymałem od Piotra i Michała).
Pisze Neuro, że zabija go cena "której pierwszą cyfrą jest coś innego niż zero", na co ja mu odpowiadam, że byłbym nie w porządku wobec moich czytelników, gdybym zajmował miejsce mojego bloga na reklamy za kwoty wymienione przez Neurocide. Pomimo że ich reklamy rzeczywiście są nieinwazyjne, mają najmniejszą powierzchnię reklamową i rzeczywiście mam nad nimi kontrolę. Zresztą ostatnio nawet wyłączyłem moderację -  Agora SA, Agora SA Marketing, Glossy Media, Deep Sense, ani inni nie zamieścili u mnie reklamy jakie proponowano mi via PRV, czyli np. informacje prasowe o żulach, więc nie mam czego się obawiać.
Już za to dziekuję. Mam równie realne podejście jak Neurocide. Fakt, gry fabularne to nisza, jednak sugerowany koszt wyświetlania u mnie oscylował kiedyś wokół 7 - 8 PLN. Ta kwota, którą proponuję dziś za wyświetlanie reklamy jest więc kilkukrotnie zaniżona. W przeciwieństwie do Neuro, aktualizowałem w tym roku blog nie kilka razy w miesiącu, a kilka razy dziennie.
Na dzień dzisiejszy nie zamieszczam reklamy firmy, którą ma Zuhar (za 0,36 PLN!) z różnych przyczyn. Kilkukrotnie miałem program partnerski tego sklepu z grami i muszę wyznać, że więcej zarobiłem na programach Drive Thru, czy RPG Now, niż zamieszczając ich reklamy.

Nie wiem jakie reklamy sprzedaje/ sprzedawał serwis, który nie usuwa treści ksenofobicznych: nie interesuje mnie to, zaglądam zazwyczaj do blogosfery i staram się jak najrzadziej. Choć w kontekście tego wpisu jestem ciekaw co to były za reklamy.

I na koniec. Jeśli przeliczałbym moje pisanie na na browara nie pisałbym wogóle. Stać mnie na zorganizowanie sobie gorzały czy kawy. Na razie zarobki z AdTaily, czy Blogvertising pozwalają mi na kupno tej ostatniej, niezbędnej do powstania np. tego wpisu i innych. Już ta sytuacja sama w sobie jest satysfakcjonująca.
Pomimo że moje reklamy za pośrednictwem AdTaily są wycenione nazbyt nisko i zaniżone o kilkaset procent.
Uświadomcie sobie, że treści które generujecie na swoich blogach, są treściami specjalistycznymi, treściami fachowców (pomijając oczywiście moje wypociny). 

Kalek treści jakie zamieszczają skądinąd świetni blogerzy: AK74, DailtyTech i Antyweb, Poradnik internauty w sieci jest cała masa. Ten kraj składa się wyłącznie samych specjalistów od spraw piłki nożnej, polityki, sportów walki, gier komputerowych, łowienia ryb itp. Oczywiście każdy obywatel tego kraju jest wszechstronny i zna się na każdej z tych dziedzin najlepiej, np. dysponujemy ok. 40 milionami specjalistów ds. finansów, budżetów etc...
O grach fabularnych nikt poza Wami nie pisze w tym kraju, nie ma nawet o nich portalu z prawdziwego zdarzenia !
Także umożliwiając zamieszczanie reklam "za kwoty której pierwszą cyfrą jest coś innego niż zero ... NIE ...wzięliście sobie ceny z sufitu."


I jeszcze szpilka. Swego czasu pisałem o tym, że zgniłozielony portal wykorzystuje Wasz kapitał społeczny, dziś okazuje się że kradnie i kapitał finansowy - nawet jeśli jest to właśnie piwo po emisji reklamy przez 10 dni. Nikt przecież nie może zamieścić sobie reklamy na swoim blogu czy to Blogvertising, czy AdTaily, czy jakiejkolwiek innej.
Podobna rzecz tyczy się ichniejszych punktów, które otrzymujecie np. za wieść.
Na zlecenia.przez.net znajdziecie niekiedy aukcje osób np. szukających newsmanów - w tym tych zajmujących się grami. Jeden news przekłada się zazwyczaj na 1 PLN. Jak to się ma do 1k3 punktów oferowanych przez ten portal?
Odpowiedzcie sobie sami.

Jedyne zastrzeżenie jakie mogę mieć do obu firm (AdTaily,lub Blogvertising) to zaniżone statystyki odświeżeń, czy unikalnych użytkowników - pisali o tym lepsi ode mnie.
To samo mogę powiedzieć o Blogvertising, choć ta kuluje ze względu kampanie CPA z których zapewne zrezygnuję. Jednak dotychczasowa współpraca z Panią Tatianą Goździewicz  z ww. firmy układa się całkiem w porządku.
Za co dziękuję obu firmom.

PS. Na sam koniec. Proszę Szanownych Czytelników. Mówimy o reklamach za 1.50/ dzień. Jest co roztrząsać? Chyba nie.

POLECAM TEN

BLOG:


Dziękuje systemom sprzedaży reklam oraz wszystkim reklamodawcom

Top 70 wpisów z blogu gry fabularne, które wstrząsnęły Tetrykami.
  1. Małpuj na zdrowie !  O domorosłych recenzentach publikujących w sieci.
  2. Tetryki #1.  Ojcowie Prowadzący wystartowali nie wiedząc jak się pisze "rzyg". Po czasie dorobili się swoich małp.
  3. Co sądzi branża o 2008 roku? Podsumowań ciąg dalszy.
  4. Restitutio in integrum Polterkum. Czyli jak rozpętałem I wojnę łże-fundomową.
  5. Festagi, czyli 8 dzień tygodnia.  Cykl informacyjny o WFRP.
  6. Awizo Avisa.  Bez obaw wrócę do niego już niedługo.
  7. Wywiad z twórcami Wolsunga cz.1, oraz cz.2 Firmament 2008: Lucek i Garnek.
  8. Podsumowanie roku 2008 na świecie od A do Z Kto najlepiej gra na wieśle, otóż ja gram całkiem nieźle.
  9. Znajdź szczegóły różniące 2 obrazki, czyli banning in poltergejm. Handouty: Kutasy do czapek.
  10. Trzewikowszczyzna właściwa. - Nie taki Trzewik straszny jak go malują.
  11. 9 lat Tawerny! Kończ Waść wstydu oszczędź. - B&B czyli Borgi i Bazyle się jeżą i jazgocą.
  12. Pokażę Wam sztuczkę... Czyli wspólny RSS dla blogerów, linki z RPG Bloggers i ... przekazanie pałeczki Wieży.
  13. Blogbox zdobyty! Jak się lansować to we Wprost, nie w jednym numerze Playboya.
  14. Suannoth. Pustynia Śmierci w Warhammerze?
  15. Czas Fantastyki 1/09. - komentowało się nie?
  16. Veni, Vidi, Vici - scenariusz do DP. - czyli jak się robi PDF i dokonuje korekty w 3 kwadranse.
  17. D nad D zniknął z sieci. Zróbmy skandala, będzie szum.
  18. Szef RPGO komentuje. 3 miesiące sesji i skupienia.
  19. Historia RPG: Labirynt śmierci. Nie mogę znaleźć schodów i lustra
  20. Index WFRP. Sporo pracy, niepotrzebnej nikomu
  21. TV Przetrwam RPG. Bezpłatna telewizja odjazdowa.
  22. Restitutio integrum Polterkum cz.2. 3 miesiące grozy Chiefa RPGO
  23. Ekonomia w WFRP. Cennik Capp'nZappa
  24. Gdzie te newsy. Nawet newsa nie ómim znaleźć.
  25. Gra społeczno-polityczna: Książe. Kto to pamięta?
  26. DP: Artyleria rakietowa. V1 nad Dzikimi Polami.
  27. Pedeefuj na zdrowie! Jak wyrzucić nielegale z komputerka
  28. Telefon bloggera Brixa i cz. 2. My name  is defendant Radzikowski...
  29. Michał Oracz o nowej edycji de Profundis. Wywiad z M.Oraczem
  30. Klosenson: Sparagelfest. Sprawa pewnego oszusta staroświatowego
  31. Wywiad z dr. Jerzym Szeją. Ludologia to jedyne czym żyję.
  32. 1 MAJA. To w PRL powstał pierwszy RPG Bazyliszki & Barbakany. 3000% normy.
  33. Scribble Maps, zastosowania w RPG. Google w służbie gier fabularnych.
  34. Ludzie luźni. Androny w RPG: awanuturnicy.
  35. Interaktywna muzyka na sesji. Zagraj mi piękny Cyganie...
  36. 21 lat gier fabularnych, a właściwie 23. Że co no jak no właśnie. 5-10-15. 
  37. Tako rzecze line editor. Polak na stanowisku.
  38. Wzorzec opisu miast w DP. Tekst dr. Mochockiego
  39. KB RPG#1:Przyszłość gier fabularnych. Szał baj najt barwny slajd
  40. Najdziwniejsze potwory w DnD. Poltergeist.
  41. DP: Piwo. Piwo Piwo Piwo musi być1!1111
  42. CP2020 is dead, czyli wsparcie korporacji. Jak wydajesz grę to miej i dodatek.
  43. Mapa Tileii, Estalii i Imperium. Ale wyłącznie na ścianę.
  44. Tako rzecze współtwórca nagrodzonej Originsem Mouse Guard. Wszyscy na piedestale!
  45. Walka w RPG cz.1: Taktyka a narracja, Technika, a narracja cz.2, Praktyka, a narracja cz.3. Pierwsz Vademecum: To ja go tnę za osiem.
  46. Wywiad z Maciejem Domagałą z Q-Workshop. TURLATS!TURLATS!
  47. Jak nie zostałem aktorem RPG. PEŚMu nie było, a my już się z niego śmialiśmy.
  48. Komentarze bez chamstwa. Działo się.
  49. Wywiad z Arturem Szendlerem cz.1 i cz.2. Znany hodowca gadów.
  50. RPG w Brazylii. Borejko w Ryjo de Żanuarjo
  51. Dzikie Pola: Pierwsza elekcja i cz. 2. Veto Panie Bracie!
  52. Elektroniczne adaptacje DnD cz.1cz.2, cz.3. Beholder na 220 V i DM podłączony do siły.
  53. Tamriel Rebuild od mojej strony. Dajcież ludzie żyć...
  54. Indeks angielskojęzycznych publikacji WFRP. W co się bawić, w co się bawić?
  55. Borejko w Wolsungu. Tony Halik. Tu byłem.
  56. Gry oparte o Monty Pythona. NI!NI!NI!
  57. Ratujmy polskich wydawców! Samoobrona młotowa.
  58. Granice i dokumenty. Kajne grencen.
  59. Karciane RPG. Niżnikiem go, niżnikiem za 8 w splot społeczny!
  60. Tydzień Małych Publikacji. Czyli wszystkich w Polsce
  61. Czemu nie jeżdżę na konwenty? Bo śpię w pokoju, nie na karimacie...
  62. Wielka smuta i oblężenia w RPG. Hawryłło krzyczy z murów!
  63. Almanach bestii:Zew Cthulhu - Wau'Yew K.O.
  64. Pokażę Wam sztuczkę. Portier: Zrób to sam.
  65. Jak komentować? Łubudubu łubudubu, niech żyje nam prezes RPGO
  66. Proszę oto komentarz. Advanced Aureusy & Bicie Pasem po głowie
  67. Bitwy w RPG. Uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
  68. Restauracja Partyjnego Gabinetu: Komuno wróć! Poloneza Caro kupi ten kto jest naprawdę głupi!
  69. Podsumowanie roku 2009 okiem twórców i fanów. Jeszcze w tamtym roku staliśmy na skraju przepaści. W tym roku zrobiliśmy wielki krok naprzód.
  70. 10 jokto-celebrytów. Pudelek na gryfabularne.blogspot.com

    I kolejny prezent świąteczny! Po artykule Fantasolo, ale nie solo  tym razem jest to gra od Jacka z Wrocławia.

    Niektóre z wpisów na moim blogu zdają się żyć wiecznie (heh). Tak jest np. z Historią gier fabularnych w Polsce do 1995, sprzed dwóch lat. W listopadzie tego roku Jacek obwieścił w komentarzach, że zajmie się renowacją gry planszowej Monstrum z Razem. Otrzymałem już od Niego instrukcje oraz karty. Przyznam, że ni w ząb nie pamiętam już tej gry - wyszła przecież 22 lata temu, w 35 numerze tygodnika Razem. 
    Po świętach odświeżona gra ma być gotowa, jednak chciałem poprosić Was o uwagi odnośnie kart i planszy do gry. Dzięki temu Jacek będzie mógł nanieść jeszcze jakieś poprawki.
    Naprawdę liczę na Waszą pomoc i z góry dziękuję za nią.
    Dziękuję również Jackowi, że miał ochotę zająć się tak żmudną pracą.
    Kliknij na obrazek, aby go powiększyć.

    Trzymałem ten artykuł Jacka Ciesielskiego na specjalną okazję. Ten pierwszy pt. Władca Podziemi (2) prezentował zupełnie nową rozrywkę w Polsce - gry fabularne. Z kolei "Fantasolo, ale nie solo" był bezsprzecznie najważniejszym artykułem w dekadzie przedMiMowej. Pojawił się w sierpniowym numerze magazynu Razem w 1988 roku i do dziś uchował się w moich pudłach, jak i inne tego samego Autora.
    Co więcej, dziś mogę szczycić się tym, że mam go w dwóch egzemplarzach. Dziś może zagościć i w Waszych domach, co prawda nie w oryginale, ale PDF, który możecie pobrać z tego miejsca.

    Niech Wam służy, zobaczycie też na jakich zasadach pogrywał Borejko w tamtych czasach, a może i je kiedyś wrzucę ?Wszak są w zeszytach...(heh). Na pewno sukcesywnie będę zamieszczał wszystkie ocalałe po dziś dzień publikacje.


    Co w tym artykule było takiego wyjątkowego? Otóż artykuł pozwalał "przerobić" grę Fantasolo (nazwa z Steve Jackson Games, określająca gry paragrafowe) na pełnoprawną grę fabularną. Jacek Ciesielski zrobił to na jednej kartce i za Jego sprawą powstały ówcześnie dziesiątki autorskich gier fabularnych.

    Wcześniej miałem w domu DnD, jednak dopiero dzięki tej publikacji, zaczęliśmy grać regularnie. A przede wszystkim łatwiej było zrozumieć na czym polega cała ta zabawa w RPG...
    Miłej lektury Czytelnicy.
    Na dziś przygotowałem jeszcze jeden prezent. Bądźcie czujni.

    Niestety nie będę życzył Wam dystansu jak w tamtym roku. W tym roku kto inny składał takie życzenia, więc nie będę kalkował kalki siebie sprzed roku. W tym roku życzę Wam czegoś zgoła zupełnie odmiennego: dokonywania słusznych wyborów. Nie tylko w grach fabularnych, a życiu codziennym.
    Skserować to mogę co najwyżej Ferdynanda Kiepskiego:




    Życzę Wam zdrowia, zdrowia i jeszcze raz pieniędzy !!! 






    Pierwszy prezent jest taki sam jak w tamtym roku - kalendarz dwunastościenny, zaczerpnięty z tej strony.
    Dodecahedron regularny jeszcze skleiłem. Ale dwunastościan rombowy już nie bardzo. Nie wspominając już o kat(i)uszach jakie kiedyś miałem z sklejeniem handoutów z Kamieni Zagłady. Poniżej karteczka do wydrukowania na sztywnym papierze i sklejenia. Nic trudnego, dla osoby, która przetrwała ten rok w e-fundomie.

    Drugi po pierwszej gwiazdce, a raczej planecie.


    Sporą niespodziankę z okazji swojego dziesięciolecia przygotował dla nas  Trzynasty Schron. Przeprowadzili oni wywiad z wywiad z Chrisem Avellone i Joshem Sawyerem. Przeczytać trzeba oczywiście koniecznie! Dowiedzieć się można z niego miedzy innymi o:




    • o pierwszym kontakcie obu panów z serią,
    •  opinia Josha Sawyera na temat FOnline,
    • wywód na temat systemów opancerzenia w grach RPG,
    • odpowiedź na pytanie: czy Chris Avellone także pracuje nad New Vegas?
    • Źródło: Trzynasty Schron


    RPGamer wieści iż rok 2010 będzie rokiem cRPG, zamieszczając listę kilkudziesięciu gier na różne platformy. Całość tego zestawienia znaleźć można tuAlpha protocoltaj, ja wyłowiłem cRPGi przeznaczone tylko na PC najpopularniejszą w RP (chyba ?) platformę. Oto one:

    Alpha protocol



    Arcania: A Gothic Tale



    Divinity II: Ego Draconis

    Edge of Twilight

    Fallout:New Vegas



    Final Fantasy XIV

    Mass Effect 2

    Puzzle Chronicles


    Star Trek Online


    Two Worlds II

    Venetica



    World of Warcraf: Cataclysm
    Źródło: RPGamer


    Kolejny "niepełnoprawny materiał". Tym razem wymienię wpływowe persony roku 2009 w e-fundomie gierczanym.
    Śledzę uważnie blogosferę, śledzę komentarze. Na pomysł wyłonienia jokto - celebrytów 2009 roku wpadłem kilka miesięcy temu, gdy poszufladkowałem blogerów wg. kategorii jakimi kieruje się RPG Bloggers (D&D, Retro, Fluff etc.).
    Nadarza się okazja, by osoby te wymienić.

    Jeśli pisze jokto - celebryci mam na myśli wpływowe osoby, które np. piszą jak grać i co myśleć o samym graniu. Kierowałem się  komentarzami, stażem,  aktualizacjami oraz opinią masońskiej kapituły bielsko-bialskiej.
    Wybór jest ściśle subiektywny i może być przekłamany, choć starałem się zrobić to rzetelnie.
    Każdy z nich to to bloger- firma, który ma ukształtowane poglądy. Kreuje i kształtuje opinie. Wzbudza kontrowersje. Ma swoją e-osobowość i swoje zdanie. Żaden z nich nie jest najlepszy, ani najgorszy. Ani pierwszy, ani ostatni.
    Jedno zdanie, które zamieściłem o każdym z Nich nie jest żadną opinią.
    To Wy musicie odwiedzić ich blogi i wyrobić ją sobie sami.
    Nie znajdziecie wśród nich odbitek innych blogerów.
    Zaręczam.


























    Producenci gier i dziennikarze nie próżnują końcem roku i zamieszczają top listy związane z branżą gier wideo. Najciekawsze jak zwykle znaleźć można na Gamasutrze i IndieGames
    A to mój top 10 najlepszych topów, którym naprawdę warto się przyjrzeć...
    Ostatni jedenasty link jest niemieckojęzyczny, jednak translator Google daje sobie z nim radę.




    Trzeba przyznać, że ankiety to śmieszna zabawa rodem z magazynów dla pań. Szczególnie te anonimowe ankiety, które funkcjonują w zamkniętym, hermetycznym gronie, wypaczane przez konkretne miejsca w sieci czy portale. Przykładem takiej ankiety może być ta ostatnia z łam Valkirii, w której okazało się że 11% graczy lubuje się w Dzikich Polach.

    Kucyka z rzędem temu, kto pokaże mi w Bielsku-Białej dzikopolnych graczy.

    Przypomina mi się również moja ankieta na NAJFUJ RPG!, czyli na najgorsze gry, wydarzenia, pisma itp. w polskiej historii RPG.  Ankieta wypaczona przez Megakonkurs i Kółko Domorosłych Translatorów. Ale zabawa była.
    Inne ankiety na tym blogu pokazały, że głosowało niespełna 200 osób, a więc dosyć reprezentatywna grupa, tak wiec pozwolę sobie rozpocząć kolejną zabawę pt.

    Najlepsza gra RPG polskiego 
    autora/ów wszech czasów! 

    Traktuję to jako zabawę, bowiem  samo "wszech czasów" brzmi śmiesznie - mamy dopiero dwie dekady historii gier fabularnych w Polsce, a wiele z nich miało swą premierę nie tak dawno temu.
    Pomysł też nie jest mój - do ankiety zainspirował mnie Miłosz swoim tekstem w Esensji pt. Gra dekady.
    O ile gra roku, pięciolatki, czy nawet dekady jest pomysłem nad wyrost, to chyba najważniejsza wydaje się być chwila namysłu każdego z nas nad tym polskim RPG.
    I tyle. A głos można oddać zgodnie z namysłem.

    Zastanawiał się w ogóle ktoś nad tym? Ja tak. Ale wymienię mój top później, coby nie indoktrynować. Tak będzie chyba uczciwiej.
    Co więcej sam zagłosowałem!
    Ankieta znajduje się na prawym pasku bocznym.
    Powiem szczerze nie chciało mi się grzebać w ogóle po wszystkich pismach i zakamarkach sieci i szukać wydanych gier. Z pomocą przyszedł mi Neurocide z ostatnim wpisem karnawałowym,  w którym wyliczył wszystkie ważniejsze gry. Dodałem do nich trzy PORTAL-owe pozycje: deProfundis, Droga ku Chwale i Frankenstein Faktoria. Jedna z nich została uznana na całym świecie, wiec musiała się tutaj znaleźć.
    Można postąpić zgodnie ze starym porzekadłem zielonych smerfów: "Nie chcesz! Nie głosuj !"
    Oto lista tych gier:

    • Aphalon
    • Arkona 
    • Crystalicum
    • deProfundis
    • Droga ku Chwale
    • Dzikie Pola
    • Frankenstein Faktoria
    • Klanarchia
    • Kryształy Czasu
    • Monastyr
    • Neuroshima
    • Oko Yrrhedesa
    • Poza Czasem
    • Ścieżka
    • Trójca
    • Wiedźmin
    • Wolsung 
    • Zły Cień

    Więc jaka jest najlepsza polska gra wszechczasów ?
    Pomożecie Towarzysze?
    Z góry dziękuję za głosy!

    MKRdezign

    {facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

    Formularz kontaktowy

    Nazwa

    E-mail *

    Wiadomość *

    Obsługiwane przez usługę Blogger.
    Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget