10 lat Planescape: Torment


Gra opiewana przez cRPGowców, tytułowana też kultową skończyła właśnie 10 lat. Jakoś nikt w kraju nie pokusił się choćby na wzmiankę o rocznicy tej gry, więc nadrabiam braki... po kilku dniach.

O grze napisano pewnie już tyle tekstów co samych znaków w dialogach tej gry, więc nie ma sensu jej nawet przedstawiać. Zresztą polskojęzyczna wiki dosyć wyczerpująco opisuje tą pozycję.

Za samą grę odpowiedzialny był jeden z najlepszych obecnie projektantów gier komputerowych - Chris Avellone. Wspominałem o nim w kwietniu tego roku przy okazji jego "odkrycia" na konferencji Framework, gdzie poinformował że... pen&paper można wykorzystać do testowania gier cRPG, tym samym znacznie obniżając koszta produkcji samej gry.

Dzisiaj dosyć ciekawe wypowiedzi pojawiły się na portalu Diehard GameFAN w  cyklu: "Sequel, Spin Off, Start Over or Stay Dead?".

Ja osobiście ten i inne tytuły pozostawiałabym martwe ew. tylko odświeżał, pozbawiał bugów i wydawał na nowo. Tak jak to zrobił u nas CD Projekt z tą grą w kwietniu tego roku.

Zresztą z sequelem, prequelem lub jakakolwiek inną kontynuacją byłby spory problem: Planescape:Torment wydało Interplay, silnik ma Bioware, prawa Atari, a  nad światem łapy trzyma oczywiście masoński WotC. By nie wspomnieć o tym czy udałoby się zebrać tylu utalentowanych ludzi do takiej produkcji...

Prześlij komentarz

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget