TECHNOPOLIS O ZŁYCH GRACH WG. JESPERA JUULA


W polskiej sieci trudno uświadczyć miejsce, o których piszę się w ciekawy sposób o grach w kontekście naukowym, czy ludologicznym.
Nie interesują mnie przeintelektualizowane dyskusje młodych studentów, chcących zabłyszczeć wiedzą wyniesioną z murów swoich uczelni - wystarczy że spojrzę na komentarze przyszłych psychologów, dziennikarzy i ich jungowsko-freudowskie podejście do zagadnień, które kończy się zasadnością plusików i minusików...
Nie interesują mnie też pozycje na wzór Wahadło Foucault'a przez, które by się przebić muszę przeczytać X innych książek źródłowych.

Dotychczas stawiałem na Altergranie, jednak jak sama Autorka louvette pisze:
Altergranie świeci ostatnio pustkami i muszę przyznać, że nie jestem z tego powodu zbyt szczęśliwa.
Ja tym bardziej.
Dlatego Technopolis - podstrona polityki, staje się powoli jedną z moich ulubionych witryn, choćby dlatego że pisze o grach, ludologii w sposób zrozumiały dla czytelnika. Coraz częściej pojawiają się na niej aktualizacje, a dziś Sonia Fizek opisała swoje spostrzeżenia odnośnie słów Jespera Julla na Digital Games Research Association (DiGRA).

Pozostało mi tylko pozazdrościć  autorce, że znalazła się referacie Jespera Juula (wspominałem o nim w tym wpisie), a Was odesłać do tego tekstu, na zachętę
wrzucając słowa odnośnie kiepskich komputerowych gier Indie:
Nie należy łamać ogólnie przyjętych metod poruszania postacią. China Miner to według Juula najprawdopodobniej jedyna gra platformowa, w której skakanie wymaga wciśnięcia zarówno strzałki, jak i przycisku strzelania, a nie jak w większości gier - tylko jednego klawisza.
Główny bohater nie powinien ginąć w ciągu pierwszych kilku sekund.
W dobrej grze powinny występować efekty dźwiękowe.
Poziom trudności w grze powinien wzrastać stopniowo (w China Miner niektóre wyższe poziomy są łatwiejsze od poziomu pierwszego).
Wyjątkowo trudne kombinacje należy wprowadzać w późniejszych poziomach.
Gracz powinien mieć szansę dotarcia do końca gry.

Prześlij komentarz

"Biały kot Czarny kot" polecam


kasiarz z Pułtuska

Psst! "Jespera Juula", chyba że to celowe.


Z pozdrowieniami
młody student :-)

Dzieki!
Błąd ten popełniam od czasu, kiedy pierwszy raz dowiedziałem się o nim. I zawszę piszę Rulla. Nie wiem czemu.
Tak jak to jest z "srak mi naptakał".

Robię to po prostu z premedytacją.

Przepraszam i dzięki za zwrócenie mi uwagi.

A co do "młodych studentów" to przecież wiesz że to nie słowa w Twoją stronę.

@Kasiarz: A pozdrawiam?

Wiem, wiem, ale zwykle kiedy widzę kogoś zainteresowanego naukowym podejściem do RPG – to już na starcie czuję z nim pewną wspólnotę i chęć wejścia w dialog. Inna sprawa, że czasami to poczucie i ta chęć szybko zaczynają pikować i pikować, i pikować...

A podejście jungowsko-freudowskie pojawiło się, AFAIR, raczej w samym artykule niż w komentarzach na jego temat.

No tak to bywa z tym pikowaniem.
A za błąd czeski jeszcze raz przepraszam.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget