Tydzień małych publikacji RPG 25.10.09 - 01.10.09


No i stało się. To nie ja postawiłem kogoś pod ścianą, a postawiono mnie. Wczoraj ponownie przypomniałem o inicjatywie RPG Blog II - Small Press Week, a dzisiaj Glinthor prowadzący blog Dawno temu w Polsce napisał kilka słów na temat gry, której autorem jest Andrzej Stój, znany jako Enc. Tym samym nie miałem wyboru - wraz  z Jego wpisem zaczyna się Tydzień małych publikacji.

Tydzień małych publikacji to inicjatywa, która ma na celu promowanie mało znanych gier i produktów związanych bezpośrednio z grami fabularnymi, czyli wszelakiej maści: autorek, heartbreakerów, gier print on demand, gier które pozostają w cieniu i mało kto je odnotowuje. Może to być Tamriel RPG, ale jak pokazał Glinthor papierowa edycja Drogi ku chwale, wydana przez Portal.
Podobnie jak w przypadku Karnawału blogowego RPG forma dowolna. Ograniczeniem jest termin, który zaczyna się dzisiaj, a kończy pierwszego listopada.
I jeszcze dwa warunki.
Proszę o zgłaszanie swoich wpisów w ramach tej inicjatywy na mój mail, bądź bezpośrednio w komentarzach pod tym wpisem.
Jeśli ktoś ma taką ochotę, może oznaczyć swój wpis logiem (tak, wiem że kiepskie).

Z góry dziękuję za Wasz poświęcony czas i wpisy.

Dotychczas w ramach Tygodnia małych publikacji swoje wpisy zamieścili:


1. Glinthor -Droga ku chwale
"Akcja 'Drogi' ma miejsce w niezwykłej, magicznej krainie, zwanej przez jej mieszkańców Państwem Środka, Zhongguo. Jest to potężne cesarstwo, założone kilkaset lat temu przez mitycznego władcę, rzekomo potomka bogów. Od tej pory Zhongguo stało się największą potęgą militarną, gospodarczą i ekonomiczną, jaka istnieje w tej części świata."

2. Aureus - Trzy utopie
Wpis ten nie dotyczy ani systemu, ani projektu, właściwie – dotyczy jedynie sfery marzeń i fantazji. Bo wierzcie mi lubi nie, ale to właśnie w małych systemach RPG – heartbreakerach, systemach autorskich, darmowych grach Indie i tym podobnych warstwach gier widzę nadzieję na promocję gier fabularnych. Nie wiem, czy Tydzień małych publikacji będzie można nazwać udanym, ale wierzę, że tego typu inicjatywy będą potrzebne.


3. Smartfox - Arish – Topór, buława, w tle zaś gałąź dębu…
To setting jak setting – z zamysłem pod rozbudowę, ale w zasadzie to wszystko robi się w trakcie gry. Bez żadnej mechaniki, mechanicznie gram w niego teraz na czystym SWEXie z zasadami alchemii z Fantasy Companion i psioniką. Ale to też nie jest setting, w którym grywałbym z kimś na codzień, toteż nie mam wszystkich niuansów mechanicznych dobrze przygotowanych.


 4. Borejko - Perihelion
Perihelion to mroczne i heroiczne science fiction, z świetnie wyeksponowanym światem.
Na tytułowej planecie Perihelion, roku A429-13 władzę sprawuje Cesarz Rex Helion. Po zakończonych wojnach bionecronów w Pałacach Neonu, Wielki Lord Mediator badając nowe skupiska energii kosmicznej, przywołuje Nienarodzonego Boga - potężną i okrutną moc, która tworzy olbrzymią stalową twierdzę na granicy dwóch światów. Bohaterowie oczywiście mają za zadanie powstrzymać Nienarodzonego.



5. Borejko - Nimsarn o swojej Ścieżce
W związku z tygodniem małych publikacji RPG poprosiłem Nimsarna, by powiedział kilka słów o druku print of demand, PDF-ach i samym procesie powstawania Ścieżki.
Ścieżka to jedna z pierwszych gier, które ukazały się w Polsce techniką druku na żądanie.


6. Nimsarn - Thonaar o Naznaczonych 
 Nimsarn dyskutuje z Thonaarem na temat jego gry - Naznaczeni.
Naznaczeni to jeden bodajże z dwóch systemów wykorzystujący uniwersalną mechanikę Q10, jednocześnie to gra która jak żadna inna przepełniona jest magią. Czy mógłbyś nam coś bliżej opowiedzieć o swym dziele o jego magii, świecie i problemami z ową mechaniką? Głupie pytanie, jasne że tak - inaczej byśmy tutaj nie rozmawiali.
No dobra to może na początek opowiedz nam jak narodził się pomysł na Naznaczonych, skąd czerpałeś inspiracje? Czy może pamiętasz od czego się zaczęło?


7. Gan -  Czarny ślimak, czerwony muchomor

Na 16 stronach zadrukowanych drobną czcionką (wielkość podręcznika odpowiada Frankenstein Faktorii) Michał Sołtysiak proponuje nam nieco zabawną i momentami podszytą czarnym humorem grę o krasnoludkach, zwanych również skrzatami. Tak - chodzi tu o te małe, bajkowe stworzenia, w czerwonych kubraczkach i czapeczkach. Choć w Czarnym Ślimaku kubraczki i czapeczki rzadko kiedy mają ciepłe barwy.

Prześlij komentarz

http://polter.pl/Aureus,blog.html?7566 - mój tekst.

OK. Dzięki. Bez ilustracji, bo używam ultraszybkiego proxy, które ciacha mi grafiki.

http://smartfox.wordpress.com/2009/10/25/arish-topor-bulawa-w-tle-zas-galaz-debu/ Mój wpis

Nie chcę być dłużny a co,
http://sciezkanimsarnaa.blogspot.com/2009/10/tmp1-naznaczeni-thronaarem.html

Mam nadzieję że zdążyłem :D

Jak zwykle w ostatnim momencie ale i ja dorzucę się do tej zacnej inicjatywy!

Voila!

http://bala-gan.blogspot.com/2009/11/tmp-1-czarny-slimak-czerwony-muchomor.html

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget