Savage Worlds: Tako rzecze line editor

Poprosiłem Piotra Korysia, by odpowiedział mi na kilka pytań w związku z Jego nowym stanowiskiem w PEG. Moim zdaniem to duże wydarzenie w półświatku erpegowym, mamy polaka na firmamencie RPG, choć ten się do tego nie przyznaje (heh). PEG jest naprawdę dużą liczącą się firmą, choć nie wszyscy sobie zdają z tego sprawę. Przepraszam jeśli są jakieś literówki, zrobiłem to wszystko na szybko, a trochę zagoniony jestem. Przeczytajcie proszę co odpowiedział mi Piotrek.

Wytłumacz Piotrek co to za stanowisko Line Editor? W Polsce nie mamy takiej firmy, która dawałaby zatrudnienie na takich stanowiskach...

Line editor to taka upierdliwa osoba, która czepia się autorów. To tak w dużym skrócie. Moja praca polega na tym, żeby wszystkie wydawane przez PEG rzeczy były zgodne z naszym szablonem, naszymi zasadami i naszymi rpgami. Poza tym, sprawdzam też przysyłane do PEG dodatki i oceniam, czy będą na tyle dobre, żeby je wydać, albo chociaż puścić je jako darmowe pdfy. Sprawdzam też szeroko pojęte statystyki i nowe zasady. Te ostatnie głównie przez to, że mam pałergamerskie podejście i łatwo mi zauważyć, czy dzięki zasadom nie da się stworzyć czegoś niezbilansowanego. Albo wręcz przeciwnie - czy przypadkiem nowe zasady nie są już napisane, a autor po prostu tworzy nowe byty, zupełnie
niepotrzebne.

Rozumiem że to po części "zdalna praca", jak ona dotychczas wyglądała, a jak będzie teraz? Co się zmieni?
Niewiele się naprawdę zmieni. Stanowisko (tylko że nie oficjalnie) mam już od roku. Od mniej więcej roku mam tez więcej pracy. Więc teraz, po ogłoszeniu, nic dla mnie się nie zmieni, może oprócz zapowiadanych grupies, które maja odwiedzać celebrytki z PEG. Obawiamy się jednak z chłopakami, że te grupies to będzie banda nerdów w okularach... A praca nie jest po części zdalna - z obecnej ekipy PEG znam osobiście tylko jedna osobę, ale liczę na spotkanie z cała paczką
- może w przyszłym roku.

W wywiadzie, który z Tobą przeprowadziłem, żartobliwie pytałem Ciebie o Polaków pracujących przy dużych grach RPG. Jesteś już na tym firmamencie? Siedzisz na szczycie wielkiej góry jak pisał Mark Rein Hagen (WW)?
Nie jestem. Głównie dlatego, że takie osoby jak ja są mało znane, mimo że od nich dużo zależy. To dość niewdzięczna robota - bo jak dodatek się podoba, to gratulacje dostaje autor. A jak się nie podoba - to joby dostaje edytor. No ale ktoś to musi zrobić, a ja to po prostu lubie.

Najciekawsza moim zdaniem nową pozycja od Was to MARS, powiedz coś więcej- w Polsce pojawiło się tylko parę newsów o nim.
Sprostuje - MARS jest settingiem wykorzystującym Savage Worlds, ale nie jest nasz. Wydała go firma Adamant Entertainment. Ale faktycznie, to bardzo ciekawy rpg. W skrócie - to pulpowe przedstawienie Marsa, z pięknymi półnagimi księżniczkami, zlymi potworami i intrygami. Świat jest inspirowany książkami Edgara Rice Burroughsa, a autorzy określają ten rpg jako Sword-and-Planet, czyli nawiązanie do Sword and Sorcery. I taki naprawdę jest ten świat, to tak jakby REH pisał o Marsie.

A Twoim zdaniem co jest najlepszym towarem od PEG? (poza SW i DL)
Zdecydowanie Solomon Kane. Na drugim miejscu jest wydany przez nas, ale należący do TAG, Sundered Skies. Ale Kane to mój faworyt. To niesamowity wiek 17 (początek tegoż wieku), dobrze oddający klimat książek Howarda.

Zrobisz nam w końcu tą polską wersję SW, czy nie?
Bardzo chętnie, niestety, jest wiele problemów z wydawaniem rpga, więc na razie nie jest to duży priorytet.

Czym nas zaskoczy PEG w najbliżym czasie?

Hm, jest pare niespodzianek szykowanych, niestety Shane nie potrafi dochowywać tajemnicy i pewnie niedługo je gdzieś zdradzi. Ze swojej strony uważam, ze Polaków może zaskoczyć Weird War 2. Głównie przez to, że autorzy przeczytali parę wysłanych przeze mnie książek, no i odbiło się to (in plus) na wizerunku Polski i Polaków w tymże rpgu. Co prawda, jest szarża kawalerii na czołgi, ale po pierwsze, przedstawiona jest jako chęć śmierci w boju a nie bycia rozstrzelanym albo utopienia się w rzece, a po drugie... Nie wiem, czy mogę
zdradzać, ale powiem tyle, ze dźwięki trąbki, grającej atak, dały nowe
życie nie tylko zmęczonym ułanom :)

Dzięki Piotrek za odpowiedzi.

Nie ma za co, to ja dziękuje za wywiad - pokazujesz, ze mamy nie tylko polskie piekiełko :)
Tagi:

Prześlij komentarz

@ Borejko - szacun

@ Pan Piotr - dzięki za wywiad & insight

Jaki Pan :) Piotrek, po prostu. No i wielkie Dzieki za wywiad, Adrian!

"Świat jest inspirowany książkami Edgara Rice Burroughsa, a autorzy określajaten rpg jako Sword-and-Planet, czyli nawiązanie do Sword and Sorcery.I taki naprawdę jest ten świat, to tak jakby REH pisał o Marsie."Oł je, old pulp is back nie tylko w retrogamingu. :D

Tak z technikaliów.
Wywiad był live, czy via email?

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget