października 2008
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Zgodnie z zapowiedzią od dziś można głosować w ankiecie na największy syf unoszący się nad polskimi zabawami narracyjnymi.
Sugerowałem się Waszymi komciami, jednak pewno coś i tak ubiegło, o czymś zapomniałem, ktoś czegoś nie przypomniał, bądź nie zwróciłem na coś uwagi.
Pozostawiłem wolną furtkę i zawsze można dopisać swój ulubiony obciach erpegowy polski. Tak więc do urn.

JUŻ DZIŚ ODDAJ ZA KOTARĄ
GŁOS ZA SIEBIE I SWOJĄ STARĄ

!!!


Wypełnij! Nie trzeba się o nic obawiać, nie pytam ile zarabiacie i czy Tato skończył zawodówkę.
I nie muszę chyba prosić żebyście wieść przekazali dalej.
Ja zaś wracam do zaległości bo szykują się dwa kolejne konkursy, w tym ten najważniejszy to PALMA POLTERA 2008 (jubileuszowa bo druga)- trzeba przejrzeć całego poltera z tego roku, wszystkie flamy & famy i takie tam.
Gwoli przypomnienia w tamtym roku pierwsze miejsce zdobyła znana i ceniona wszem i wobec persona forsująca Komentarze Poprawne Polterowo.

Kto wie? Może nawet sam Borejko "Problem Sceny" wręczy na jakimś Bielitzkonie nagrody Przeobciachów Gier Fabularnych i Palmę Poltera 2008.

Niniejszym obwieszczam że fandom (ten inteligientniejszy, bo dyskutujący w postaci Maestra Cherokee) dostrzegł ponownie moją skromną personę, obwieszczając na znanym i cenionym forum Poltera wszem i wobec:


Od tego momentu blada twarz Borejko przyjmuje przydomek " Problem Sceny" Howgh! Komme Hier! Old Shaterhand! Administrator Spielle beisammen mit uns Czekam na tytuły Pali_ Kota Fandomu, Mańka ZZaBuga, czy Andreasa Lepperoida
Ale jak wiadomo na pieszczotę to trzeba sobie zasłużyć.

Dodatkowo jako bonus dorzucam z okazji nadchodzących świąt garść życzeń i niewyszukany (w googlu) żart rysunkowy, który niekoniecznie może śmieszyć, a wręcz peszyć.




I NIE ZAPOMNIJCIE O JAKŻE SZCZYTNEJ AKCJI POLSKIEGO nWoDu !!!
Jutro o 19:00 na znak solidarności z WoD(zem) wszyscy gasimy światło!

Czasem, aż oczy bolą patrzeć jak się przemęcza, dla naszego klubu, prezes Ochódzki Ryszard, naszego klubu "Tęcza". Ciągle pracuje! Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają mu szpilki. To nie ludzie – to wilki! To mówiłem ja – Jarząbek, trener drugiej klasy. Niech żyje nam prezes sto lat!
film pt. "Miś"
Tak jak zajechano linie wydawniczą WFRP na zachodzie, czas nadszedł na naszym poletku zarżnąć gry spod znaku Świata Mroku. WFRP zarżnęła jedna firma, w Polsce by zarżnąć cały przekład wystarczyła jedna osoba.
Uczyniono to w odmienny, acz niezwykle efektowny sposób, całość zresztą nadaje się raczej do opisania w tonie łobószkiem miecza, niźli normalnej notki blogowej. Absurdy polskiego nWoD-u, Zespołu Tłumaczy itd. to chyba kwintesencja całego środowiska skupionego wokół polskich gier fabularnych.
Zaczęło się normalnie, ni z pietruchy, ni gruchy koleś, który komenderował w Polterze działem Mroooku, zaczął cóś tam tłumaczyć do owego nWoD, ba! nawet przetłumaczył coś tam, co części fanów Mroku się nie spodobało, innej nie bardzo, jeszcze innym przypadło do gust. ISA wydała potem to w świetnej cenie (49PLN). Swoistym kuriozum była stopka w której miast szumnego Zespołu Tłumaczy występował jako tłumacz i korekta sam Maestro- który wychwytuje swoje błędy, sztuczka godna podziwu... Czyli typowy polski RPG: plusy ujemne przysłoniły plusy dodatnie i vice versa.
Tak więc ów Tłumacz a raczej Zespół Tłumacz-y, tłumaczył coś tam dalej i co rusz zapowiadał że tłumaczy już coś kolejnego, a to co było dotychczas tłumaczone już
niebawem się ukaże (czyli znowu Polska i Teraz Kórwa My!), potem otworzył Oficjalny Serwis nWoD o nazwie Oneiros (z naciskiem na O jak Oficjalny). Potem atakował wszystkie serwisy, które chciały sobie opublikować np. jakiegoś NPC że to niezgodne z prawem, zasłaniał się prawami autorskimi, prawami do praw, prawami do przekładu oraz prawem i lewem, niekiedy nawet wspakiem, albo lewakiem. Opisy na gg owego tłumacza sprawiały że nawet najwięksi twardziele nie panowali nad swoim moczem. Jednym słowem pijar (mroooczny) miał dobry.
W końcu jakoś tam wywalono Bobra (jak mawiali na Tłumacza jego koledzy- współredaktorzy) z Poltera na jakiś tam czas, tj. dostał bana na Polterze, co ów kwitował tylko:
Tak czy inaczej, mam świetną zabawę, a Polter tylko traci. Tak dalej panowie! xD
Nie mam zamiaru tutaj spisywać biografii legend polskiego fundomu, zaczynając od KK, bo trzeba by spisać cały "Poczet Czubów Fandomowych" .
Nie należy zapominać że Człowiek z Ego tak wielkim, iści musiał podróżować specjalnie przystosowaną furmanką do jego przewozu nadal pracował. Zatrudniał Zespoły Tłumaczy, zwalniał je, tworzył serwis od podstaw, NPC-e wymyślał na jutro, a potwory na wieczór, hiperbolizował, zaprzestawał spekulacjom, jako pierwszy segregował prace translatorskie na :gdybactwo, terminy, zapowiedzi, zmieniał firmy hostingowe, firmy hostingowe zmieniały serwis, ulegał kosmetycznym zmianom poprzez naciski ze strony White Wolf-a i jego Dark Pack-a, wstrzymywał się od reakcji żądań White Wolfa, niekiedy z urojonych światów wracał do rzeczywistości i aktywności, by przeprosić za brak aktywności, a przede wszystkim koordynował prace Zespołu Tłumaczy, które to szły w tempie porównywalnym do budowy polskich autostrad, czyli niecała jedna kartka A4 / 24 h (sic!). Tłumaczenie tylko dlatego szło tak wolno, ponieważ nie otrzymał PDFa z Wampira: Requiem 2nd printing, który to zawierał "dodatkowe zmiany, nieuwzgl?dnione w ?adnej oficjalnej erracie, ani wypowiedzi developera. ."
W wolnych chwilach ganił WO za to że nie informuje o śmierci niektórych person, bądź unosił się seksualnymi upodobaniami par RPG-owych.

Swoją drogą polityka wydawnictwa ISA, nie należy do najlepszych, zatrudnili tłumaczy- fanów za śmieszne stawki, ci z kolei marudzili na te śmieszne stawki (jednocześnie w umowach wyrażając na nie zgodę). I koło się zamyka. Pozostaje narzekać jednym na drugich, a fanom nWoDu zadawać sakramentalne pytanie:
"Kiedy?"
Tutaj jest temat, który w całości poświęcony jest właśnie temu pytaniu zadawanemu od niecałego roku...
Opieszałość ISA w wydaniu dodruku świetnie sprzedającego się podręcznika do nWoD też jest niezrozumiała.
Ot! Trafiła kosa na kamień...

Oczywiście wraz z upadkiem tłumaczenia całego polskojęzycznego nWoDu (bo nie ma co się czarować, trzeba rzeczy nazywać po imieniu...) na forach rozgorzały dyskusje (np. tu), co to będzie jak White Wolf się wypnie na Polaków i wydawnictwo ISA i co to będzie jak Zespół Tłumaczy pod przewodnictwem Pana Kierownika Bacha Translacji nie będzie kontynuował swych prac.

Miejmy nadzieję że ISA teraz zatrudni regularnych tłumaczy - specjalistów, którzy ew. będą posiłkować serwisami fanowskimi (podobnie jak miało to miejsce np. z cRPG - Oblivion-em, gdzie tłumacze robili swoje, a wątpliwości konsultowali z polskim wortalem
zajmującym się grami z serii The Elder Scrolls)

Osobiście sugerowałem wprowadzenie kuratora do ISA, Zespołu Tłumaczy i samego White Wolf-a, zaś do Marka Reina Hagena (autora Wampira : Maskarady powołałbym specjalną komisję ds. wyjaśnienia tak zwanej afery translacyjnej z Ministrem Ziobrem na czele.
Ten Pan już nigdy niczego nie przetłumaczy!
Jednym zdaniem: nie szkoda pracy translatorów, szkoda prawdziwych fanów Świata Mroku.

PS. I jeszcze jedno czyjeś trafne spostrzeżenie na forum Poltera- prędzej hipotetyczny polski fan nWoDu nauczy się angielskiego, niźli doczeka polskojęzycznej wersji.

PS.2 Jak bedzieta na P.O.G.R.O.M.ie nie zapomnijta wpisać się do honorowej listy obciachów RPG-owych w Polsce (klik po prawej u góry w foto). Ja zaś wracam do swoich potworów drzemiących nie w nas samych, a w SPORE.

Ilustracje pochodzą z 4 MiMa 98 roku z artykułu JeRzego "Świat po Zmroku" (swoisty crossover Toona i V:tM).
Nie wypada nie znać i grać.

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget