marca 2008
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Fighting Fantasy Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER

Jakiś czas temu rozpisywałem się jak to pięknie mogą wyglądać gry fabularne, które będą wykorzystywały rzeczywistość rozszerzoną. Antycypowałem, bo skośnoocy z Kraju Kwitnącej Wiśni właśnie miesiąc temu wypuścili już taką gierkę- Cyber Figure Alice. Raczej tamagotchi niż gierkę, ale to już krok naprzód do przesuwania swoich warhammerowych armii palcem po mapie.
Trzeba przyznać że znęcanie się nad wirtualną dziewczyną może być nie lada gratką, zwłaszcza że nie potrzeba do niej całego drogiego ustrojstwa do Augmented Reality, a kilku gadżetów: kostki, czy wskaźnika, które można zamówić za 119$.




W międzyczasie pojawiło się też sporo nowych informacji i filmików wykorzystujących tą technologię, warto więc trochę się poślizgać po linkach.




OSTATNIE DWA TYGODNIE DO ZAKOŃCZENIA MEGANKIETY NA NAJ!FUJ! POLSKICH RPG!

Trochę czasu upłynęło od czasu, kiedy przeprowadzałem wywiady- z jednej strony umówmy się na polskim poletku nie ma z kim rozmawiać, z drugiej o Piotrku po prostu zapomniałem. Miałem z nim podysputować zaraz po tym jak dostał Origina (co uczyniłem w przypadku Drozdala z nagrodą za Burning Empires), ale zwyczajnie zapomniałem. W końcu udało mi się nadrobić zaległości...



Witaj Piotrze! Fajnie że zgodziłeś się odpowiedzieć na moje pytania. Powiedz coś o sobie – na polskich forach rzadko się udzielasz, a jesteś przecież współtwórcą Deadlands: Reloaded, nagrodzonej na zeszłorocznym Origin Awards! Jaka jest Twoja rola w Pinnacle Entertainment Group? Nad czym pracujesz i jak wygląda Twoja praca? Na których podręcznikach i dodatkach widnieje Twoje nazwisko?
Witaj Adrian. Coś o mnie. Hm, ok - trzydziestolatek, z wykształcenia ekonomista, z powołania erpegowiec. No i w sumie, z zawodu też erpegowiec - wcześniej jako "wolny strzelec", obecnie jako pracownik Pinnacle Entertainment Group. Co do mojej roli w PEG - jestem edytorem/redaktorem linii Savage Worlds. Oznacza to, że wykonuję czarną robotę (jak to kiedyś Shane określił, jestem jednym z unsung heroes) - jestem odpowiedzialny za redakcję podręczników, sprawdzanie zgodności z linią wydawniczą (czyli na przykład czy nowe zasady nie są zbyt przegięte, jak to się potocznie mówi), sprawdzanie rpgów i dodatków wydawanych przez licencjobiorców, poprawianie literówek, sprawdzanie statystyk NPC- ów i potworów no i sprawdzanie, czy jakiś dodatek jest na pewno do rpga, do którego ma być, a nie tylko luźno z nim związany - np. światem. Jestem także autorem wielu różnych rzeczy - przeważnie mechaniki, ale nie tylko - czasem i w czysto "settingowych" sprawach maczałem palce. Co do podręczników - dużo ich. Łatwiej mi po prostu wymienić te, z których jestem najbardziej dumny - jako autor Savage Worlds Explorers Edition i dodatku do Weird War 2 - Warsaw: Gods of Destruction (mój pierwszy samodzielny dodatek, traktujący o Powstaniu Warszawskim - część graczy w WW dowiedziała się z niego, że było takie powstanie...) - oraz jako współautor Deadlands Reloaded i The Savage Worlds of Solomon Kane. Poza tym, praktycznie każdy dodatek PEG (i nie tylko, ostatnio pracowałem przy edycji dodatku z Green Ronin) z okresu mniej więcej 2 lat nosi moje nazwisko w stopce - przeważnie jako redaktora. Co do tego, nad czym pracuję - jeżeli mogę, wolę nie odpowiadać na to pytanie - umowa mi nie za bardzo pozwala.
Czyli od freelancera do bohatera (heh), a jak znalazłeś się w PEG?
Dużo uporu i ciężkiej pracy. Wysłałem 2 przygody, które gdzieś sobie jeszcze leżą i czekają na lepsze czas. Później napisałem wspomniany wcześniej Weird War. W tym czasie Simon Lucas zaproponował mi pomoc przy sprawdzaniu innych rzeczy. Wtedy też zaczął powstawać Deadlands Reloaded i zgłosiłem się do playtestów – a, że wcześniej coś playtestowałem dla PEG, no i Shane wiedział, że świat Deadlands znam bardzo dobrze, to załapałem się na playtesty, później z tego wyszło, że coś tam naskrobałem do DL:R. W międzyczasie zrobiłem edycje dwóch dodatków z serii Dime Novels dla Legion Publishing, pokazałem, że idzie mi to dobrze, więc poszły następne propozycje (jeszcze jako freelancera). No i przy pracy nad SWEX zostałem już pracownikiem PEG. Tylko Simon od roku zmienia stronę, żeby dodać nasze adresy mailowe :)
Mamy więc polskiego pochodzenia autorów : Ciebie, Kubasika, Drozdala i ...no właśnie kto jeszcze jest na światowym firmamencie RPG ?
Wydawnictwo Portal dobrze sobie radzi – mówi się przecież o Neuroshimie angielskojęzycznej. Poza tym, The Forge z ich grafikami i dodatkami do d20, E$ z postapokaliptycznym erpegiem opartym na Fallout (kiedyś Fallout d20, ale z powodów licencji inaczej się teraz nazywa). No i „polskie” wydawnictwo Palladium (hehe). W PEG pracuje dla nas wielu polskich grafików. Poza tym, nie uważam się za osobę z firmamentu.
Eh, przecież żartuję z tym firmamentem. Grasz już sporo czasu w gry fabularne- ile to już lat?
W sumie, to w maju minie 16 lat. Heh.
Czyli zapoznałeś się z grami fabularnymi jeszcze przed Magią i Mieczem?
Rodzice zaszczepili mi miłość do fantastyki i pierwszy kontakt miałem z Fenixem, ale to przeszło bez echa, później znajomy przywiózł z zagranicy AD&D, a jeszcze później znaleźliśmy KC i pierwsze wydanie WFRP, zrobione w Lublinie przez Cytadelę. Ostatnio odkryłem je w szafie.
Sprzedasz mi tego fanowskiego WFRP? Albo zamienisz się ze mną na 2ed?
Mówisz serio? Możemy negocjować, hehe.
Grasz wiec szmat czasu, kiedyś, gdzieś w internetowych dyskusjach doszliśmy do porozumienia, że 3 krokami w ponad 30 letniej historii gier fabularnych, było:

  • Wyjście z podziemi (za czasów D&D)
  • "Rewolucja" narracyjna firmy White Wolf (czyli wskazanie nowych technik narracyjnych)
  • Przeniesienie ciężaru tworzenia opowieści z bark MG na graczy (np. gry Indie). Zgodzisz się z tym? Czy są jeszcze jakieś inne istotne rzeczy, które umknęły?
Jasne, wydanie Savage Worlds :) Choć to podchodzi troszkę pod c. A na serio - nic, w pełni zgadzam się z taką wizją historii naszego hobby.
Deadlands jest nam bliżej znany dzięki wydawnictwu MAG, natomiast co takiego jest w mechanice Savage Worlds, tzn. jakie wprowadza innowacyjne techniki pozwalające graczom mieć większy wpływ nad współtworzoną opowieścią?
  1. Sztony, znane z DLR, pozwalające wpływać na wyniki testów.
  2. System „kierowania” eNPCami – wszyscy, którzy są pod graczy (dobrzy? Nie wiem, jak to powiedzieć lepiej), są kierowani przez graczy, nie GM.
  3. Karty przygód (co prawda to dodatek) – znane np. z TORG-a karty, wpływające na fabułę.
  4. Nie do końca to rzecz graczy, ale settingi mają generatory przygód. Owszem, zostaje to w gestii MG, ale sam wynik jest losowy.
  5. Konstrukcja kampanii i przygód – o wiele więcej leży w strefie wpływów graczy.
Generatory przygód? Czy nie sądzisz że historia kołem się toczy- przecież jeszcze kilka lat temu były one wyszydzane?
To fakt. Ale jak wszędzie, to i tam zaszła ewolucja i nie są to już takie generatory, jak dawniej. To bardziej narzędzie, niż wykładnia. Pozwala na całkiem ciekawe sytuacje. Powiem tak, w Rippers z wylosowanego tak właśnie spotkania wyszła całkiem długa kampania, bo nikt nie spodziewał się Hiszpańskiej Inkwizycji w środku Anglii.
Nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji. Zatem trudne pytanie- mógłbyś wymienić najlepsze elementy mechaniki Savage Worlds?
Podział na statystów i Dzikie Karty. W skrócie – statyści to tło, Dzikie Karty to gracze i ważni NPCe. Dzikie Karty mogą więcej niż statyści – są po prostu lepsi.
Parę lat temu przeprowadziłeś wywiad z Shanem Lacy Hensleyem, założycielem Pinnacle Entertainment Group. Spora cześć Twojej rozmowy dotyczyła nurtującego wtedy tematu d20 i OGL. Jak dzisiaj z perspektywy czasu patrzysz na dominującą rolę D&D na rynku gier fabularnych?
D20 ma się dobrze. Nie jest to już co prawda taka sytuacja jak dawniej, że samo naklejenie znaczka d20 oznaczało zyski, ale jest bardzo silną konkurencją na rynku. Na szczęście, PEG też ma swoje miejsce. A jak się przeczyta, że developerzy 4 edycji grają w Savage Worlds (a WotC dąży do tego, żeby ich gry były Fast and Furious a także dawały Fun), to ciepło się robi na sercu.
Odświeżyłem kilka dyskusji w których brałeś udział i twierdzisz że traktowanie gier stricte zawodowo, nie przynosi nic dobrego, a wręcz przeciwnie pozwala się wypalić. Jednocześnie stwierdziłeś że Tobie pieniędzy zarobionych na grach, starcza na hobby. Kto w takim razie zarabia na RPG (i ile?- heh)?
Firmy. Ale nie tylko, wiem, że autorzy też się z tego utrzymują, ale niewielu znam takich, którzy potrafią pisać 2 dodatki w miesiącu i na prawdę mieć przyjemność z tworzenia. Wiem, że ja bym nie miał. Tak samo nie miałbym przyjemności pewnie, jakbym musiał zacząć "zarabiać" - sprawdzać zyski i wydatki, kontrolować koszty i ogólnie zarządzać - i wiem, że paru znajomych uważa tak samo jak ja. No i nie mają też czasu na granie. Nie, zdecydowanie nie jest to dla mnie. A zdecydowana większość ludzi z branży, których znam, zajmuje się tym tylko jako dodatek do normalnej pracy.
Coś mi się nie chce wierzyć- pracujesz w sumie na dwa etaty, więc kiedy grasz?
W niedzielę. Hehe. Fakt, czasu jest mało, ale staram się znaleźć czas na hobby. No i drugi etat to własna firma, więc też zawsze jest łatwiej.
Jesteś ekonomistą z wykształcenia, wytłumacz mi dlaczego dotychczas nie ukazała się gra fabularna stworzona przez Polaków, wydana „po kosztach", przecież koszt druku, podatków to koszt rzędu kilku- kilkunastu tysięcy PLN. Podręcznik mógłby kosztować maksymalnie kilkadziesiąt złotych, a po tej cenie ciężko kupić znacznie mniejszy objętościowo dodatek.
Chodzi Ci o coś takiego, jak wydanie np Savage Worlds Explorers Edition? Mówiąc szczerze - nie wiem. Nie starałem się nigdy analizować polskiego rynku. Nie znam też kosztów wydania gry w Polsce. A jeśli mogę - to proszę o inny zestaw pytań (hehehe). Mam tylko nadzieje, że nadchodzące polskie rpgi się sprzedadzą i dadzą jakiś zysk wydawcom.
Deadlands i każdy setting Savage Worlds ma oficjalną linię fabularną, Shane Lacy Hensley nawet w wywiadzie podkreślał że nikomu jej „nie wciska na siłę". Jaki jest więc cel wpychania do gier fabularnych storylinni? Po co storylinie w grach RPG (oczywiście poza ubarwianiem świata przedstawionego)?
Od razu zastrzegam, będę mówił o storylinii (Plot Points) w wersji Savage Worlds. Poza tym, co już wymieniłeś - to czas, który się poświęca na przygotowanie gier/sesji. Otóż te gry są "przeznaczone" dla ludzi w wieku 30+ lat, dla osób, które chcą sobie zagrać co jakiś czas, ale nie mają czasu na przygotowywanie kampanii. A Plot Points (można to określić jako przygody kluczowe) to kampania, która nie dość, że pozwala dobrze poznać świat danej gry, to pozwala zaobserwować właśnie storylinię. Okazało się, że po wydaniu Deadlands Reloaded, wielu fanów marudziło, że nie dostali właśnie storylinii w postaci PP. Staramy się też zrobić to tak, żeby można było grać obok tej storylinii i dajemy do tego różne narzędzia.
A na marginesie – storylinia, storylinii nierówna. Czym innym jest storylinia 7th Sea, a czym innym Rippers. A nawet czym innym jest stara storylinia Deadlands (Classic) a nowa, w Reloaded.
Powiedz jak właściwie wygląda betatest gry fabularnej? Czasami odnoszę wrażenie że pierwsza edycja niektórych gier to właśnie „betatest"...
Co prawda, to prawda. Znam parę takich gier, które zdecydowanie tak wyglądają. A sam betatest- w sumie, to rozłożenie gry na czynniki pierwsze. Trzeba wyłapać, czy wszystko gra. Czy zalety/wady nie są za potężne albo niegrywalne, to samo tyczy się potworów, przygód, enpców, miejsc i zasad ogólnie. Trzeba też znaleźć miejsca, które mogą sprawiać problemy ze zrozumieniem (np. zasad). Trzeba też wyłapywać sytuacje, które mogą spowodować naginanie (falandyzację) systemu. No i trzeba sprawdzić, czy po prostu system jest grywalny. W całości, czyli po sprawdzeniu, czy grywalne są np. zasady, trzeba też to skonfrontować z przygodami, miejscami itp. Kupa roboty, hehe.
Ile czasu zajmuje taki betatest, w takiej firmie jak PEG?
Czasu jest zawsze za mało (śmiech). A na serio – jakieś 4-5 miesięcy na granie, które ma polegać na sprawdzaniu, czy wszystko działa.
Która z polskich gier fabularnych jest Tobie najbliższa, która podoba się Tobie najbardziej o ile jest taka ?
Będzie zabawnie - Kryształy Czasu. Nic nie pamiętam już z zasad (oprócz losowania postaci i nekromanty nekrofila, którego raz wylosowałem) i świat mi się zaciera, ale jest to w sumie jedna z pierwszych gier, które grałem. Ostatnio przy przeprowadzaniu się znalazłem segregator z wydrukami z Amigi z Kryształami Czasu - niesamowite wrażenie, jak zacząłem to czytać, powrót do dawnych czasów. Łezka się w oku zakręciła. Poza tym - trudno powiedzieć. Podoba mi się też ShadEncowy "Nemezis" i Neuroshima, ale niestety, ta ostatnia dużo traci w konfrontacji z innymi systemami postapocaliptic jakie znam.
Wcale nie zabawnie! Sam skrzętnie przechowuje wydruki z Amigi i pamiętam ile pracy mnie kosztowało żeby dorobić tam polskie znaki (heh). No ale skoro Kryształy Czasu to szybka odpowiedź i bez zastanowienia! Jak oblicza się Biegłość w walce bronią?
Polskie znaki, jaka wygoda :) Mnie to przerosło. Dopiero w tagu miałem polskie znaki, no i ten wydruk na igłówce. A biegłości – pamiętam, że było tam coś z rasy, do tego klasa postaci i dorzut k100. A co do liczenia – jak zaczynaliśmy, to jedyne kostki, jakie się miało, to k6. Do innych testów używaliśmy kalkulatora z wersją random, i odpowiednio dzieliliśmy rzut, żeby otrzymać wynik np. k8. Więc jak się to przeszło, to już reszta była prosta.
Jak sądzisz będą powstawały (a może powstają jeszcze?) gry z tak skomplikowaną mechaniką? Dzisiaj większość graczy uważa że to strasznie skomplikowany system, ale osoby które grały w KC dłużej, przecież nie miały problemów z obliczaniem trafień, obrony, zauważenia boskiego etc. etc.
Co do gier z taką mechaniką – powstają, bo są ludzie, którzy to lubią. Ale ja zdecydowanie potrzebuje już czegoś prostszego, żeby mi gra nie zmieniła się w lekcję matmy.
A jak skończyły się losy ekranizacji produktów PEG i przeniesień na gry komputerowe. Co w końcu się ukazało, a co poszło w zapomnienie?
Ekranizacja zawsze była w planach, różnych. Gra jedna została odstawiona na dalszy plan, ponieważ zmieniły się systemy operacyjne i możliwości konsol. Więc w sumie, nie ukazało się nic – ale zobaczymy, co przyniosą najbliższe lata.
Zobaczymy coś z PEG w naszym języku ?
Na pewno Test Drive (czyli demko). O innych rzeczach trudno mi na prawdę mówić.
Wrócę do początku naszej dyskusji. Jesteś autorem gry o powstaniu warszawskim.
To dodatek do gry, dodatek do Weird War 2: Blood on the Rhine.
Ale się wywaliłem- widzisz nawet nie wiedziałem! Przyznaję się bez bicia że dopiero teraz ściągnąłem demo...
Dlaczego tylko po angielsku i powiedz coś bliżej o tej grze, kim właściwie są gracze, jaki jest cel tej zabawy, przyznam się że słyszałem o tej grze, ale nie na tyle by zdobyć co nieco więcej informacji.
Gra wyszła po angielsku, gdyż jak już wspomniałem, to dodatek do Weird War 2. Więc nie jest samodzielną grą. Coś o samym dodatku. To opis Powstania Warszawskiego z roku 1944, przystosowana do gry powstańcami (głównie z AK) . Jest tam chronologia, trochę mięska rpgowego (Zawada – Komunista, hehe) oraz przygoda, osadzona w Warszawie.
Wielkie dzięki Piotrze za odpowiedzi. Cieszę się ze zechciałeś opowiedzieć nam o swojej pracy. Jak tam przygotowania do Lanego Poniedziałku?
W sumie, to na Lany Poniedziałek będzie można porzucać się śnieżkami, więc przygotowań wielkich nie robię, będą to wyjątkowo pracowite święta. Wielkie dzięki za wywiad – oraz Wesołych Świąt!
Wzajemnie!

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget