marca 2007
30-dniowe Wyzwanie WFRP aktualności alantar archiwum Blog czasopisma DDGF Dungeons and Dragons Dzikie Pola Encore english Felieton Free RPG Day fundom gadżetomania galeria Galmadrin gamasutra game chef game day game design Game Developers Conference Game Geek Issues Game Industry Trends game studies gamebook gamedev Games Designer Workshop games workshop Gamestudies Gamification Gamma World Gamsutra Gary Gygax GenCon generator geolokalizacja GF Nowości Git Games Gnome Steve gnomy Gold Piece Publications Golden Geek Awards Gonzalo Frasca Goodman Games GRAmel grand theft auto granie online greame davis Green Ronin Publishing greg christopher Groteka groza gry autorskie gry bezkostkowe gry bitewne gry darmowe gry dla dzieci gry edukacyjne gry fabularne gry fabularne na żywo gry historyczne gry karciane gry miejskie gry mobilne gry niezależne gry paragrafowe gry planszowe gry przeglądarkowe gry przygodowe gry rzeczywistości rozszerzonej gry solo gry strategiczne gry wideo gry wojenne gry zręcznościowe grywalizacja GTA Gun Metal Games GURPS H.G. Wells handheldy handouty Happy Bishop Games Hasbro Hell on Earth: Reloaded Hellfrost Hero Press Hero System Heroes of the Feywild hipertekst historia historia gier fabularnych w Polsce historia role playing games Hobbit horror Howard Philips Lovecraft howard philips lovecraft. wieści hugo human contact humor Icons icv2 idiota zagra nica Immersive Cocoon Inc indeks Independent Games Festival indie Indie Cade Indie of the Year Indie RPG Awards Infinite Power RPG infografika informacje prasowe inicjatywy inne Inspiracje interaktywna fikcja Interface Zero International Journal of Roleplaying internet Into the Fray IOTY iPad iPhone Iron Crow Enterprises Irregular isa it J.U.L.I.A. Jacek Brzeziński Jacek Ciesielski Jacek Komuda James Wallis Jarosław Musiał Jason J. Patterson Jason Morningstar Jeff Grubb Jesper Juul John Four Johnn Four Judgment Day Justin Gerard k1000 k1000 słów na niedzielę karty KB RPG ken rolston kickstarter Kids Dungeon Adventures Kingdoms of Amalur: Reckoning Kithtakharos klanarchia Knights of Pen & Paper Kobold Quarterly Kobold Quarterly Issue komiks komputerowe gry fabularne konferencje konkurs konkursy konsole konspekty kontrolery do gier konwenty kości Krajowa Konferencja Wytwarzania Gier Komputerowych krasnoludy kreskówki Kryształy Czasu Kult labirynt Labirynt Śmierci LARP Legend LEGO legoland lem stanisław Leprechaun literatura loch locus london London Gaming Fest Lone Wolf Lord of the Rings ludologia lulu łapu capu magazyny Magia i Miecz Magic the Gathering Majesty: The Fantasy Kingdom Sim mapy Margaret Weis Productions Mars Marvel Heroic Marvel Heroic Roleplaying Game Mass Effect Max Payne 3 McFarlane mechawojownik MechWarrior meksyk Menhir Microlite 74 microsoft Microsoft Flight microsoft surface Międzynarodowy Dzień Mówienia jak Pirat mikser Minecraft mity mity sowizdrzalskie mmorpg modele mody modyfikacje mongoose publishing Monte Cook Monty Python Moongose Moongose Publishing Mouse Guard Munchkin muppet show musical Mutants and Masterminds muzyka Mystical Throne Entertainment Myth and Magic Nagroda im. Philipa K. Dicka nagrody narracja nauka nehrim Neuroglyph Game Neverwinter Nights norska Nowa Fantastyka nowości Nuclear Dawn Nuln Numenera Obcy oblivion Obsidian Portal obuchem miecza OGGIE OGO Publications OGRE Oko Yrrhedesa Olympian Breed omówienia Once Upon a Time OpeeRy Open Game Table oprogramowanie origin Origin Awards pac man paizo Palladium Books Pantheon paranoia pastafarianizm Pathfinder Role Playing Game patronat pax Pelgrane Press Peru PES PEŚM Philip K. Dick piątkowa piątka Pieśń Lodu i Ognia Pinnacle Entertainment Group piraci pisarze o RPG Pitaval RPG plagiaty Planescape Play by Mail podcast podsumowanie Pokażę Wam sztuczkę polecanki Polternatywy pomoce do gry popkultura port postapokalipsa Poza Czasem praktyka Precis Intermedia programy projektanci gier wideo o RPG projektory projektowanie gier promocje Protodimension Magazine protodimensions przypomnę to wam hurtowo ptbg ptolus publicystyka pulp puszka pandory Quentin QUERP r-type random wizards raport Raport Game Industry Trends Razem Read an RPG Book in Public Week recenzja recenzje Red Brick Reign of Steel relacja religia retro Risen Rite Publishing Rite Review RITS Rob Zombie robotica Rock of the Dead Rockstar rocznice Rogue Trader roguelike Rolemaster roleplaying tips RPG RPG Kickstarters RPG na świecie rpg review RPG Superstar RPGirl Zine Project RPGNow RPGWatch Runequest rynek RPG rzeczywistość alternatywna rzeczywistość alternatywna fundom rzeczywistość rozszerzona Saints Row salvatore Sandy Petersen Savage Worlds scenariusz scenariusze science fiction Secret Fire Games Secret Fire RPG sens żucia RPG sensacja i przygoda seriale sf fiction SF Signal ShadowCon Shadowrun Showdown Signal Fire Studios Sixtystone Press skirmish skyrim Snatcher SNT sobieski South Park Space 1889 Stalker star trek star wars Star Wars: The Old Republic Stargazer's World startup Steam steampunk Steampunk Musha Steve Jackson Games storytelling Storytelling Adventure System Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych Strefa Śmierci Strike to Stun Studio 2 Publishing studnia O Sundered Skies Super Mario Bros superhero Surfacescapes Sword and Sorcery Swords and Wizardry synapse system sztuka komiksu Świat Młodych świat mroku Światotworzenie Światowy Dzień Książki Światowy Dzień Mistrza Gry Techland technoir technologie teoria Tera Clapper Terminal Space terraria tetryki The Atlantean Trilogy The British Science Fiction Association Awards The Elder Scrolls The Escapist The Lord of the Rings The One Page Dungeon Contest The One Ring The Organization of Gamers and Roleplaying Enthusiasts The Realms of Atlantasia: The Game Master's Bible The Thousand Thrones Third Eye Games Tidbits TimCon Times Timthy Leary todd howard Tomasz Kołodziejczak Trail of Cthulhu Traveller Travellers Of The Wasteland Triple Ace Games Troll Lord Games Trollland TSR Tunnels and Trolls twitter Tydzień e-książki tydzień małych publikacji Tym Którzy Chcieliby Ale Już Nie Mogą Tym Którzy Pierwszy Raz Typowe Myśli Typowe UDK UK Games Expo Ultramodern4 Umläut: Game of Metal Unhallowed Metropolis unity Unreal Development Kit Untold Vampire the Masquarade varia VGA Victoria video Video Game Awards Virtual Table Top VR W.R.O.N.G. War of the Dead wargaming Warhammer 40000 Warhammer Fantasy Role Play Wasted Lands Wastedlands wasteland Watch Dogs web 2.0 West End Games White Dwarf white wolf wiedeń Wiedźmin Wii Wikileaks Winter Runes wired Wizard and Warriors Wizard of the Coast Wizards' World Wojna Światów Wolsung World of Darkness World of Warcraft wpis gościnny WWII: Hand of Steel wydawnictwo Portal wywiady X-plorers RPG XXX XXX lat RPG Zamek Drachenfels zapowiedzi zew cthulhu ZWEIHÄNDER



Właśnie dowiedziałem się że upadło ostatnie pismo papierowe RPG, które mogło poszczycić się kilkunastoma numerami. Czyli w jakiś sposób utrzymywało się na rynku przez dłuższy okres czasu i wychodziło w miarę regularnie. Pomimo że mój stosunek do Gwiezdnego Pirata (bo o nim mowa) był zupełnie obojętny, to wraz z jego upadkiem zdałem sobie sprawę, że nie zaistnieje już na polskim rynku pismo papierowe poświęcone RPG. Chyba, że duży magazyn pokroju „White Dwarf” bądź „Dragon” zechce mieć wersję polskojęzyczną. Bądź portal pokroju Poltera zechce zbierać swoje najlepsze teksty i raz na kwartał sprzedawać hobbystom, gotowym zapłacić za coś co czytali już na ekranach. Tylko po co to komu?
Ignacy Trzewiczek na swoim blogu określa upadek Gwiezdnego Pirata jako przejście w lepszy stan. Stan PDF.
Te same PDF-y które rzadko są drukowane, a czytane w niewygodny sposób wprost z ekranu. Pomimo że znamienita większość woli czytać strony w układzie HTML, niż przerzucać elektroniczne, a niby drukowane kartki.
Te same PDF-y, które w wersji płatnej rozchodzą się jak czerstwe bułeczki, o czym mogą świadczyć wyniki sprzedaży poszczególnych dzienników (choć prasa codzienna nijak się ma do pism przeznaczonych dla nas hobbystów...)
Te same PDF-y za które płacąc SMS- em wspomagasz operatorów i fiskusa. Bo do autora w przypadku wydumanego erpegowo-pedeefowego pisma nie trafią w żadnym wypadku żadne pieniążki.

Zastanawia mnie czy taki sam zastój dotknął inne hobby np. modelarstwo... i czy przypadkiem nie czas zejść z powrotem do garażu do prasy III obiegu jak miało to miejsce w latach 90 ubiegłego stulecia.



Fani CP2020 kojarzą zapewne sześciany- pomieszczenia mieszkalne, ulokowane na dworcach, czy portach lotniczych, które zapewniają naszym cyberherosom nocleg o nieco wyższym standardzie od spania bezpośrednio na ulicy.
Jak to często bywa rzeczywistość wyprzedziła fantastykę. I oto sześciany (nieco przestronniejsze od tych przedstawionych w grze fabularnej) zagościły w naszym rzeczywistym świecie.
W związku z nową edycją CPV3 zastanawia mnie w jakim stopniu twórcom gry udało się uniknąć błędów dotyczących techniki w świecie mrocznej przyszłości. Przypominając sobie 30 kilometrowy zasięg komórek w roku 2020...
Stąd można ściągnąć darmowy stuff dotyczący Cyberpunka V3 stąd, a tutaj zapoznać się z konkretną recenzją nowego CP autorstwa D&D , czyli Deckarda i Drozdala...



Po wirtualnych ambasadach , zapowiadanych debatach prezydenckich i sklepach znanych marek w wirtualnym świecie Second Life, nadszedł czas na ...rewolucję!

Niejaki Marshal Cahill, jeden z przywódców Armii Wyzwolenia Second Life, rozpoczął rewolucję detonując dwie bomby atomowe.
Najprawdopodobniej decyzja o wznieceniu rewolucji spowodowana była rozgoryczeniem, jakie od dawna odczuwał Cahill i wielu innych weteranów Second Life. Skoro dokładnie nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądzę. I tak było tym razem, w społeczeństwie Second Life powstał grupa osób, która dzięki układom nadmiernie się bogaci. Edukatorzy?!
A same zamachy miały przykuć uwagę producenta i społeczności gry.

"Armia Wyzwolenia Second Life po prostu stara się, by świat był lepszy"
avatar Cahill

MKRdezign

{facebook#gitgames} {twitter#gitgames} {google-plus#GitgamesBlogspotRPG}

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget